Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, här är det en knapp 4 år gammal diskmaskin. Dvs det är väl som med det mesta nuförtiden, det är så himla krångligt att komma åt att göra saker själv.
Särskilt när jag från början mår neråt....
Det finns en lösning på sådana problem men då måste man ha schema, en tryckknapp, borrmaskin, kabel, kabelskor och veta vad man gör,,,,,,,,samt att garantin är utgången. Det jag snackar om är att tvångsköra magnetventilen som släpper in vatten utan att maskinen går när det behövs avluftning. Jag har gjort sådana modifieringar på maskiner som står så till att luft blockerar givarna och jag kan lova att det funkar. Ja man är ju MacGyver. :p

Det finns en lösning på sådana problem men då måste man ha schema, en tryckknapp, borrmaskin, kabel, kabelskor och veta vad man gör,,,,,,,,samt att garantin är utgången. Det jag snackar om är att tvångsköra magnetventilen som släpper in vatten utan att maskinen går när det behövs avluftning. Jag har gjort sådana modifieringar på maskiner som står så till att luft blockerar givarna och jag kan lova att det funkar. Ja man är ju MacGyver. :p
Hm....jag kan byta en stickpropp och en strömbytare på en sladd. Det är ungefär dit mina kunskaper sträcker sig.
Får se om sambon kan guida mig ikväll via telefon, annars blir till att diska för hand :meh:

Hm....jag kan byta en stickpropp och en strömbytare på en sladd. Det är ungefär dit mina kunskaper sträcker sig.
Får se om sambon kan guida mig ikväll via telefon, annars blir till att diska för hand :meh:
Stäng kranen till diskmaskinen, lossa anslutningen på diskmaskinen, öppna försiktigt kranen och fyll på det sättet slangen så luften försvinner, stäng kranen, dra åt slangen igen och öppna kranen. Diska. :up:

Apropå silen så sitter den innanför slangförskruvningen och dras ut med tång för den brukar sitta rejält fast. Den byts inte utan skrubbas ren med borste och återmonteras. :)

Dricker varm choklad och funderar på att känna ifall alla bebiskläder är torra så jag kan börja sortera ut. Vi kommer nämligen inte hinna använda allt :o

@hemlig Jag tror fortfarande att det sitter en ispropp i inkommande på diskmaskinen,det är därför den säger att den inte får vatten.
Envisas pga egen erfarenhet och det tar ju varken stor tid eller ork att plugga in tex kupevärmaren o låta den blåsa värme på baksiden någon timme.

Har lastat lite och förberett mormorn på barnvakt i natt eftersom de nu vid 14:30 hörde av sig och sa att de kommer med en leverans imorgon. Det där med framförhållning... :meh: Aja, det får gå! Nu ska jag snart åka hem, hämta barnet och sen åka till ridskolan :)

Jag sitter och är glad :D På väg från jobbet så ringde mobilen. Det var chefen på stället som jag skickat jobbansökan till igår! På lördag ska jag på anställningsintervju :banana: :banana: Efter samtalet gick jag en promenad i skogen med hundarna. Det var hur fint som helst och nu är det jättelugnt hemma. Tänker nog festa loss med lite favoritchoklad om en stund.

Stäng kranen till diskmaskinen, lossa anslutningen på diskmaskinen, öppna försiktigt kranen och fyll på det sättet slangen så luften försvinner, stäng kranen, dra åt slangen igen och öppna kranen. Diska. :up:

Apropå silen så sitter den innanför slangförskruvningen och dras ut med tång för den brukar sitta rejält fast. Den byts inte utan skrubbas ren med borste och återmonteras. :)
Jag vet inte ens vart kranen till diskmaskinen i sig sitter, eller hur jag får loss anslutningen :o:angel:. Eller hur jag kommer åt anslutningen.

@dobbis - kan prova det, men har ju haft plusgrader i köket hela tiden, ca 15-19 grader. Och sitter inkommande i grunden så kommer jag inte åt den mer än jag gör just nu med fläkten i grunden och isolering över rören.

Tänkte försöka få i mig lite mat, tog fram chorizo ur frysen igår som jag tänkte steka och äta med pasta, enkelt. Tvekar dock då jag får ont i magen vad jag än äter...:meh:

Sitter och väntar på lillungen som tränar. Blev ingen simning idag, med den yrsel jag har skulle jag nog drunkna om jag försökte. :crazy:

Istället blev det lite choklad och en bok. :o

Ätit semla. Mår illa.
Kanske ska leta rätt på ett bageri som gör laktosfria och testa.
Imorgon levereras lite mat och så ska jag köpa hundmat som hunden förhoppningsvis gillar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 363
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar