Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tentan är äntligen skriven! Vilket betyder att jag iallafall kan låtsas att jag aldrig mer behöver läsa om aktionspotentialer och hormoner! ( åtminstone tills tentaresultatet kommer tillbaka..)

Så nu ska jag möblera om! En av mina favoritsysslor:D

Hormoner kommer du tillbaka till så fort du vill ha barn:p

De plogar den pudersnö som lagt sig.
Snacka om onödigt.
Det är ju faktureringsbart. :up: :cool:

Ska snart spänna på mig skidorna och dra en repa i skogen, sen stannar jag nog till hos grannen och fikar och ikväll ska stereoförstärkaren få lite service för det är nog damm och skit i reglaget där man växlar mellan skivspelare, radio och bandspelare för man får leta lite innan man får båda högtalarna att låta.

Det är ju faktureringsbart. :up: :cool:

Ska snart spänna på mig skidorna och dra en repa i skogen, sen stannar jag nog till hos grannen och fikar och ikväll ska stereoförstärkaren få lite service för det är nog damm och skit i reglaget där man växlar mellan skivspelare, radio och bandspelare för man får leta lite innan man får båda högtalarna att låta.

Är det mindre än 5 cm, blir det gratisåkning, i alla fall enligt trafikverkets riktlinjer ...

Inte så farligt ändå, styrkan är den samma som innan, men uthålligheten har fått stryka på foten, pga 35% nedsatt hjärtkapacitet. Allt jag gjorde innan tar bara lite längre tid nu mera :)
Det gäller att hålla igång efteråt också annars blir det som för en bekant jag har som bara sitter och gnäller "men jag är ju hjärtsjuk" och numera inte knappt orkar gå från parkeringen och in på Ica. Det enda han gör är gnäller men försöka träna upp sig, "men det är ju jobbigt ju", ja då kan han gärna ha det som han har det. Han förlorar mer och mer vänner för ingen orkar med hans gnäll.

Det gäller att hålla igång efteråt också annars blir det som för en bekant jag har som bara sitter och gnäller "men jag är ju hjärtsjuk" och numera inte knappt orkar gå från parkeringen och in på Ica. Det enda han gör är gnäller men försöka träna upp sig, "men det är ju jobbigt ju", ja då kan han gärna ha det som han har det. Han förlorar mer och mer vänner för ingen orkar med hans gnäll.

Hehe, jag fick skäll utav min kirurg då jag ville förnya receptet på medicinen 2 mnd efter operationen. Han undrade hur det gick för mig och jag svarade att jag gått tillbaka i fullt arbete för 4 veckor sedan eftersom sjukskrivningen gått ut. Vad han sade till mig går inte att skrivas ut här, men resulterade i en 6 mnd rak sjukskrivning tills alla mediciner var på rätt nivå och utprövade ...

Hehe, jag fick skäll utav min kirurg då jag ville förnya receptet på medicinen 2 mnd efter operationen. Han undrade hur det gick för mig och jag svarade att jag gått tillbaka i fullt arbete för 4 veckor sedan eftersom sjukskrivningen gått ut. Vad han sade till mig går inte att skrivas ut här, men resulterade i en 6 mnd rak sjukskrivning tills alla mediciner var på rätt nivå och utprövade ...
Den här karln har alla värden där dom ska vara men felet med honom är att han är lat och har så varit hela livet, dessutom är han fet. Gammal yrkesmilitär som kört med sitt "när jag förde trupp" ända tills jag sa "jaha, hade dom trupp på förrådet också" eftersom han var "förrådsråtta" och ökänd som den som smet undan vare sig det gick eller inte, då blev han sur och hörde inte av sig på ett år. Sanningen har en förmåga att komma fram förr eller senare. :rofl:

Äter Ballerina pepparkaka och sörjer över att det inte finns pepparkaksfil i affären längre, går ju inte att leva utan.

Vi tar gärna emot den några mil norr ut :D Här röks det inomhus.

Om inte det vore för några burkar Carlsberg Black Gold, och en bil som sover under under ett 20 cm täcke snö, skulle jag gärna packat lite och kommit upp med. Annars finns det plats här under köksfläkten när jag tjuvröker inomhus :)

Snabbt konstaterat efter 25 meters test på åkern här utanför: skidföre är det INTE, det bär rätt genom skaren och ner på stubben och går det inte att åka här utanför så går det definitivt inte heller i skogen. Vägen har dom sandat 2 ggr så där är det uteslutet att ens åka spark. Skit! :mad:

Om inte det vore för några burkar Carlsberg Black Gold, och en bil som sover under under ett 20 cm täcke snö, skulle jag gärna packat lite och kommit upp med. Annars finns det plats här under köksfläkten när jag tjuvröker inomhus :)
Snö?? Blä den får du lämna kvar. Jaha då missar du dagens Shepards paj (som dock inte innehåller bäääääää kött :yuck: )
Min bil har nog förfrusit i kallgaraget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
824
· Visningar
46 473
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 662
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar