Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev en skogspromenad istället för skidutflykt och i skogen fanns inte mycket snö alls, det verkar ha smält underifrån. Jag träffade två nyfikna unga älgar som går här och inte bryr sig ett dyft om vare sig hundar, ungar, hästar eller tjo och tjim utan kommer istället ännu närmare. :D Dom kommer att skrämma slag på sommargästerna och det är bra det för då får jag ha mina kantarellställen ifred. :devil:

Vildsvinsgänget gick en bit från stigen och bökade och när dom hörde min ljuva stämma svarade dom med lite nöff-nöff. :love:

Sen såg jag andra spår också och det var INTE spår efter hund, och eftersom jag gick i otrampad terräng så är jag säker på vad dom var efter. Jag har anat att vi har varg inpå knutarna här för jag har sett spåren förut och vargspår vet jag hur dom ser ut.

Jag har fått frågan många gånger av folk om jag inte är rädd för att gå ensam och obeväpnad för "tänk om det händer nåt", tja, enda stället jag undviker är faktiskt stan efter mörkrets inbrott. :)

Nja. Orsaken till att de flesta "vilt spårare" inte kan säga säkert om det är varg eller hund är att Schäfer, husky, sant berhnard, grönländare. varg och övriga hunddjur i den storleken har rätt lika tass avtyck. Utan dna är det omöjligt att säga vilket det är, vilket igen medför att vargen oftast får skulden för de får attacker som grannens hund är skyldig till ...

Nu är köket städat! Och jag har ställt in köksbordet osv på rätt plats igen. Nu ser ju resten av lägenheten ännu sunkigare ut dock :(:down:
Lite jobbigt för det står så mycket i vägen överallt i lägenheten, sånt som ska kastas osv, karln är heller inte hemma så han kan hjälpa till för tillfället. Luften har gått ur mig lite nu känner jag :wtf:

Nja. Orsaken till att de flesta "vilt spårare" inte kan säga säkert om det är varg eller hund är att Schäfer, husky, sant berhnard, grönländare. varg och övriga hunddjur i den storleken har rätt lika tass avtyck. Utan dna är det omöjligt att säga vilket det är, vilket igen medför att vargen oftast får skulden för de får attacker som grannens hund är skyldig till ...
Som när det långväga besöket var övertygad om att det var en björn som gått här utanför. (Det är en stor tändsticksask på bilden.)

Har en annan bild jag kan visa , en där det bättre syns vad det är :D

12534076_900289666757546_980520875_n.jpg

Grannen har schäfer men hans spår var det inte eftersom han aldrig är lös utan förare annat än på gården och han smiter aldrig sådär långt och definitivt inte nu längre för han börjar bli stel i bakkärran och är dessutom för lat. Han jagar inte ens rådjuren som står 2 meter bort och käkar i lugn och ro utan att bry sig.

Jag har koll på traktens alla jyckar här och ingen mer än grannen har en som kan passa in på tassavtrycken, dom enda som kan passa in är sommargästernas men dom har inte varit hit ut sen i höstas och deras hund är så lat så han orkar inte ens försöka tugga på mig fast jag retar honom på bus, han morrar bara och ser hellöjlig ut. :rofl:

:mad: Tog du det på första försöket? Vad ska nu folk gissa på? :mad:

:D
Attans va? :D

Nu går jag till grannen och hjälper dom dricka upp sista glöggen, det värsta är ju att dom bussar hunden på mig eller, det gör han själv, och när jag påpekar att "din hund tuggar på mig" så blir svaret "nämen säger du det, jaha!" :o

Fast han är söt iallafall och varm och mjuk och kramgó :love: ,,,,,,,,,och pratsjuk. :D Jag visste inte att schäfrar var så himla pratiga. :love:

Som när det långväga besöket var övertygad om att det var en björn som gått här utanför. (Det är en stor tändsticksask på bilden.)

Har en annan bild jag kan visa , en där det bättre syns vad det är :D

12534076_900289666757546_980520875_n.jpg

Lärde ju det här i Scouterna (och hundskolan) för 40+ år sedan, så jag skäms att inte komma ihåg vilket det är :) Det typiska släpandet in till isättning är ju bara så avslöjande. Skulle det dock vara björn säger jag att mamma skrämt ut en unge på 4 veckor, fast han saknar ju 4de tån i spåret då.

Hästarna fick komma in tidigt så det inte blir något strul i hagen när det är mörkt så här första dagen. Det betyder att jag kan ta ett bad och sen krypa ner i soffan iförd morgonrock :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
825
· Visningar
46 510
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar