Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter här nu och funderar på hur lång tid det egentligen tar för hål i öronen att läka, och hur man vet när det läkt. Visst jag fick reda på att mellan 6-8 veckor, men jag tycker knappt det känns som det går framåt. Ena dagen är de fina, nästa dag är de röda och varar, för att sedan bli hur fina som helst. Tvättade väldigt aktivt i början och allt eftersom veckorna har gått har jag minskat ner lite på det för att inte tvätta för mycket.
Vill snart kunna byta till riktiga örhängen, vecka 8 är nästa torsdag.

Sitter här nu och funderar på hur lång tid det egentligen tar för hål i öronen att läka, och hur man vet när det läkt. Visst jag fick reda på att mellan 6-8 veckor, men jag tycker knappt det känns som det går framåt. Ena dagen är de fina, nästa dag är de röda och varar, för att sedan bli hur fina som helst. Tvättade väldigt aktivt i början och allt eftersom veckorna har gått har jag minskat ner lite på det för att inte tvätta för mycket.
Dom ska ju inte vara alls. Då har du ju en inflammation i hålen.
Jag har själv haft så som du beskriver. det slutade med att jag fick ta ur dom och låta dom läka ut. Andra gången gick det bättre. Men du kanske har mer tur än mig. Tvätta noga och slarva inte eller dra ner på tvätten om du har såna besvär.

Dom ska ju inte vara alls. Då har du ju en inflammation i hålen.
Jag har själv haft så som du beskriver. det slutade med att jag fick ta ur dom och låta dom läka ut. Andra gången gick det bättre. Men du kanske har mer tur än mig. Tvätta noga och slarva inte eller dra ner på tvätten om du har såna besvär.
Slarvar inte med tvätten, har i och för sig bara kommit var om jag t ex tryckt på dom. Låter bli att pilla pga infektionsrisken. Minns att hålet jag tog innan dessa, var likadant att det varade, men är nu ett fint hål.
Det är lite frustrerande när det inte verkar vilja gå "åt rätt håll" så att säga, utan det känns som två steg framåt, ett bakåt typ.
Tvättar bort sårskorpor så det ska kunna läka fint.

Hur släpper man att älta på saker, jag vill egentligen inte älta men ändå gör jag det i hjärnan, även om jag vet att jag inte vill/borde. Blir galen på mig själv ibland. :arghh::banghead:

Vad har du för örhängen i?

En studio i närheten har ruskigt bra pris på både tatuering och piercing. Dock hade jag tänkt att jag inte skulle göra något av det i år. Beslutsångest!

Jag skulle ge vad som helst (nästan) för en massage av axlarna och nacken just nu. Alla dessa spänningar som till slut alltid blir migrän, usch!

Men nu har jag stretchat och myser under filten i väntan på min vetekudde som "tillreds" i micron :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 448
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar