Vad gör vi? Del XCV

Mina fläckiga corys leker nu
20181219_095206.webp

Äter lunch och hoppas på att överleva eftermiddagen. Jag ska köra ut post (med moped) i ett villaområde som tydligen brukar vara uselt plogat. Kan bli... intressant :cautious: Har i alla fall fått tips från kollega om hur jag ska klä mig för att det ska bli bra, massor av småsaker som jag inte riktigt hade tänkt på, så frysa ihjäl lär jag inte göra.

Jag sitter med en kopp te och försöker samla lugn o ro i hjärnan innan det är dax att hämta junior från skolan och sen åka till mamma och ha det obligatoriska julpysslet med familjen... det kan bli lugnt, det kan bli energisugande - bäst att vara förberedd på det sistnämnda :meh:

Kaffe kokat och inmundigat några mail svarade på, kläder påtagna!

I eftermiddag funderar jag på att skriva en "inköpslista" till mellandagsrean. Det är så lätt att ryckas med i alla "bra" deals, men i år har jag några saker jag faktiskt behöver och har inväntat rean för att se om det dyker upp något överkomligt pris. Framförallt behöver jag nya BH'ar (som faktiskt stannar kvar och inte åker upp när jag höjer på armarna..), sminkborstar och en ny mobiltelefon till mor (där är jag dock mest med som tech-support snarare en ekonomisk support ^^).

utan att ha läst mer ingående undrar jag storligen hur man kan omkomma om man voltar med en polisbil. Den borde vara utrustad med airbag, polisen vara bältad etc.

Ska nog läsa på mer.

Jag vet att iaf tidigare har en del blåljuspersonal åkt obältade för att kunna ta sig ur fordonet snabbt :cry: Om jag kommer ihåg rätt var det en dödsolycka av den anledningen för att antal år sedan.

Efter att ha kvaddat en bil ordentligt kan jag också säga att airbags är verkligen ingen garanti för att det går väl... det är andra faktorer som ska vara på ens sida också.

Jag vet att iaf tidigare har en del blåljuspersonal åkt obältade för att kunna ta sig ur fordonet snabbt :cry: Om jag kommer ihåg rätt var det en dödsolycka av den anledningen för att antal år sedan.

Efter att ha kvaddat en bil ordentligt kan jag också säga att airbags är verkligen ingen garanti för att det går väl... det är andra faktorer som ska vara på ens sida också.
Usch, det där med obältat låter inte bra men förståeligt på samma gång. De borde nästan ha något särskilt bälte i tex polisbilar som går snabbare att knäppa av, typ någon knapp mitt på bröstet istället för långt nere vid sidan av bilstolen. Bättre än inget.

Varit till Vc och läkare där. Fick en ny "roligt" piller för smärtan i höften. Så in på apoteket och hämta ut den. Fanns ej där, så den beställdes dit till i morgon. Så länge får jag ta av mina "gamla" piller, Tradolan, som jag har kvar sedan knäolyckan.
Har packat in julklappar till ikväll. Ska på månadsmöte med föreningen, och vi har julklappsbyte på mötet. Sedan en massa julfika - med varm glögg, mina saffransblobbar, kolakakor, chokladsnittar, pepparkakor :d:d

Sådär. Då har jag provat att välta ner i en snödriva med moppe också :p Jäkligt svårt att ta sig loss bara, men ja, det gick bra annars. När jag sedan mötte kollegorna på jobbet frågade de direkt om jag vurpat, alla frågade när de kom in från sina rundor och alla började skratta när jag svarade ja :rofl:

Nu blir det te här hemma i soffan. Ska försöka komma på någon bättre mat än rostade mackor också.

Har släpat ett paket genom parken. Jävligt idiotiskt att jag valde de mest högklackade skorna som dessutom inte tål slask :banghead: Fick hoppa mellan slaskpölar. Nu har jag handlat sherry och ska göra en mumsig sherrysås :d

Hemma. totalt manglad.

Organisationskonsulten hade genomgång med oss. En masssa teori och sedan fick vi våra testresultat genomgågna offentligt.

Bara det att under genomgången så använde han mig som exempel stup i ett. Till slut började jag känna mig som arbetsplatsens stora problem. Min genomgång kom sist. Han såg att jag satt med ögonen fulla av tårar så han var kort och rätt snäll. Efteråt dröjde sig han och rektor kvar med mig och jag fick massor av positiv feedback. Såpass att jag började böla.

Rektor tog ett snack med mig sedan och jag fick honom att lova att det inte blir någon avtackning imorgon. Jag hatar att stå i centrum.

Hjälp! Nu är tomtarna som ska flytta in i huset igång igen. De ringde mig på jobbet idag och mer eller mindre krävde att vi ska dit och städa. Jag blev arg och svarade med vad vi kommit överens om. De ger sig inte. Ringde igen nu för en stund sen. Jag svarade inte..

Jag blir inte av med dem! Vad ska jag göra så de lämnar mig i fred?

Hjälp! Nu är tomtarna som ska flytta in i huset igång igen. De ringde mig på jobbet idag och mer eller mindre krävde att vi ska dit och städa. Jag blev arg och svarade med vad vi kommit överens om. De ger sig inte. Ringde igen nu för en stund sen. Jag svarade inte..

Jag blir inte av med dem! Vad ska jag göra så de lämnar mig i fred?
Fota den del av kontraktet som det gäller, skicka och fråga om de har problem med att läsa?

Fota den del av kontraktet som det gäller, skicka och fråga om de har problem med att läsa?

Står ingenting i kontraktet, men jag har skickat kopia på smset där vi kom överens om att vi inte skulle städa. Har även påpekat vid flertalet tillfällen att vi INTE skulle göra något flyttstäd och att de godkände det. Fått ett "jo men..." till svar..

Just nu har jag god lust att säga att ok, vi kommer och städar men då får de inte flytta in innan sista december (de har redan flyttat in och blivit av med sitt gamla hus...), bara för att vara besvärlig. Eller kräva att de betalar halva hyran + en veckas el (det var ju sagt att de skulle flytta in först till helgen) och vi skickar en städfirma att ta toa och kök.

Men jag orkar inte bråka! Och jag vägrar städa. Suck. Jag får nog bråka lite ändå. Ska ringa hyresgästföreningen imorgon och höra vad de säger. De har trots allt tagit emot nycklarna och flyttat in och hörde inte av sig om städet förrän efter några dagar.

Hemma. totalt manglad.

Organisationskonsulten hade genomgång med oss. En masssa teori och sedan fick vi våra testresultat genomgågna offentligt.

Bara det att under genomgången så använde han mig som exempel stup i ett. Till slut började jag känna mig som arbetsplatsens stora problem. Min genomgång kom sist. Han såg att jag satt med ögonen fulla av tårar så han var kort och rätt snäll. Efteråt dröjde sig han och rektor kvar med mig och jag fick massor av positiv feedback. Såpass att jag började böla.

Rektor tog ett snack med mig sedan och jag fick honom att lova att det inte blir någon avtackning imorgon. Jag hatar att stå i centrum.
:heart:heart:heart Kram till dig! Har en känsla att du är grym på ditt jobb.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 097
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
91 92 93
Svar
1 859
· Visningar
50 064
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30