Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog tag i mig själv och har spenderat 30 minuter på golvet med filtar, kuddar, katt, och mina stoora dyra hörlurar som släpper in 0 ljud och har helt fantastiskt ljud.
Lite avslappnande musik, och bara ligga och inte tänka (lättare sagt än gjort, tog ett tag att få bort alla tankar)
Avslutade med 5 minuter Serene andningsövning.

Mycket lättare att andas nu! Nu ska jag jobba vidare men jag fortsätter nog lyssna på lugn musik. :love:
 
Hemma igen efter att ha varit med hästen hos veterinären, vi hittade ingen egentlig orsak till varför han tappar mat. Tänderna var ändå ok för 25 år - och den här veterinären tvekar inte att säga vad hon tycker, om det skulle se tokigt ut tex.
Så både bra och dåligt. Hon slipade två tänder som är lite lösa, ifall det kunde vara dom som är orsaken.

Nu är det lite vila hemma en timme innan jag ska hämta stora ungen hos dagmamman.
 
Men alltså! Jag som har kämpat mot lärarna på jobbet så himla länge vad gäller kemikaliehanteringen, nu har jag konverterat 3 av dem!

Fått så himla mycket beröm av de 3 lärarna och de har uttryck så mycket att de är glada över att de har mig där. :eek: Är i chock och också jätteglad! Det blir så mycket lättare och roligare att jobba :banana:
 
Är det bara jag som har liiite svårt för de här skorna? 😬
Screenshot_20210303_133635.webp
 
Den här tråden har precis fått mig att putsa mina fönster! Något jag har haft på att-göra-listan en längre tid än vad jag vågar sätta ord på. Obeskrivligt skönt att få det gjort. Jag kan inte sluta titta ut nu, hoppas att inga grannar är hemma (visst) och ser mig stå och glo. :D

Sen försöker jag att inte tänka på att jag ändå borde ha väntat tills gruset är uppsamlat på gatorna, kände trots allt att det var lika bra att fånga ögonblicket när jag nu fick ett sällsynt ryck.
 
Det är helt hemskt. Jag är dessutom SÅ dålig på det. Har försökt tusen olika knep känns det som, men fönstren blir bara randiga och konstiga. Att jag tänker tvätta dem nu är för att jag inser att randigt och konstigt iaf är bättre än nuvarande smutslager :cautious: Frågade förut killen jag träffar om han är bra på att putsa fönster. Det är han tydligen inte, men jag överväger ändå att låta honom lära sig för att slippa själv :angel:
Fönsterputs och Torky! Torky suger upp jättebra och luddar inte/går inte sönder. Det blir kanon.
Vad vore livet utan Torky? 🤷‍♀️
 
Det har varit så mkt skit som hänt som vi inte kunnat påverka i alla våra olika verksamheter. Jag har varit så stressad och haft så mkt ångest att jag nästan gått under.
Idag har flera stora saker fallit på plats.
Jag är så jäkla lättad! Kunde andas och tror nog jag ska kunna börja sova igen. Grät tom en skvätt.. 😭
Usch vad Covid ställer till det för företagare! Ännu värre än för oss för många. :down:
 
Stackars våra grannar 🙃

Bakgrund: Mamma tog över mormor och morfars bil när mormor dog. Men hon har även haft den ett tag innan mormor dog, så den har bott hos oss ca tre år nu.

Mormor har tydligt förklarat för oss att bilen inte har något larm. Det hade morfar sagt och han hade alltid koll på ALLT. Så vi har helt enkelt litat på det.

De senaste åren har någons billarm gått igång titt som tätt, oberoende av vart vi bott. Vi har vaknat av det på natten och så klart även stört oss på det på dagen.
Tankarna har väl gått ungefär: Meeeen kan inte bilägaren stänga av det där jäkla larmet någon gång?! :rage:

Vår granne har också klagat lite. Typ "det är en bil på parkeringen som kan tjuta och blinka i tid och otid!! Ibland vaknar jag av att den tjuter..."
"Ja, men det är inte vår bil i alla fall för den har inget larm!" (Vi)
Grannen har frågat någon gång om vi är helt säkra på att vår bil saknar larm. Ja?? Det har ju morfar sagt och han hade stenkoll på allt!

Nu: Idag ringde vår granne och sa åt oss att snabbt kolla ut på parkeringen. Så vi sprang till fönstret och kollade. Och vad såg vi? Jo, mammas bil stod där och blinkade för fullt 😅 Några minuter senare börjar den tjuta igen, piiip, piiip, piiip!

Vi bara: Jamen bilen HAR ju ett larm!!!

Och den där jäkla grannen som inte kan få tyst på sin bil... det är vi. :o:angel:

FÖRLÅT GRANNAR!! 🙈🙉

Tillägg: Mamma ska så klart fixa bilen ASAP.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 992
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp