Åh, nu när halsen är bättre har snoret börjat
Ungefär samma process pågår här. Måste ut till stallet för att möta veterinären som ska vaccinera samt mocka stelfrusen skit i hästhage. Tar emot ... Skiten kanske faktiskt får vänta lite.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, nu när halsen är bättre har snoret börjat
Ungefär samma process pågår här. Måste ut till stallet för att möta veterinären som ska vaccinera samt mocka stelfrusen skit i hästhage. Tar emot ... Skiten kanske faktiskt får vänta lite.
Nu på vintern och speciellt när man är sjuk saknar jag inte att ha häst. Det fanns dessutom inget vatten i stallet där jag hade mina hästar så jag var tvungen att bära för hand
Skitsvårt.Acceptans är svårt, jag skulle städa idag. Får försöka nöja mig med att plocka undan lite hemma bara.
Du har ju tryck i ledningarna så dom luftar sig själva när maskinerna kallar på vatten, inget du behöver bry dig om. Det är bara sugledningar till pumpar som kan behöva fyllas för hand med vatten och nån sån pump har du garanterat inte i huset.Skitsvårt.
Var tvungen att sätta igång en tvättmaskin, men nåt strular för maskinen låter och centrifugerar inte som den ska
Likaså är det luft i ledningarna fram till, den proppfulla, diskmaskinen - enligt sambon behöver ledningarna troligen luftas och jag har noll koll på sånt.
Har satt igång tvn och återgått till datorn, ska inte ens försöka göra nåt mer idag.
Tror jag.....
Du har ju tryck i ledningarna så dom luftar sig själva när maskinerna kallar på vatten, inget du behöver bry dig om. Det är bara sugledningar till pumpar som kan behöva fyllas för hand med vatten och nån sån pump har du garanterat inte i huset.
Fast jag har provat starta maskinen typ 10 gånger nu (helt allvarligt, 10 gånger) och den säger samma sak ändå. Tänkte att för varje gång skulle luften liksom tryckas bortåt och vattnet så småningom komma, men verkar inte så.Du har ju tryck i ledningarna så dom luftar sig själva när maskinerna kallar på vatten, inget du behöver bry dig om. Det är bara sugledningar till pumpar som kan behöva fyllas för hand med vatten och nån sån pump har du garanterat inte i huset.
Den går inte igång överhuvudtaget, bara piper och visar sina felkoder tills jag stänger av.Jag håller med. Det enda som kan hända är att maskinerna inte tycker om luften i ledningarna och ger flekoder men dom kan du ignorera.
Jag har luft i ledningarna ungefär var 6-e vecka när jag fyllt cisternen uppe i skogen (har självtryck på vattnet) för kolvpumpen suger in lite luft genom kolvstångstätningen och det är fullt normalt när den jobbar på högvacuum. Det fräser lite i tvätt och diskmaskinen några gånger innan alla luftblåsor är borta, det är allt som händer.Jag håller med. Det enda som kan hända är att maskinerna inte tycker om luften i ledningarna och ger flekoder men dom kan du ignorera.
Har du dragit ut diskmaskinen o kollat att inte slangen frusit? Den kanske behöver få stå med värme bakom sig en stund.Fast jag har provat starta maskinen typ 10 gånger nu (helt allvarligt, 10 gånger) och den säger samma sak ändå. Tänkte att för varje gång skulle luften liksom tryckas bortåt och vattnet så småningom komma, men verkar inte så.
Den bara piper och piper.
Den går inte igång överhuvudtaget, bara piper och visar sina felkoder tills jag stänger av.
Jaha, du har ett sånt där modernt helvete, jag har gamla maskiner med basic programverk som man får veva runt för hand.Fast jag har provat starta maskinen typ 10 gånger nu (helt allvarligt, 10 gånger) och den säger samma sak ändå. Tänkte att för varje gång skulle luften liksom tryckas bortåt och vattnet så småningom komma, men verkar inte så.
Den går inte igång överhuvudtaget, bara piper och visar sina felkoder tills jag stänger av.
Fast jag har provat starta maskinen typ 10 gånger nu (helt allvarligt, 10 gånger) och den säger samma sak ändå. Tänkte att för varje gång skulle luften liksom tryckas bortåt och vattnet så småningom komma, men verkar inte så.
Slangen går ut på sidan så jag ser den. Har värme på i grunden sen rörmokaren var här så tvivlar på att det är fruset.Har du dragit ut diskmaskinen o kollat att inte slangen frusit? Den kanske behöver få stå med värme bakom sig en stund.
Nä, här är det en knapp 4 år gammal diskmaskin. Dvs det är väl som med det mesta nuförtiden, det är så himla krångligt att komma åt att göra saker själv.Jaha, du har ett sånt där modernt helvete, jag har gamla maskiner med basic programverk som man får veva runt för hand.
F6 och E1. Har letat på nätet, F6 verkar vara just att det inte kommer vatten. När jag letat själv står det att nåt filter kan vara igenkorkat, men vet inte riktigt var det sitter....Vad visar den för felkod?
Rörmokaren har inte skruvat till vattenlåset till diskmaskinen då?F6 och E1. Har letat på nätet, F6 verkar vara just att det inte kommer vatten. När jag letat själv står det att nåt filter kan vara igenkorkat, men vet inte riktigt var det sitter....
Har precis stoppat in ett dyngsurt täcke i torktumlaren, lär få tömma vattentanken flera gånger innan det där blir torrt.
Det tror jag inte, han bytte liksom en ledning bara och jag hade stängt av vattnet på de två kranar vi har. Och satt igång det efteråt så jag har vatten på alla ställen där det ska vara, förutom mot diskmaskinen.Rörmokaren har inte skruvat till vattenlåset till diskmaskinen då?