Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett samtal från ledningen att söka ett nytt jobb inom företaget.
Till vad var frågan, svaret blev något nytt och annorlunda.
En ny sak för företaget.
så jag skrev ett förslag.
4 sidor blev det om ett företag inom implenia med ansvarstagande inom bostadsmarknaden.
får se vad de säger.

Nu har jag varit arbetslös i drygt två månader. Har inte hittat ett enda jobb jag kunna söka på halvannan månad.

De tre jag sökte tidigare har jag inte fått någon reaktion på.
Som skapligt krasslig 60-åring känns sannolikheten till jobb ganska minimal. Fan.
Jag är dåligt insatt i hur krångligt det är med timvick samtidigt som man är arbetslös men alla skolor skriker efter timvikarie. Ofta finns det vikariepool att anmäla sig till eller så kollar man med den närmsta skolan. Kan man tänka sig att jobba på fritids och förskola så finns det nästan ännu mer och när jag har varit ute på mellan och lågstadiet har jag ofelbart blivit erbjuden fast tjänst, många gånger som assistent till elever. Men det är ett tufft jobb som inte passar alla.

Var ute och promenerade med Händel på högsta volym i lurarna. Helt plötsligt knackade ngn mig på axeln bakifrån. Ryckte såklart till och vände mig om. Framför mig står en yngling och bara ”Tja vill du ha en öl?!” och pekar på en ölburk han håller i handen.
Jag ba ”nej det är bra tack”. Ok sa han och lommade iväg.

Wtf? :rofl:

Har haft 4 dagar ledigt tillsammans med sambo och wow vilken helg :laugh:

Race week här på ön är alltid såå kul. Ännu roligare att vara ledig denna helg med!

I söndags var det den årliga "beer can regatta" där olika lokala förmågor bildat lag och byggt båtar av aluminium burkar och sedan tävlar mot varandra!
Efteråt är det ett gäng (nära vänner till oss) som håller i ett beach party, lite halvhemligt. Inget på FB utan allt från mun till mun.
För att ta sig till beachen behöver man rejäl 4WD eller gå ca 45-50 min. Eller båt.
När man väl är där finns ingen telefonsignal osv, väldigt remote area!

Generatorer för att driva DJ-utrustning, ljusspel och högtalare för X antal tusen dollar.
Lokala förmgor som DJar i sets, lokala förmågor som gör eld-show, lokala musiker med instrument och livemusik...

Flera bonfire på stranden och små set-ups att gå mellan osv...

Allt detta under stjärnhimlen, i år var ett av de bästa åren! Torde ha varit strax över 100 pers!

Men nu är det onsdag morgon och nu vankas 5 dagar jobb :p

Jag är dåligt insatt i hur krångligt det är med timvick samtidigt som man är arbetslös men alla skolor skriker efter timvikarie. Ofta finns det vikariepool att anmäla sig till eller så kollar man med den närmsta skolan. Kan man tänka sig att jobba på fritids och förskola så finns det nästan ännu mer och när jag har varit ute på mellan och lågstadiet har jag ofelbart blivit erbjuden fast tjänst, många gånger som assistent till elever. Men det är ett tufft jobb som inte passar alla.
Det var ju även om detta på nyheterna för en tid sedan om att många pensionärer och äldre kommer tillbaka till sina jobb. Sådan brist på lärare så med din erfarenhet borde det absolut gå @tanten ?

Det var ju även om detta på nyheterna för en tid sedan om att många pensionärer och äldre kommer tillbaka till sina jobb. Sådan brist på lärare så med din erfarenhet borde det absolut gå @tanten ?
Ja det är kris på lärarfronten! Jag läser till lärare och flera har hoppat av/tagit ett uppehåll för att jobba som lärare istället och har tänkt läsa vidare senare.

Vaknade 2 av att Lady var inne och bajsade på min matta
Så halvsov till kl 6. Då klev jag upp för att åka till jobbet
Styrelsemöte ikväll, så det blir en sen kväll

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 264
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025