Vad gör vi? Del XCV

Jag blir gaaaalen! Gjorde en förändring på hemsidan här om dagen gällande viss grupp varor. Skulle göra exakt samma gällande en annan grupp och nu går det inte. Får bara felmeddelande. Jag är ju liksom inte helt haj på det här direkt. Så efter 5:e raptus så messade jag en kompis som jobbar med sånt här. Hoppas han kan hjälpa. Annars finns risk för att datorn flyger ut genom fönstret..
PMS-hormoner, förkyld, astrött och rödhårig är inte en bra grund för problemhantering.

Fick jättegulligt julkort från mina bästa vänner idag. Och grinade åt hur gulliga de är. Hoppas orka träffa dem snart. Saknar dem! :heart

SVT har gjort en vetenskaplig undersökning och kommit fram till att det är dyrare att köpa julgranen på Karlaplan än i Fruängen. No shit Sherlock. Känns skönt att skattepengarna används till djuplodande forskning och journalistik

Min sambo brukar kalla mig "läckan" för att jag är så blödig och blir rörd a la tårögd så lätt. Nu berättade dator-kunniga vännen just hur jag hjälpt honom gå från totalt trasig och utan framtid till en hel, glad, driven och framgångsrik människa. Buhu igen! Men så fint! :heart Och jag är SÅ stolt över honom och hans resa. Han är verkligen beviset på att man kan gå från fruktansvärd barndom, leva själv innan man är myndig och inte haft ett enda skit, ingen support till att må bra, ha relationer, jobb etc. Han är en av mina livshjältar!

Men varför måste du ha kontakt med dom? Ni har väl lämnat huset och hämtat era grejer? Isf hade jag bara ignorerat/blockat

Jag ignorerar men de skickar massor med sms och ringer från olika nummer..
Vi lämnade över allt i söndags så det är ju klart. Jag fattar inte vad de bråkar om!

Hemma. totalt manglad.

Organisationskonsulten hade genomgång med oss. En masssa teori och sedan fick vi våra testresultat genomgågna offentligt.

Bara det att under genomgången så använde han mig som exempel stup i ett. Till slut började jag känna mig som arbetsplatsens stora problem. Min genomgång kom sist. Han såg att jag satt med ögonen fulla av tårar så han var kort och rätt snäll. Efteråt dröjde sig han och rektor kvar med mig och jag fick massor av positiv feedback. Såpass att jag började böla.

Rektor tog ett snack med mig sedan och jag fick honom att lova att det inte blir någon avtackning imorgon. Jag hatar att stå i centrum.

:heart :heart :heart

Står ingenting i kontraktet, men jag har skickat kopia på smset där vi kom överens om att vi inte skulle städa. Har även påpekat vid flertalet tillfällen att vi INTE skulle göra något flyttstäd och att de godkände det. Fått ett "jo men..." till svar..

Just nu har jag god lust att säga att ok, vi kommer och städar men då får de inte flytta in innan sista december (de har redan flyttat in och blivit av med sitt gamla hus...), bara för att vara besvärlig. Eller kräva att de betalar halva hyran + en veckas el (det var ju sagt att de skulle flytta in först till helgen) och vi skickar en städfirma att ta toa och kök.

Men jag orkar inte bråka! Och jag vägrar städa. Suck. Jag får nog bråka lite ändå. Ska ringa hyresgästföreningen imorgon och höra vad de säger. De har trots allt tagit emot nycklarna och flyttat in och hörde inte av sig om städet förrän efter några dagar.

Men säg åt idioterna att det som är överenskommet gäller och att de inte ska kontakta dig igen. Gör de det räknas det som stalking och då polisanmäler du. Rikspuckon :mad:

Jag ignorerar men de skickar massor med sms och ringer från olika nummer..
Vi lämnade över allt i söndags så det är ju klart. Jag fattar inte vad de bråkar om!
För att vissa personer är sådär.
Du kan aldrig göra dem tillfreds. De får sin livsluft från att klaga och bråka.

Sur som ättika :mad: De där tomtarna tar så extremt mycket energi!

Meddela dem att ska de bryta överenskommelsen och att ni ska dit och flyttstäda ändå, så ska deras pick och pack ut ur huset och de får inte tillträde förrän originaldatum :devil:

-------------------

Blev en tidig kvällsdusch och nu är rumpan parkerad i soffan och förutom att lägga in i pannan nån gång till, hänga upp 2 mattor på tork och kvällsrasta småhundarna, så tänker jag inte göra ett dyft mer idag :D

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 097
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
91 92 93
Svar
1 859
· Visningar
50 088
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30