Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte precis att jag visst blev solbränd idag...
58381833_1321936981288012_4014045459537461248_o.jpg

Jag sitter och kurar i morgonrocken och vantar pa att det ska bli varmt nog sa jag kan duscha. Jag kan inte sova nar det ar varmt ... och inte existera utanfor sangen nar det ar kallt. Det ar besvarligt det dar :cautious:

Jobbat.
Sedan när jag kom hem, slocknade jag på soffan.
Ska städa lite kar nu. Sedan sova tidigt.
Är ledig i morgon iaf, som tur är...

Höjden av privilegium - köpa pizza med hemkörning när pizzerian ligger tio minuters promenad bort. 35 spänn för att slippa gå utanför dörren. Kom precis in med påskhunden efter långtur och nu vill jag inte gå ut igen.

Tittar på Johan Glans påskbeskrivning och känner mig svagt skamfylld. Men pizzan kommer bli god. :angel:

Både jag och maken fick tillbaka förkylningen och är rätt kassa. Men barnen är pigga och vädret underbart så vi har fått gjort lite i vedhögen iallafall och maken har harvat en del. Sen så har alla tre hästar och hunden blivit motionerade. Nu blir det dusch av hela familjen och sen grillad korv ute i kvällssolen :)

Sitter som vanligt och väntar på att chefen ska ringa om morgondagens schema. Igår blev det fel på en tid, jag gade skrivit upp en tid en timme senare. Och jag VET att jag dubbelkollade just den tiden eftersom jag var lite osäker på om jag hade hört rätt. Chefen totalt galen. Ja. Jag har bett om att få schemat på sms så att det inte blir fel men det är tydligen bättre att ringa. Får se hur länge jag står ut...Gillar jobbet men jag blir så himla ledsen av chefens humör.

Sitter som vanligt och väntar på att chefen ska ringa om morgondagens schema. Igår blev det fel på en tid, jag gade skrivit upp en tid en timme senare. Och jag VET att jag dubbelkollade just den tiden eftersom jag var lite osäker på om jag hade hört rätt. Chefen totalt galen. Ja. Jag har bett om att få schemat på sms så att det inte blir fel men det är tydligen bättre att ringa. Får se hur länge jag står ut...Gillar jobbet men jag blir så himla ledsen av chefens humör.

Skicka sms tillbaka och checka tiden. Blir det inte ratt da sa ar det inte ditt fel.

Städat resten av karen och till landisarna. Firrarna fick lite påskmat - Räkmix och fryst foder.
I morgon ska jag gå till Stordammen för att kolla om det finns mygglarver och annat gott till fiskarna där.

Kommit in från kvällspromenad med hund, sambo och barn.
Nu ska pappan och sonen lägga sig och jag ska sätta mig framför TVn och käka vindruvor och dricka cider (eller dryck av cider karaktär som det heter).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 511
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 612
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!