Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha.. vad gör man nu då..

Ärendet är lagt till behörig läkare.

Jaha hur lång tid tar detta då? Tack vare strul från 1 gången har jag minimalt med tid. Transportstyrelsen är ju inte direrkt till någon hjälp trots att kvinnan i växeln var jättetrevlig så är handläggaren jag blivit tilldelat bara - jaha. Nä så kan det vara typ.

När det ska krångla så ska det tydligen göra det rejält. Haft diabetes i snart 30 år och aldrig upplevt så mycket krångel som nu :(
Mina intyg skulle varit inne den sista juli. Jag bad om uppskov och de svarade bara att jag skulle sända in så fort jag kunde. Ingen fara alltså. Ögonintyget komer att vara ungefär två månader för sent.

I mitt landsting är det långa köer till Ögon så det blir ALLTID ett uppskov.

Mina intyg skulle varit inne den sista juli. Jag bad om uppskov och de svarade bara att jag skulle sända in så fort jag kunde. Ingen fara alltså. Ögonintyget komer att vara ungefär två månader för sent.

I mitt landsting är det långa köer till Ögon så det blir ALLTID ett uppskov.

Här fick jag svar att -Jaha.... se till att det kommer in :meh:

Fast jag är inte lärare utan utbildare. Värdelös i skolämnena.
När flyktingvägen kom blev det många i olika verksamheter för dem.
Nu har det sinat till bara några få.
Vi är många som har min erfarenhet, även med lärarexamen. Vi går tretton på dussinet.

Administration är min andra talang och där anses jag för gammal.
Aha ok! Hoppas du kan hitta något passade snarast! Kanske se dig om efter något helt annat som plan b?

Alltså denna dag känns redan så osynkad.
Jag vaknar upp, lyssnar på Vivaldi och känner att detta kommer bli en riktigt bra kulturell dag.
Föreslår att vi ska dra till Gyldene Freden, äta brakmiddag och samtala om kulturella ämnen i denna inramning. Då kläcker mitt sällskap att de känner sig lite sugna på hämtpizza och netflix.

Vafalls?? :rofl:

Nu har jag nästan fått dem att gå med på att äta råbiff på Konstnärsbaren, men det går en aning trögt må jag säga.

Varit ute i skogen i två timmar med spanjoren. Vi hittade fyra kantareller! :D Spamjoren var helt ifrån sig, för jag är den första som fått veta om hans hemliga kantarellställe - och så fanns där inga!

Och tror ni inte himlen öppnade sig på vägen tillbaka? Ett sånt skyfall! Spanjoren har två hittehundar, varav en ratonero bodegero andaluz (ser typ ut som en jack russel) som de hittade övergiven uppe i bergen. Hon avskyr regn! Så när regnet kom ställde vi oss under stora träd för skydd. Hunden sprang in under låga, täta grenar, grävde en grop bland löven och la sig i.
Och det var ju supergulligt! Men spanjoren sa ”Ja, hon vet hur man överlever i det vilda. Jag vill inte ens tänka på hur hon hade det uppe i bergen innan vi hittade henne.”
Usch. Då stramade det lite i hjärtat.

Tog en ridtur på lunchrasten. Hann precis tillbaka innan det började regna :p Skulle egentligen hålla lektion ikväll men vi gjorde upp att vi tar det på fredag istället för enligt väderapparna ska det ösregna resten av dagen och vara värst typ när lektionen skulle hållas.

Nu blir det kaffe, choklad (har världens sämsta karaktär den här veckan....) och fortsätta jobba :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben