Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är irriterad :rage:
Satt och tittade på en inspelad film på boxen, plötsligt frös bild och ljud (mitt i filmen då...) Och nu fungerar inte ens tv-kanalerna.:rage:
Startat om, kontrollerat kablar - allt är som det ska. Men det funkar inte. Så nu har jag felanmält det. Så får vi se...

Va trött jag blir på besserwissrar som tror sig veta allt och man får inte ens yttra en tanke man har. Tänker inte ens svara dom längre, de är inte ens värda att lägga energi längre på.
Kanske hade gjort det förut, men nu är det mer att tänka på om det är värt att ta debatten, och det svar jag kom fram till är att det inte är värt det. Så då ska jag inte ens svara, bättre ignorera. Kanske även borde lägga till dom personerna på min ignore lista? Har gett dom chanser för att visa om de blir bättre, men tydligen så är inte så fallet, oavsett om jag läser deras svar "neutralt" utan ton.
Men å andra sidan, de får väl tro vad de vill, för inte bekymrar det mig längre. :p

Är irriterad :rage:
Satt och tittade på en inspelad film på boxen, plötsligt frös bild och ljud (mitt i filmen då...) Och nu fungerar inte ens tv-kanalerna.:rage:
Startat om, kontrollerat kablar - allt är som det ska. Men det funkar inte. Så nu har jag felanmält det. Så får vi se...

Får du något felmeddelande? Är det kopplat med HMDI-kabel och har du isf någon annan HDMI-kabel att testa med?

Bara jag som tror att det är ett ovanligt snubbligt skelett som ramlat face flat?

%7BD8F59FC6-2C13-4D47-A85D-13D64B0F3535%7D.jpg

@LadyCovergirl

Japp. "Det är problem med signalen på den här kanalen. Försök igen. (V53)"
Jag får ju bild såpass att jag kan se inspelningslistan och menyerna och allt - då borde det väl inte vara kabeln?
Bredbandet funkar, det är samma som datorn går på.

Borde jag ända byta HDMI?

Försöker värma min värkande nacke med vetekudden så jag ska kunna stretcha ut den. Migrän på ingång , igen :down:
Fast i dag har det sina orsaker. :(

@LadyCovergirl

Jag får ju bild såpass att jag kan se inspelningslistan och menyerna och allt - då borde det väl inte vara kabeln?

Den säger samma på alla kanaler. TV-gudien finns däremot kvar. Det är liksom bara bild och ljud som inte funkar, verkar det som...

@LadyCovergirl

Nej, isf är det inte HDMI-kabeln som felar. Det skulle kunna vara antennkabeln.
Har du TV via bredbandet alltså?

Suck. Kom precis hem från min mor. Inser att jag glömt laddaren till ipaden och till mobilen där. Visst, hon bor bara 1km bort, men med tanke på hur kallt det är ute så lockar det inte att gå dit igen... Får ta en tidig morgonpromenad till henne imorgon.

Nej, isf är det inte HDMI-kabeln som felar. Det skulle kunna vara antennkabeln.
Har du TV via bredbandet alltså?
Jag tror det?
Rotade fram installationsguide och användarhandbok.

Den är inkopplad enligt beskrivningen som följde med: (...inkoppling av box till bredband med nätverkskabel.....)
- Antennkabel till "TV"-hålet i väggen (den hade jag glömt kontrollera i väggänden, gjort nu - sitter i.
- Nätverkskabel till Routern (som sitter med coax i väggen, osäker på om boxens var coax?)
- Strömkabel - fungerar
- HDMI - fungerar

Vägguttaget är inte tiptop, så det är väl inte otroligt att det är där - men det är skyddat bakom en möbel som inte nuddar det och säkrat med tejp mot väggen (betongvägg...)
Annars är det väl nätverks- eller antennkabeln då (mest troligt nätverk?) För annars borde jag väl kunna se en inspelning? är inte de sparade på något sätt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
825
· Visningar
46 536
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 665
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar