Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu glömde jag fråga hur gammal hon är, men jag fick intrycket av en något äldre dam. Lilla Willow i det andra huset är fem och uppenbarligen i sin prime. :D

Nyfiken på hur mycket hon väger, du får ställa dig på vågen med henne någon gång! Burmor brukar bli ganska gamla, rekordet är 21 tror jag och de flesta lever tills de är 12-15. Min älskling dog tyvärr alldeles för ung när hon var 10. Och de flesta förblir unga till sinnet.
 
Nyfiken på hur mycket hon väger, du får ställa dig på vågen med henne någon gång! Burmor brukar bli ganska gamla, rekordet är 21 tror jag och de flesta lever tills de är 12-15. Min älskling dog tyvärr alldeles för ung när hon var 10. Och de flesta förblir unga till sinnet.
Nummer två (jag har glömt vad hon heter. :o) är definitivt större än Willow, men fortfarande mindre än en generell bondkatt.
Jag lovar att försöka lura upp den lilla på vågen nästa Tisdag. :D
Båda två är blå för övrigt, jag har bara sett de chokladbruna tidigare.
 
Ingen fara! Jag hoppas bara att det blir studier nu när jag får vänta med utbildningen jag tänkt mig till nästa år, men ska passa på att läsa enstaka kurser i ämnet.

Men ja lite tråkigt att flytta till föräldrarna, speciellt då min pappa har Alzheimers och mår alltså inte så bra. Det blir ju jobbigt, det har varit mycket lättare att vara förstående/tålmodig när man inte varit runt honom hela tiden. Men min mamma har varit ensam med honom nu pga covid-19 och längtar efter annat sällskap, så hon kommer åtminstone att må lite bättre med mig hos sig också. Och så kan jag pusha henne till att ta den där hemtjänsten (bara 1 timme i veckan men ändå) som de faktiskt har fått rätt till.
Usch detta fick mig bara att börja grubbla lite igen så jag skrev ett dagboksinlägg. Vette 17 om det hjälpte dock, börjar man inte bara grubbla mera på det när man tänker mera på det. Suck.

Har satt på Hamilton musik på Youtube, jag älskar deras "That would be enough" ❤️
 
Äh ändrar till "Dear Theodosia", den är mera pepp och hoppfull åtminstone (för att vara Hamilton!), och börjar göra mig klar för sängen. Det är dags ändå!
 
Har efter en stunds googlande äntligen hittat en kaffebryggare som troligen blir morsans nästa. Hon älskar kaffe och har länge velat ha en bättre bryggare, men när hennes bryggare tidigare idag gav tecken på att sjunga på sista versen så blev det lite panikartat :p Nu hade jag sådan tur att en som enligt olika tester verkar bra, som verkar fungera med hennes synfel osv är på rea just den här veckan och finns i en mycket närliggande butik. Ska ta mig dit imorgon och kolla på den. Just pga hennes synfel är det lite kinkigt med knappar och hur man totalt sett handskas med den, så jag måste nästan titta på den live för att se så att den verkligen är bra för henne.
 
Idag har jag varit i Värmland o roddat min pappas dödsbo, skit vad papper och hur mycket medicin får gamlingar ta ut när vi andra bara får ta typ 1 burk i taget om ens någon,jag kan lätt öppna en apoteksfilial.
Biljäveln som skulle med hem hade punka på ett framhjul o jönsen jag hade med mig fick inte av däcket så den står kvar,men den startade i alla fall, så alltid något.
I morgon blir det tele terror o banken
 
Jag blev plötsligt så fruktansvärt trött - samtidigt är klockan bara halv elva OCH jag har precis tagit fram glass som jag tänkte krossa turkisk peppar på. Hmm...
 
Har tre snooze igång. Vet inte riktigt varför jag tänker gå upp 2h innan barnet ska vara på förskolan? Ska visserligen duscha, fixa håret och sminka mig (oklart varför, vi får inte lämna kontoret och det får inte komma besök och det är nästan ingen där pga hotbild 😕 ). Idag ska jag iaf fixa VPN så jag kan jobba hemifrån, igår vobbade jag tom i tre timmar tack vare (?) långt Skype-möte.
 
Bugger, man ska inte sitta och googla alldeles för sent på natten och bli handlöst, hejdlöst förälskad i en definitivt unik lampa! Det finns tusen hål att stoppa pengarna i och en ny vardagsrumslampa är inte nödvändig. Jag vill ha!!! :heart :arghh:
 
Idag har jag varit i Värmland o roddat min pappas dödsbo, skit vad papper och hur mycket medicin får gamlingar ta ut när vi andra bara får ta typ 1 burk i taget om ens någon,jag kan lätt öppna en apoteksfilial.
Biljäveln som skulle med hem hade punka på ett framhjul o jönsen jag hade med mig fick inte av däcket så den står kvar,men den startade i alla fall, så alltid något.
I morgon blir det tele terror o banken
Stark igenkänning på det där med enorma mängder mediciner. Jag hittar fortfarande burkar på de mest underliga ställen.
 
Idag har jag varit i Värmland o roddat min pappas dödsbo, skit vad papper och hur mycket medicin får gamlingar ta ut när vi andra bara får ta typ 1 burk i taget om ens någon,jag kan lätt öppna en apoteksfilial.
Biljäveln som skulle med hem hade punka på ett framhjul o jönsen jag hade med mig fick inte av däcket så den står kvar,men den startade i alla fall, så alltid något.
I morgon blir det tele terror o banken

Stark igenkänning på det där med enorma mängder mediciner. Jag hittar fortfarande burkar på de mest underliga ställen.
Ibland är de verkligen pigga på att skriva ut. Jag (som har kronisk smärta pga rygg) får sjuka mängder Alvedon utskrivet - 7burkar/uttag x 8, typ en gång i halvåret. :cautious:Jag fattar inte vem som ska äta alla dessa tabletter?! O_o
 
Vaknar till svala 18 grader i huset. jag brukar ha runt 22.
det visade sig att veden hängt upp sig i panna och brasan slocknat. Så nu har jag huttrande rusat ut och tänt igen och sitter tröjor och filtar vid frukosten. Tände i kökspannan också men den elden vill inte ta sig.

Hunden lallar runt och är inte speciellt intresserad av mig. Han hade besök av sin favoritmänniska igår. Avkomman!
Han SKREK när hen kom in. Pep runt och försökte vara så nära det gick.

Mig hälsar han med ett avmätt - jaha, var det du, när jag kommer hem. :meh:
Inte haft en så lite tillgiven hund tidigare.
 
Vaknar till svala 18 grader i huset. jag brukar ha runt 22.
det visade sig att veden hängt upp sig i panna och brasan slocknat. Så nu har jag huttrande rusat ut och tänt igen och sitter tröjor och filtar vid frukosten. Tände i kökspannan också men den elden vill inte ta sig.

Hunden lallar runt och är inte speciellt intresserad av mig. Han hade besök av sin favoritmänniska igår. Avkomman!
Han SKREK när hen kom in. Pep runt och försökte vara så nära det gick.

Mig hälsar han med ett avmätt - jaha, var det du, när jag kommer hem. :meh:
Inte haft en så lite tillgiven hund tidigare.

Jag har också eldat, det var råkallt i morse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 992
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp