Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är förkyld... har inte sovit inatt eftersom jag har så jäkla ont i halsen att jag vaknat när jag svalt :crazy:

Dvs jag ser verkligen fram emot att bära ved idag :meh: tur man är hästtjej och härdat sig under uppväxten med att mocka med 40 graders feber :D

Nyvaken och ligger kvar hemma i sängen idag. Vet inte hur det är med yrseln, men huvudvärken är på plats i alla fall.

Undrar om det går att ta sig till jobbet idag. Känner mig ganska varm och avslappnad. En lång morgon med elfilten hade varit trevligt. Men nä, ut i kylan, fram med vokalövningarna.

Hästarna är ute och jag hann till o med mocka Annies box. Skönt att slippa det ikväll när jag kommer hem från jobbet. Nu ska jag trycka i mig ett par ägg och sen åka iväg, det är lika bra att ta i lite med körtiderna nu när det snöat som det gjort.

Jag vaknade med nackont och huvudont idag igen, och nu vet jag definitivt att det beror på kuddarna! Sov nämligen första delen av natten på en bra kudde, men sen tyckte mitt sovande jag att det var bra att knö in en till kudde under huvudet?! :cautious: :meh: Så, det är mitt eget fel och jag ska lägga extrakuddarna långt bort från huvudänden kommande nätter :D

Suckar åt att det blir så jäkla kallt i lägenheten nu när det är lite kallare ute. Allt bara för att porten inte stänger sig ordentligt då och de andra som bor i huset inte märker det. (Porten går utmärkt att dra igen trots kylan, så jag springer hundra gånger per dag och stänger den känns det som.)

Ska fixa en kopp te nu och hoppas på att få upp värmen lite.

Suckar åt att det blir så jäkla kallt i lägenheten nu när det är lite kallare ute. Allt bara för att porten inte stänger sig ordentligt då och de andra som bor i huset inte märker det. (Porten går utmärkt att dra igen trots kylan, så jag springer hundra gånger per dag och stänger den känns det som.)

Ska fixa en kopp te nu och hoppas på att få upp värmen lite.
Sätt upp en trevlig lapp till grannarna? :idea:

Sätt upp en trevlig lapp till grannarna? :idea:
Har gjort det, den satt uppe i några veckor och då var det något bättre (många verkade inte läsa den). Igår hade någon tagit bort lappen :meh: Det har varit likadant i flera år och för två år sedan fick jag hit någon som skulle ordna det där, för något är ju fel på porten. De var här och höll på länge och väl med grejen som stänger dörren och sedan fungerade det bra, i någon enstaka dag...

Försöker samla kraft för att ta mig till jobbet... Behöver tanka bilen också och kommer nog bli senare än planerat (vilket bara innebär att jag slutar lite senare). Funderar lite på att ta med kameran till skogen efter jobbet...

Ska läsa in mig lite på FKs info om arbetsgivarens ansvar vid sjukskrivning och rehabilitering. Karln gör det inte lätt för chefen just nu... :down:

Jävla skit :cry:

Har du frågat om att lägga om din medicinering? Jag fungerar suveränt på Humira och Imurel. Det är inte kul att ta sprutor men det är så mycket smidigare när man inte behöver åka in.

Det lät mysigt med djuren iaf :heart
Jag valde bort humira förut just pga av att det är sprutor. Har lärt mig att andra kan sticka mig numera och då känns var 8e vecka bättre än varannan (först visst tar man humira varannan?).
Om remicade av nån anledning inte verkar fungera nu så får vi väl se, men hoppas på att det hjälper som förut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 378
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar