Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har städat hus idag och fick arbeta hela morgonen med en mycket entusiastisk 'hjälpreda' i form av en pytteliten burma som halva tiden satt fast i min hälsena, och andra halvan dök upp som gubben i lådan bakom diverse möbler och hyllor för att jaga min dammtrasa. :heart
 
Senast ändrad:
Jag har städat hus idag och fick arbeta halva morgonen med en mycket entusiastisk 'hjälpreda' i form av en pytteliten burma som halva tiden satt fast i min hälsena, och andra halvan dök upp som gubben i lådan bakom diverse möbler och hyllor för att jaga min dammtrasa. :heart

Burmor är bäst :love: :heart

Själv har jag ägnat kvällen åt att sätta upp en fontän till min burma som hon vägrar dricka ur eftersom det porlar stilla. :meh:
 
Verkligen supersöta och så lena i pälsen!
Jag hade nog glömt hur 'petite' de är dock, eller också är de här bara extra små. De är tydligen släkt på något vänster. :)

Inte okej, du. Fixa genast!

De är tyngre och mer bastanta än man tror. En tegelsten inlindad i siden brukar de kallas, smidiga och bra på att hoppa och klättra. Mycket hundiga också, apporterar, kommer när man visslar (ibland) och älskar människor, bästa vän! Honorna väger ca 4-5 och hanarna 4.6-6 (vissa över). Redan lagt upp den på katt, men tja, jag får trösta mig med att den är ganska snygg om hon vägrar använda den.

Om någon undrar över diverse kablar inlindade och fastsatta i golv och bokhyllor så är det pga en viss katt som tycker kablar, sladdar mm, är det godaste som finns :meh:

1614725464717.webp
 
De är tyngre och mer bastanta än man tror. En tegelsten inlindad i siden brukar de kallas, smidiga och bra på att hoppa och klättra. Mycket hundiga också, apporterar, kommer när man visslar (ibland) och älskar människor, bästa vän! Honorna väger ca 4-5 och hanarna 4.6-6 (vissa över). Redan lagt upp den på katt, men tja, jag får trösta mig med att den är ganska snygg om hon vägrar använda den.

Om någon undrar över diverse kablar inlindade och fastsatta i golv och bokhyllor så är det pga en viss katt som tycker kablar, sladdar mm, är det godaste som finns :meh:

Visa bifogad fil 65545
En liten gymnast är den här absolut! :D Fast jag tror inte hon är några fyra kilo. Å andra sidan säger matte att hon plötsligt bestämde sig för att sluta växa bara, så det blev väl så helt enkelt. 🤷‍♀️ Jag får försöka smyga upp henne på badrumsvågen nästa vecka!

Oh, mycket snygg till och med måste jag säga! Det kanske kommer med tiden? Mina katter föredrog alltid det skitiga akvarievattnet. 😅
 
Nu har min mormors mamma dött.
Jag vet inte om det egentligen är speciellt sorgligt, hon slutade ju leva för några år sedan. Min mamma verkar tycka det och jag förstår ju det också, men det känns liksom inte nödvändigt att bli ledsen över det? För egen del då. Mer tvärt om, nu slipper hon vara på ett äldreboende hon inte vill vara på. :heart

Jag beklagar förlusten :heart
 
Jag sitter och trånar efter ett hus... det är perfekt på alla punkter. Framför allt ligger det i vårt absoluta drömområde, nära havet och en halvtimma från stan. Det är lagom stort, lagom många rum, i mycket fint skick och med många renoveringar gjorda (bland annat helt nytt kök nyligen). Tomt på ca 1500 kvm med gott om område både för hunden att rejsa fritt och för odling och blomsterrabatter.
Det är bara lite, lite, lite för dyrt, ca 300 tkr över vårt maxtak. Buuuuuuuh.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 994
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp