Vad gör vi? Del XCV

Har du det skriftligt att ni inte skulle städa mot att de fick flytta in tidgare?
Jag hade väl mest bara tänk "glöm det" om jag gjort en sån deal.

Ja vi har det skriftligt på sms.

Jag funderar på att säga att vi städar om de betalar halva månadshyran eller flyttar ut igen till månadsskiftet.
Men jag är mest sugen på att ignorera.

Tydligen handlar det om en fläck på listen i tvättmaskinen.. :banghead:

Men oj vad småaktigt. Själv fick jag städa hur mycket som helst när jag flytta in här.

@sthu

Ja, det känns inte bra nu :down: Där fick man för att man var snäll och flyttade ut tidigare liksom.. Vi hade lika gärna kunnat behålla till februari egentligen, eller åtminstone till mellandagarna när vi har mer tid. Men men, jag flurar på ett svar och sen får vi se vad som händer.

Ja, det känns inte bra nu :down: Där fick man för att man var snäll och flyttade ut tidigare liksom.. Vi hade lika gärna kunnat behålla till februari egentligen, eller åtminstone till mellandagarna när vi har mer tid. Men men, jag flurar på ett svar och sen får vi se vad som händer.
Skriv bara att ni hade gjort upp om tidigare inflytt mot ostädat.
Mer behövs inte eftersom du har det skriftligt.

Men var det inte något som avtalades med hyresvärden?

Skriv bara att ni hade gjort upp om tidigare inflytt mot ostädat.
Mer behövs inte eftersom du har det skriftligt.

Ja, jag har skickat en kopia på konversationen till henne och skrev också att om hon ändå vill ha städat får hon betala halva hyran så skickar jag en städfirma. Får se vad hon svarar..

Men var det inte något som avtalades med hyresvärden?

Hyresvärden brydde sig inte om hur vi löste det, bara han får in sin hyra :grin:

Var till Närakuten, bortkastade pengar där.:mad: Måste gå till min Vc, som bara skickar mig till sjukgymnasten... Fick en akut-tid hos jourläkaren på Vcn i morgon.
Ska ringa och sjukanmäla mig i morgon bitti, har ju rätt att vara hemma en vecka. Fast min sk chef kommer säger att jag ska ta en tablett och komma ändå:devil: Men det tänker jag inte göra!
Hämtade ut paket på Turken, hade beställt specialfoder till Lady åt morsan. Så nu har vi 2 plattor med Hill`s Z/D, räcker nog till februari ca. Lady äter Z/D pga allergi.
Nu bakar jag saffrans blobbar - igen:d

Första kvällen själv hemma sen kisse hittades avliden. Känns väldigt tomt med bara en hund i huset. När vi flyttade hit hade vi två kaniner, tre marsvin, en hund och efter nån månad även katten. Och året efter skaffade vi labben. Nu är bara labben kvar :(.

Häpp. Hade sista passet med mina elever idag. De fattar inte att jag slutar, hehe :devil:
Jag har nämligen glatt applåderat och hojtat om att de alla nu är så himla duktiga att de ska få flytta till nästa grupp. Att jag slutar har jag inte ens andats om. Bra så, för jag AVSKYR att ta farväl.

Dessutom kom en kollega och undrade om jag kunde ta hans lektioner den andra och tredje januari :D Så jag börjar arbetslösheten med att vicka.

Imorgon ska vi ha organisationskonsulten under hela eftermiddagen. Förmiddagen har jag inget alls att göra för jag har inga lektioner att förbereda. Så jag sa åt kollegorna att jag tänkte ta sovmorgon och komma först vid nio.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
6 784
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 938
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 182
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar