Vad gör vi? Del XCV

När jag flyttade in här, så var det noll städat och hela huset hade en air av gammal tant och kiss, men det var den deal jag gjorde för att få en åkgräsklippare med på köpet och expressnabbt inflytt. Har man kommit överens, så har man @sthu så stå på dig och hänvisa till den deal ni var överens om.

Själv halvligger jag på soffan för att försöka uppbåda energi tills i morgon, för då ska jag röja och skura ur källaren hos en kompis. Fasar redan nu, för den värk som jag vet kommer som ett mail i inboxen :nailbiting: men sånt går ju över på x antal dagar och x antal piller senare och vännen blir glad över att få det gjort, så det är det ju värt tycker jag :)

Enligt mina släktforskningserfarenheter så, nej, det behöver det inte betyda. Men det beror kanske på vem man var i förhållande till personen? Kanske skillnad om man kallas utan att vara närmsta släkt?

Ok! Har postat brevet nu men tror att det var bouppteckning (bra att jag läste svin-noga i vanlig ordning :cautious: ) Man kunde iallafall osa i om man ville närvara, närvara via ombud eller inte närvara (jag ska inte närvara).

Var till Närakuten, bortkastade pengar där.:mad: Måste gå till min Vc, som bara skickar mig till sjukgymnasten... Fick en akut-tid hos jourläkaren på Vcn i morgon.
Ska ringa och sjukanmäla mig i morgon bitti, har ju rätt att vara hemma en vecka. Fast min sk chef kommer säger att jag ska ta en tablett och komma ändå:devil: Men det tänker jag inte göra!
Hämtade ut paket på Turken, hade beställt specialfoder till Lady åt morsan. Så nu har vi 2 plattor med Hill`s Z/D, räcker nog till februari ca. Lady äter Z/D pga allergi.
Nu bakar jag saffrans blobbar - igen:d

Dock är det troligen sjukgymnastik du behöver. Jag åkte in på bår till akuten helt oförmögen att röra mig vid mitt diskbråck. Blev utskriven med smärtlindring, muskelavslappnande och remiss till sjukgymnastik. Utan sjukgymnastik hade jag troligen inte kunnat röra mig idag!

Haft kvalitetstid med en viss kelgris :heart
20181218_174348.webp

-11 här nu :cool:
Fördelen är att det fastnar mindre snö i hundens päls då :up: Har placerat mig framför Hela Sverige bakar och planerar att stanna i soffan resten av kvällen.
Har varit in till sjukhuset en sväng idag och sett bebis :love: Tillväxtultraljud och lilltjejen växer som hon ska :love:

Blev löjligt nöjd över att jag lyckades använda upp kycklingresterna från i söndags till en jättegod soppa idag :) ! Kycklingrester (från en helstekt kyckling i söndags), röd paprika, kycklingbuljong, pasta, chili flakes lite salt och peppar. Blev jättegott, mättande och värmande :d ! Och räcker till lunch för oss båda imorgon också....

Kaffe och cigg. Nu dags att ta på sig kläder och åka till jobbet! 2 morgonturer idag, en privat grupp och en vanlig.
Jag hade nog velat rida med den privata då det är små barn med men ev måste jag stanna och ta grupp två för att signa in dom på kontoret...

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 098
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
6 407
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 917
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
94 95 96
Svar
1 901
· Visningar
51 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka