Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungefär samma process pågår här. :crazy: Måste ut till stallet för att möta veterinären som ska vaccinera samt mocka stelfrusen skit i hästhage. Tar emot ... Skiten kanske faktiskt får vänta lite.

Nu på vintern och speciellt när man är sjuk saknar jag inte att ha häst. Det fanns dessutom inget vatten i stallet där jag hade mina hästar så jag var tvungen att bära för hand :meh:

Nu på vintern och speciellt när man är sjuk saknar jag inte att ha häst. Det fanns dessutom inget vatten i stallet där jag hade mina hästar så jag var tvungen att bära för hand :meh:

Här finns åtminstone vatten och behjälpliga stallkompisar+stallägare men något tungrott iallafall när man är krasslig och inte vill be om hjälp hela tiden.

Jag försöker förlika mig med att sitta inne och jobba när det är SÅHÄR utanför mitt fönster :cautious: löser det genom att helt enkelt inte titta ut.

Oooo.jpg

Började argumentera emot en av mina böcker... ;) borde nog göra något annat en stund.. ;) Ja visst jag skulle bråka med PowerPoint...:cautious:

Acceptans är svårt, jag skulle städa idag. Får försöka nöja mig med att plocka undan lite hemma bara.
Skitsvårt.
Var tvungen att sätta igång en tvättmaskin, men nåt strular för maskinen låter och centrifugerar inte som den ska :arghh:
Likaså är det luft i ledningarna fram till, den proppfulla, diskmaskinen - enligt sambon behöver ledningarna troligen luftas och jag har noll koll på sånt.
Har satt igång tvn och återgått till datorn, ska inte ens försöka göra nåt mer idag.
Tror jag.....:cautious:

Skitsvårt.
Var tvungen att sätta igång en tvättmaskin, men nåt strular för maskinen låter och centrifugerar inte som den ska :arghh:
Likaså är det luft i ledningarna fram till, den proppfulla, diskmaskinen - enligt sambon behöver ledningarna troligen luftas och jag har noll koll på sånt.
Har satt igång tvn och återgått till datorn, ska inte ens försöka göra nåt mer idag.
Tror jag.....:cautious:
Du har ju tryck i ledningarna så dom luftar sig själva när maskinerna kallar på vatten, inget du behöver bry dig om. Det är bara sugledningar till pumpar som kan behöva fyllas för hand med vatten och nån sån pump har du garanterat inte i huset.

Du har ju tryck i ledningarna så dom luftar sig själva när maskinerna kallar på vatten, inget du behöver bry dig om. Det är bara sugledningar till pumpar som kan behöva fyllas för hand med vatten och nån sån pump har du garanterat inte i huset.

Jag håller med. Det enda som kan hända är att maskinerna inte tycker om luften i ledningarna och ger flekoder men dom kan du ignorera.

Fast jag har provat starta maskinen typ 10 gånger nu (helt allvarligt, 10 gånger) och den säger samma sak ändå. Tänkte att för varje gång skulle luften liksom tryckas bortåt och vattnet så småningom komma, men verkar inte så.
Den bara piper och piper.

Jag håller med. Det enda som kan hända är att maskinerna inte tycker om luften i ledningarna och ger flekoder men dom kan du ignorera.
Den går inte igång överhuvudtaget, bara piper och visar sina felkoder tills jag stänger av.

Jag har luft i ledningarna ungefär var 6-e vecka när jag fyllt cisternen uppe i skogen (har självtryck på vattnet) för kolvpumpen suger in lite luft genom kolvstångstätningen och det är fullt normalt när den jobbar på högvacuum. Det fräser lite i tvätt och diskmaskinen några gånger innan alla luftblåsor är borta, det är allt som händer.

Fast jag har provat starta maskinen typ 10 gånger nu (helt allvarligt, 10 gånger) och den säger samma sak ändå. Tänkte att för varje gång skulle luften liksom tryckas bortåt och vattnet så småningom komma, men verkar inte så.

Den går inte igång överhuvudtaget, bara piper och visar sina felkoder tills jag stänger av.
Har du dragit ut diskmaskinen o kollat att inte slangen frusit? Den kanske behöver få stå med värme bakom sig en stund.

Jaha, du har ett sånt där modernt helvete, jag har gamla maskiner med basic programverk som man får veva runt för hand.

Vad visar den för felkod?

Har du dragit ut diskmaskinen o kollat att inte slangen frusit? Den kanske behöver få stå med värme bakom sig en stund.
Slangen går ut på sidan så jag ser den. Har värme på i grunden sen rörmokaren var här så tvivlar på att det är fruset.

Har skrivit upp papptallrikar och plastmuggar på inköpslistan till imorgon. Sorry miljön men jag orkar inte just nu :wtf:

Jaha, du har ett sånt där modernt helvete, jag har gamla maskiner med basic programverk som man får veva runt för hand.
Nä, här är det en knapp 4 år gammal diskmaskin. Dvs det är väl som med det mesta nuförtiden, det är så himla krångligt att komma åt att göra saker själv.
Särskilt när jag från början mår neråt....

Vad visar den för felkod?
F6 och E1. Har letat på nätet, F6 verkar vara just att det inte kommer vatten. När jag letat själv står det att nåt filter kan vara igenkorkat, men vet inte riktigt var det sitter....
Har precis stoppat in ett dyngsurt täcke i torktumlaren, lär få tömma vattentanken flera gånger innan det där blir torrt.

Börjar tro att jag har pms också, mitt uppe i alltihop.
Har ett extremt godissug och inget godis eller kakor hemma, så äter coco pops för att stilla begäret :o
Det går sådär...

F6 och E1. Har letat på nätet, F6 verkar vara just att det inte kommer vatten. När jag letat själv står det att nåt filter kan vara igenkorkat, men vet inte riktigt var det sitter....
Har precis stoppat in ett dyngsurt täcke i torktumlaren, lär få tömma vattentanken flera gånger innan det där blir torrt.
Rörmokaren har inte skruvat till vattenlåset till diskmaskinen då?

Rörmokaren har inte skruvat till vattenlåset till diskmaskinen då?
Det tror jag inte, han bytte liksom en ledning bara och jag hade stängt av vattnet på de två kranar vi har. Och satt igång det efteråt så jag har vatten på alla ställen där det ska vara, förutom mot diskmaskinen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 363
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar