Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
-28 här och det var 13 grader på kontoret. Mannen har fortfarande mansförkylning och katten hade trängt in honom mot mitten av sängen vilket gjorde att han trängde in mig i väggen. Jag gav upp och gick upp och började elda :meh:
Barnens ena kusin är i dina trakter i en sommarstuga... Hen och hens kompisar hade tänkt åka skidor men hade visst bara eldat... De hade minus grader inne i huset när de kom... :D Men jag tror att de hade gett upp och rört sig hemåt igen... ;)

Godmorgon :)
Blev sovmorgon här också idag, skönt när man gick och lade sig klockan tre :p
Har inte kollat temperaturen här än men det ser kallt ut. Alla träd är alldeles vita av frost, gissar att jag får tina vattenledningar

Karln har ingen termometer så vet inte exakt graderna. Inte så kallt iaf för bilarna ute har inte frost på rutorna :p

Ätit lite frukost. Och funderar om jag bara inbillar mig eller om det luktar kattkiss i kök och sovrum... vi har typ sanerat lägenhetenefter hans ex flyttade ut, bla kastat soffa och mattor pga kattkiss.... :yuck:
Är förkyld men tyckte det luktade i morse i både sovrum och kök... :(

Karln har ingen termometer så vet inte exakt graderna. Inte så kallt iaf för bilarna ute har inte frost på rutorna :p

Ätit lite frukost. Och funderar om jag bara inbillar mig eller om det luktar kattkiss i kök och sovrum... vi har typ sanerat lägenhetenefter hans ex flyttade ut, bla kastat soffa och mattor pga kattkiss.... :yuck:
Är förkyld men tyckte det luktade i morse i både sovrum och kök... :(

Har man väl känt den stanken en gång inne är det svårt att släppa den. Ni får ta in en ny näsa som sniffar åt er.

Fick rädda en gärdsmyg som frusit fast med fötterna på ett galler vid ett vattenrör. Så liten.. Tur det gick fort att värma upp metallen tillräckligt för att de yttesmå fötterna skulle lossna.
Blev stirrad misstänksamt på under tiden :)
Hoppas den stannar och smaskar insekter i min trädgård i sommar som tack för hjälpen ;)

Har man väl känt den stanken en gång inne är det svårt att släppa den. Ni får ta in en ny näsa som sniffar åt er.
Ja det är lite det jag är rädd för. Karln känner den inte alls däremot, inte ens när det var som värst. Men leva man i det i 4 år så vänjer man sig väl... :wtf:

images

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 450
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar