Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått en feeling. Att jag inte tänkt på detta att lägenhetsbordell-garderobem aka mitt hem är ju egentligen en perfekt ateljé! Jag ska bli konstnär! Ska stå framför fönstret med mitt staffli och måla stora svulstiga oljemålningar medan jag dricker vin! Är orimligt taggad att ta tag i detta projekt!! :D :banana:

Jag är utslängd på vischan. Min lägenhet ska tapetseras om och det ska tydligen ta flera dagar. Jag som trodde att det skulle vara klart på några timmar. 🙈 Fick panikpacka en väska och dra (och glömde packa ner byxor).

Kommer ligga på soffan och läsa resten av dagen.

Jag är Tjurig Kärring och skulle nog sälja till någon annan även om hen skärper sig och vinner budgivningen.
Kände samma! Personen i fråga förlorade liksom en budgivning på mina grannars lägenhet så jag vet ju vad hen kan tänka sig att ge för en likvärdig. Och så lite rabatt för smidighet tänkte jag, men den bron har sas börjat brinna :cautious: ska hen inte vara smidig är det kanske lika bra att dra igång karusellen och hoppas på budgivning.

Försöker fokusera på sista snutten av föreläsningen. Det går uppenbarligen sådär. Det är via Zoom så jag stör ingen med mitt skrivande :p

Ska skriva lite på nästa veckas SI-möte också, det är uppstart.

Grannarna fick låna min bil för att fylla på gas till husbilen. De var inte borta mer än 20 minuter. När jag gick över för att hämta nyckeln fick jag en burk kantareller, en med hemmagjord sylt och en med 1kg kondenserad mjölk ”För att de fick låna bilen”. Fick även två recept i förbifarten av spanjoren. Han slog sig om huvudet och skrattade ”Jag sa att du inte skulle få fler recept men nu fick du två till!!” :D

Usch, vad jag kommer sakna dem!

Har haft visning för en person idag, innan Hemnet osv. Fick skambud :cautious: Han höjde dock ganska omgående men jag blev lite 🤷‍♀️ Man tänker ju att det ska vara smidigt och ingen bullshit när en Mycket Intresserad Person vill komma innan alla andra.
Som den spekulant som var superintresserad av min gård.

Hade massor av kontakt med mäklaren, sa att han skulle charma mig och köpa.

Vid visningegn stannade han kvar efteråt i säkert närmare en timme. Försökte impa.
(Bl.a. så ar han läkare och hade varit inblandad i Thomas Fogdös olycka och rehab. Vid koll hade han inte ens läkarleg....) Något vettigt bud fick jag dock inte.

Samma med hästspekulanter. De som snackar mest, är ivrigast är väldigt, väldigt sällan seriösa.
Märkligt fenomen.

Som den spekulant som var superintresserad av min gård.

Hade massor av kontakt med mäklaren, sa att han skulle charma mig och köpa.

Vid visningegn stannade han kvar efteråt i säkert närmare en timme. Försökte impa.
(Bl.a. så ar han läkare och hade varit inblandad i Thomas Fogdös olycka och rehab. Vid koll hade han inte ens läkarleg....) Något vettigt bud fick jag dock inte.

Samma med hästspekulanter. De som snackar mest, är ivrigast är väldigt, väldigt sällan seriösa.
Märkligt fenomen.
Märkligt. Har också noterat det. Ang hästköp alltså.

Tänk att något så gott kan lukta så illa när det bakas! :yuck: Vet att det är normalt och att det ska lukta ammoniak men får ändå dåliga hårfärgsvibbar.

Jag skulle vilja ringa någon och bara babbla om ditt och datt en stund men jag vet inte den här tiden på dygnet. Alla jobbar ju eller är upptagna med sitt :cool:
Har iofs en liten skara tanter som hunnit bli pensionärer vid det här laget ska se vad någon av dessa pysslar med

Kände samma! Personen i fråga förlorade liksom en budgivning på mina grannars lägenhet så jag vet ju vad hen kan tänka sig att ge för en likvärdig. Och så lite rabatt för smidighet tänkte jag, men den bron har sas börjat brinna :cautious: ska hen inte vara smidig är det kanske lika bra att dra igång karusellen och hoppas på budgivning.
HAde en sån när jag skulle sälja en lägenhet. Det här var på -90-talet och det hade varit VÄLDIGT låga priser i området tidigare, så hon kom, ville inte bli visad lägenheten för hennes väninna bodde i en likadan i porten bredvid. Sen förklarade att några XXX XXX kr skulle jag minsann INTE få och antydde att jag var dum i huvudet som trodde det och bjöd en tiondel av värdet för att vara "snäll". Jag tyckte att då hittade hon till ytterdörren själv.
Kort därefter fick jag begärt pris.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben