Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitteroch fyundrar över vad jag ska äta idag.

Var till dietist igår för att diskutera kostråd i min njursvikt. Hon var bekymrad över min viktminskning. Blev åthutad att jag åt för näringfattiga mellanmål och att jag måste lägga till mer fett och kolhydrater i kosten.

för mig som levt hela livet med att försöka begränsa maten och kämpa mot viktuppgång är det en underlig situation. Att äta mer än jag egentligen vill och äta mer fett och kolhydrater!
 
Började jobba tidigt i morse då jag får veterinärbesök i em och vill hinna jobba klart. Sen blev det paus vid halv 8 för att köra dottern till farmor och jag fick greja med strömmen till hästhagen då den ena kommit på att man kan trycka sig på tråden och nå höhögarna inne i mathagen.....tur han är söt :cautious:

Jobbat ett tag till nu och lyssnar på älgjaktspodd. Strålande sol men blåser kallt ute. Ska ta en ridtur i skogen på lunchen så får jobba på nu :)
 
Sitteroch fyundrar över vad jag ska äta idag.

Var till dietist igår för att diskutera kostråd i min njursvikt. Hon var bekymrad över min viktminskning. Blev åthutad att jag åt för näringfattiga mellanmål och att jag måste lägga till mer fett och kolhydrater i kosten.

för mig som levt hela livet med att försöka begränsa maten och kämpa mot viktuppgång är det en underlig situation. Att äta mer än jag egentligen vill och äta mer fett och kolhydrater!
Dags för pasta och vitt bröd! :D;)
 
Jag hör den i huvudet nu när du nämnt den :laugh: Song Exploder har jag inte hört talats om, vad är det för program?
Det är en serie där de varje avsnitt tar en låt och går igenom historien bakom och hur allt föll på plats. Avslutar med snygga lyric animations. :up: Påminner lite om om SVT's Hitlåtens historia fast tyngre produktion
 
Tackat ja till nya lägenheten och de kommer skicka kontrakt med posten. Lade till tvättmaskin men känner att jag klarar mig utan diskmaskin. De kommer byta till säkerhetsdörr också.

Lägenheten var helt okej, inte toppskick men inte sunkig heller :up:

Inflytt om cirka tre månader. Vi är många som byter boende just nu :D
 
Tackat ja till nya lägenheten och de kommer skicka kontrakt med posten. Lade till tvättmaskin men känner att jag klarar mig utan diskmaskin. De kommer byta till säkerhetsdörr också.

Lägenheten var helt okej, inte toppskick men inte sunkig heller :up:

Inflytt om cirka tre månader. Vi är många som byter boende just nu :D
Vad skönt att den verkar vara helt ok :)

Ja, jag tänkte också på det i går. Massa som byter boende :D
 
Ringde dagkirurgen för att få min tid nästa torsdag. Hon i telefonen blev så förvirrad när jag frågade om descutan/hibiscrub då jag inte fått något att hon bara "du ska nog inte behöva det till din operation utan det är mer vid bukoperationer och ortopediska grejer, tror jag". Men när jag googlar så verkar det vara standard vid op-ingrepp även utanför detta? Ska man köpa och göra det ändå? Får rådfråga ssk-vännen...:idea:
 
Fattig...

Men lycklig precis kommit från frisören och kapat ca 25-30cm hår :eek:

Men sjukt nöjd jag har en frisyr igen Tjoho
156863792_148230743815720_4529670580138678054_n.jpg



Varit riktigt jäkligt har knappt kunnat borsta igenom håret tidigare
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 992
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp