Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satte mig ner med de förinspelade föreläsningarna vi skulle lyssna på inför fredagens föreläsning... har ju skjutit på detta en vecka drygt eftersom jag varit sjuk med feber och inte orkat sätta mig framför laptopen. Såååå mycket att titta igenom :banghead: Känns som att det är alltid olämpligt att bli sjuk när man pluggar...
 
Satte mig ner med de förinspelade föreläsningarna vi skulle lyssna på inför fredagens föreläsning... har ju skjutit på detta en vecka drygt eftersom jag varit sjuk med feber och inte orkat sätta mig framför laptopen. Såååå mycket att titta igenom :banghead: Känns som att det är alltid olämpligt att bli sjuk när man pluggar...
Det värsta jag varit med om var när jag var tvungen att ploga igenom inspelade föreläsningar med den sömnigaste finlandssvenskbrytande rösten någonsin. Jag tror jag somnade säkert 4 ggr per inspelning och kursen i sig var typ den tråkigaste. Att jag inte fick något pris för detta gör mig lite upprörd.
 
Va?! Ska du flytta?
"Måste" 😅 mitt kontrakt med jobbet går ut sista mars, den förlängs inte och jag tänkte börja plugga istället (typiskt nog så återupptogs inte den utbildning jag tänkte göra i år så jag hoppas på den nästa år). Hyran är för dyr för att bo med under studier så jag får flytta till föräldrarna igen tyvärr.
Men tog till en extra månad så att jag får stanna till sista april, lite extra ensamtid.
 
Det värsta jag varit med om var när jag var tvungen att ploga igenom inspelade föreläsningar med den sömnigaste finlandssvenskbrytande rösten någonsin. Jag tror jag somnade säkert 4 ggr per inspelning och kursen i sig var typ den tråkigaste. Att jag inte fick något pris för detta gör mig lite upprörd.
Jag fixar inga föreläsningar, somnar 😂🤦‍♀️
 
Har fnissat åt det här i en kvart nu :D
20210303_204843.webp
 
"Måste" 😅 mitt kontrakt med jobbet går ut sista mars, den förlängs inte och jag tänkte börja plugga istället (typiskt nog så återupptogs inte den utbildning jag tänkte göra i år så jag hoppas på den nästa år). Hyran är för dyr för att bo med under studier så jag får flytta till föräldrarna igen tyvärr.
Men tog till en extra månad så att jag får stanna till sista april, lite extra ensamtid.
Aha :idea:
Jag har missat om du talat om det tidigare, sorry. Tråkigt att flytta "hem", men det är väldigt praktiskt under en studietid så du gör ju helt rätt :up:
 
Har skrivit drygt en sida på reflektions-pm om gruppdynamik. Reflektions-pm är verkligen en övning i sig för min hjärna som spinner vidare på ALLT. Mailar sambon efter och frågar "är detta sammanhängande?" för min gärna bara nickar och ba "skitlogiskt, kör för fan!"
 
Aha :idea:
Jag har missat om du talat om det tidigare, sorry. Tråkigt att flytta "hem", men det är väldigt praktiskt under en studietid så du gör ju helt rätt :up:
Ingen fara! Jag hoppas bara att det blir studier nu när jag får vänta med utbildningen jag tänkt mig till nästa år, men ska passa på att läsa enstaka kurser i ämnet.

Men ja lite tråkigt att flytta till föräldrarna, speciellt då min pappa har Alzheimers och mår alltså inte så bra. Det blir ju jobbigt, det har varit mycket lättare att vara förstående/tålmodig när man inte varit runt honom hela tiden. Men min mamma har varit ensam med honom nu pga covid-19 och längtar efter annat sällskap, så hon kommer åtminstone att må lite bättre med mig hos sig också. Och så kan jag pusha henne till att ta den där hemtjänsten (bara 1 timme i veckan men ändå) som de faktiskt har fått rätt till.
 
Mutningen funkade! :up: Dammsugit och swiffrat (tycker att swiffern fungerar bättre än såpa t.o.m), och nu är det dags för en dusch!
Precis i tid städat inför att hyresvärden ska ha en digital visning imorgon för nästa hyresgäst också 😅 puh!
Gud, efter allt detta så satte jag mig äntligen ned för kvällen och katten hoppade upp i knäet för sin efterlängtade kelstund. Gissa vad som händer om inte hon börjar hulka :eek: tänkte bara på att jag hade just rengjort golvet :rofl:
Men hon slutade efter en stund. Nu tänker jag att hon kommer nog att kräkas under dagen imorgon när jag är på jobbet och när hyresvärden ska ha sin visning så kommer det att ligga en kräkpöl på golvet .... :cautious:
 
Burma nummer två var den totala motsatsen. Hon låg i princip hela tiden på sitt fårskinn i gästrummet och kisade bara upp på mig med sömniga ögon samt började purra som ett sågverk varje gång jag gick förbi. De var allt - tills jag bestämde mig för att dammsuga därinne och bad henne flytta på sig, då blev hon med rätta mycket förolämpad och gick ut i tvättstugan.
 
Burma nummer två var den totala motsatsen. Hon låg i princip hela tiden på sitt fårskinn i gästrummet och kisade bara upp på mig med sömniga ögon samt började purra som ett sågverk varje gång jag gick förbi. De var allt - tills jag bestämde mig för att dammsuga därinne och bad henne flytta på sig, då blev hon med rätta mycket förolämpad och gick ut i tvättstugan.

Det diffar naturligtvis från katt till katt, men burmor i allmänt är otroligt gosiga och pratiga och dominanta och ska vara med överallt och (st)hjälpa till. Särskilt honorna medan hanarna brukar vara lite mer laid back :D
 
Nyaste huset har också en mycket trevlig cockerspaniel som mest hängde i soffan. Jag har annars ofta svårt för cockrar och tycker att de är ganska jobbiga, men den här bara kom och checkade läget med jämna mellanrum. "Jahapp, tänkte bara kolla vart du tog vägen.." <3
 
Det diffar naturligtvis från katt till katt, men burmor i allmänt är otroligt gosiga och pratiga och dominanta och ska vara med överallt och (st)hjälpa till. Särskilt honorna medan hanarna brukar vara lite mer laid back :D
Nu glömde jag fråga hur gammal hon är, men jag fick intrycket av en något äldre dam. Lilla Willow i det andra huset är fem och uppenbarligen i sin prime. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 992
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp