Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läkeörhängena jag fick när jag tog hålen i titan. Är som en rak stång med två små bollar i varje ände.
Eftersom det har gått så pass lång tid skulle jag byta till läkeringar istället, när jag har gjort det tycker jag att det har läkt bättre och det är lättare att tvätta.

Eftersom det har gått så pass lång tid skulle jag byta till läkeringar istället, när jag har gjort det tycker jag att det har läkt bättre och det är lättare att tvätta.
Just nu vill jag inte ta ut örhängena som sitter i förräns det har läkt, tar jag ur dom nu får jag inte i något nytt. Sen vill jag inte vara där och pilla för mycket heller. Har tvättat morgon och kväll och även smörjat in huden lite när den blev torr.
Jag antar att jag bara har dåligt läkekött på sistone, ska nog köpa hem lite multivitaminer.

Datorn är hemma efter sin service och tycks må mycket bättre. Hoppas att det håller i sig!
Har installerat alla program som behövs och imorgon ska jag flytta över de sparade sakerna från den externa hårddisken :)

Idag när jag var ute och gick så hörde jag plötsligt en man hojta "f*ck you!" högt och argt. Jag insåg snabbt att han måste ha hojtat det till kvinnan som precis passerat, som inte hade gjort något konstigt alls! Gick därför fram till henne och frågade om det verkligen var henne som han riktat sig mot och jo, det var ju det. Hon hade aldrig någonsin sett honom innan. Det enda han öht kan ha reagerat på (om de inte hade några gemensamma bekanta som hon inte känner till) är att hon var mörkhyad och såg ut att ha tydlig invandrarbakgrund, vilket jag absolut tror att var anledningen till hans reaktion.

Såå nu sitter jag och är sur över att jag inte fräste ifrån till den där jäkla rasistidioten, självklart kom jag på en miljard olika saker som jag borde ha sagt efter att han försvann... :banghead:
Tycker det var jättebra att du visade kvinnan att det finns folk som reagerar och bryr sig, även om du inte sa till själva knäppskallen i sig.

Det är stallägaren som tar in sin fjärde häst så det är fortfarande bara vi i stallet, skönt. Däremot hoppas jag att Annie och nya hästen blir kompisar. Jag som alltid sagt att det bara är valacker som gäller står helt plötsligt med ett sto i ett stall med bara ston ;)
Hahaha, så det kan gå ibland. Kul när det blir tvärtemot vad man tänkt sig och man gillar det. :up:

Tycker det var jättebra att du visade kvinnan att det finns folk som reagerar och bryr sig, även om du inte sa till själva knäppskallen i sig.

Ja, det var lite det jag tänkte försöka göra. Jag försökte förklara att jag inte alls tyckte att hans beteende var ok, men insåg att det var svårt utan att "pressa in" henne i någon liten bild av att det var synd om henne. Jag ville inte stå där och säga "Såna som honom ska inte få bete sig hur som helst mot små stackars kvinnor av din typ" ungefär, trots att det blev så tydligt hur han kategoriserat henne och dömt henne... GAH. Jag går där i området ofta. Ser jag honom igen och ser honom bete sig illa så kommer jag ryta ifrån direkt.

Det är stallägaren som tar in sin fjärde häst så det är fortfarande bara vi i stallet, skönt. Däremot hoppas jag att Annie och nya hästen blir kompisar. Jag som alltid sagt att det bara är valacker som gäller står helt plötsligt med ett sto i ett stall med bara ston ;)
Jag är en typisk stomänniska, vallackar läser mig inte lika lätt men ston, ujujuj vad vi kan tjaffsa om ingenting bara-för-att första gången vi träffar varann och matte försökt övertyga mig om att "hon gör absolut ingenting", nähä, kanske inte innan jag kliver in. :rofl:

-22. Var kan jag klaga? Det är för MYCKET.

Vattnet fryser inne hos getterna. Alla grislampor är slutsålda och det finns inga kvar på lagret hos grossisterna. Det är bara till att släpa ut vatten titt som tätt.

Lördagmorgon. Kolsvart. Katterna dundrar runt. Hunden snarkar. Funderar på om det är värt att göra frukost.

-22. Var kan jag klaga? Det är för MYCKET.

Vattnet fryser inne hos getterna. Alla grislampor är slutsålda och det finns inga kvar på lagret hos grossisterna. Det är bara till att släpa ut vatten titt som tätt.

-28 här och det var 13 grader på kontoret. Mannen har fortfarande mansförkylning och katten hade trängt in honom mot mitten av sängen vilket gjorde att han trängde in mig i väggen. Jag gav upp och gick upp och började elda :meh:

-28 här och det var 13 grader på kontoret. Mannen har fortfarande mansförkylning och katten hade trängt in honom mot mitten av sängen vilket gjorde att han trängde in mig i väggen. Jag gav upp och gick upp och började elda :meh:
:eek: Brrr...

Här snöar det i alla fall inte. Får trösta mig med att jag slipper skotta. Men jag ska pulsa ut i skogen när det ljusnat för att såga ner tallgrenar så de uttråkade getterna får något att pyssla med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
823
· Visningar
46 448
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar