Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite nervös, idag kommer en det en som utbildar sig till EQ och ska massera min häst. Har varit lite anti EQ tidigare, men tänkte att en gång inte kan skada och eftersom det är billigare än vanligt så kan det vara värt att prova och se vad hästen tycker.

Återigen har vattnet frusit (när jag var borta en natt :mad:). Denna helg är i alla fall sambon hemma och kan hjälpa till, men trots byggfläkt i grunden och en mindre fläkt just mot inkommande vatten (där det verkar vara stopp) så får vi inte igång vattnet.
Han är för övrigt och köper ett par stora vattendunkar nu, så vi åtminstone kan fylla på djurens vattenskålar och borsta tänderna.
Hoppas vattnet kommer igång snart, han åker imorgon igen och mitt mående orkar inte med sånt här.....

Det är rätt intressant, sitter och för statestik på mina bensinkostnader och såg nu att priset inte är dyrare än vad det har varit, trots att det blivit skattehöjning på det. Rätt intressant.

Ja det är lite det jag är rädd för. Karln känner den inte alls däremot, inte ens när det var som värst. Men leva man i det i 4 år så vänjer man sig väl... :wtf:
Ungefär som med gamla bönder där renlighet är en dygd,,,,,som inte finns. Gå in med ladugårdsstövlarna och sätta sig vid matbordet, ta fram mjölken ur kylskåpet som stinker koskit :yuck:, ja listan kan göras lång och jag har sett alla varianter däremellan men själva verkar dom inte bry sig eller känna nåt alls. :confused:

Fast man blir van, jag jobbade ju på svinfarm ett tag och efter en månad kände jag inte lukten längre men kompisar som hälsade på vägrade följa med till svinstallet och titta. Känsliga människor dom där stadsborna. :laugh:

Nu är glada julen slut, slut, slut. Julegranen har packats ner, ner, ner.......

Men så tomt det blev!
Jag sjöng "Nu är glada julen slut slut slut, maten har dom kastat ut ut ut ut" för grannen i tisdags när jag kom med 20 kilo prinskorv och 15 kilo köttbullar mm. som jag räddat ur containern. Fattar inte varför man inte kan ställa en korg i kylen och sälja paketen för en femma eller nåt istället för att slänga fullt duglig mat. :banghead:

Muttrar över att min planerade spark tur gick om intet... Dels är det någon som har sandat lite sporadiskt så det blev tvärstopp och då upptäckte jag även att sparken gick sönder eller om den var trasig innan... :arghh: Jag ville ju åka spark! :rage:

Muttrar över att min planerade spark tur gick om intet... Dels är det någon som har sandat lite sporadiskt så det blev tvärstopp och då upptäckte jag även att sparken gick sönder eller om den var trasig innan... :arghh: Jag ville ju åka spark! :rage:
Du har mina fulla sympatier. Det borde vara en mänsklig rättighet att åka spark!

Det finns en så perfekt lagom backe på vägen en bit från mitt hus. Skulle vara idealisk att susa nedför. Men vid plogningen har sand skrapats upp. I skydd av mörkret ikväll ska jag gå dit och ösa på snö, stampa och på med mer snö :devil:

Du har mina fulla sympatier. Det borde vara en mänsklig rättighet att åka spark!

Det finns en så perfekt lagom backe på vägen en bit från mitt hus. Skulle vara idealisk att susa nedför. Men vid plogningen har sand skrapats upp. I skydd av mörkret ikväll ska jag gå dit och ösa på snö, stampa och på med mer snö :devil:

Problemet brukar vara att ta sig upp till toppen igen för en andra åktur, när det inte finns kabelbana eller annat som underlättar sättet att ta sig upp ....

Hade en underbar morgon i stallet. Hög luft, -12 grader och vacker soluppgång. Red ut en sväng och eftersom det för ovanlighetens skull inte blåste så var det alldeles lagom varmt.
Har sen dess varit och fixat naglarna samt handlat mat. Ska se lite skidskytte nu och sen gå ut och busa i snön tillsammans med hunden :D

Någon som vet ett sätt att hantera denna värmeböljan som uppkommit?

Är bara -5 ute på balkongen så det är nästan så man (ja jag är en man, tror jag) smälter bort när man går ut och tar sig en cig ...

Nästan sommarvärme med minus 7
Behövde inte ens halsduken.
De plogar den pudersnö som lagt sig.
Snacka om onödigt.
Eldar och dricker kaffe just nu och konstaterar att om jag eldar upp en och en halv kubik ved på mindre än en månad kan jag lika gärna lägga de 600 på elräkningen.
Meningen med eldningen ska ju vara att slippa ha så mycket element på men måste jag ändå ha dem på kan jag lika gärna vrida upp dem lite mer eller skaffa fler element

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 450
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar