Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag valde bort humira förut just pga av att det är sprutor. Har lärt mig att andra kan sticka mig numera och då känns var 8e vecka bättre än varannan (först visst tar man humira varannan?).
Om remicade av nån anledning inte verkar fungera nu så får vi väl se, men hoppas på att det hjälper som förut.

Normal dos är varannan vecka men jag ska ju vara så sabla speciell så jag måste ta varje vecka för att det ska fungera :meh:

Jag blev ju allergisk mot Remicade och sedan slutade det fungera. Det var under protest jag började med Humira :p men jag har fungerat så vansinnigt bra på det. Jag vägrade sprutorna (jag testade Cimzia en vända och de fanns bara som sprutor men det var jättebökigt plus att jag blev inget bättre), jag har pennor och det är verkligen inte svårt att ta dem. Min läkare har skrivit ut intyg så jag kan ta med dem utomlands.

Normal dos är varannan vecka men jag ska ju vara så sabla speciell så jag måste ta varje vecka för att det ska fungera :meh:

Jag blev ju allergisk mot Remicade och sedan slutade det fungera. Det var under protest jag började med Humira :p men jag har fungerat så vansinnigt bra på det. Jag vägrade sprutorna (jag testade Cimzia en vända och de fanns bara som sprutor men det var jättebökigt plus att jag blev inget bättre), jag har pennor och det är verkligen inte svårt att ta dem. Min läkare har skrivit ut intyg så jag kan ta med dem utomlands.
Jag hoppas slippa allergisk reaktion mot Remicade även denna gång.

Och du, när halsen slutar göra ont forsar snoret, det är klassiskt för mig ;)

Trodde yrseln var bättre. Fram tills jag var tvungen att extraknäcka som rörmokare och rensa vattenlåset under diskbänken. Då visade det sig att minsta kroppsansträngning framkallade den igen. Återgår helt enkelt till soffan. :down:

Helvetes dag idag, blir till att tillbringa den i sängen................... Hatar värkdagar! Från botten av mitt hjärta!

Ska skicka ut ongen med hunden nu!

Sitter här och har lunch, försöker få i mig en äcklig macka.... Plötsligt kände jag hur det gungade till i hela bilen. Då kom truckföraren och lossade pallar 20min innan deras lunch skulle va slut.
Så nu ger jag det ett nytt försök utanför nästa ställe. Ska försöka ge mig på macka 2. :yuck:

Ont i kroppen idag. Jäkla skitsjukdom! Och trött.....tur jag inte har några måsten på min lista idag, lovade mig själv igår att jag ska handla idag OM jag känner att jag orkar, inte annars.
Ska sätta igång en tvättmaskin, sen tror jag idag får bli slödag. Det tar emot, men vet att jag behöver det.
Acceptans...så jädra svårt.

Numla. Semla med vaniljkräm istället för mandelmassa och så nutellagrädde. Pudrad med florsocker blandat med kakao. Finns på Ica Maxi Gnista.

Mycket god men jag personligen hade klarat mig med en hälften så stor.
Lät väldigt gott, men min hals skulle klia efter nutellan så får nog hålla mig till vanliga.
Sjutton också, nu måste jag ju skriva upp semla på shoppinglistan för imorgon :d

Ont i kroppen idag. Jäkla skitsjukdom! Och trött.....tur jag inte har några måsten på min lista idag, lovade mig själv igår att jag ska handla idag OM jag känner att jag orkar, inte annars.
Ska sätta igång en tvättmaskin, sen tror jag idag får bli slödag. Det tar emot, men vet att jag behöver det.
Acceptans...så jädra svårt.

Acceptans är svårt, jag skulle städa idag. Får försöka nöja mig med att plocka undan lite hemma bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 398
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar