Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina ser likadana ut. Gissar att jag inte kommer undan med att hjälpa mamma putsa innan jag flyttar :angel:
Det är helt hemskt. Jag är dessutom SÅ dålig på det. Har försökt tusen olika knep känns det som, men fönstren blir bara randiga och konstiga. Att jag tänker tvätta dem nu är för att jag inser att randigt och konstigt iaf är bättre än nuvarande smutslager :cautious: Frågade förut killen jag träffar om han är bra på att putsa fönster. Det är han tydligen inte, men jag överväger ändå att låta honom lära sig för att slippa själv :angel:
 
Det är helt hemskt. Jag är dessutom SÅ dålig på det. Har försökt tusen olika knep känns det som, men fönstren blir bara randiga och konstiga. Att jag tänker tvätta dem nu är för att jag inser att randigt och konstigt iaf är bättre än nuvarande smutslager :cautious: Frågade förut killen jag träffar om han är bra på att putsa fönster. Det är han tydligen inte, men jag överväger ändå att låta honom lära sig för att slippa själv :angel:
Inför Flyingedagarna fick vi tidningspapper och fönsterputs att tillgå för att putsa det väldigt gamla fönsterna i Flyinges stallar. Det gick sådär :angel: Det kan ha ramlat ut en ruta sista dagen när man satt några m upp i ett fönster :angel:
 
Det är helt hemskt. Jag är dessutom SÅ dålig på det. Har försökt tusen olika knep känns det som, men fönstren blir bara randiga och konstiga. Att jag tänker tvätta dem nu är för att jag inser att randigt och konstigt iaf är bättre än nuvarande smutslager :cautious: Frågade förut killen jag träffar om han är bra på att putsa fönster. Det är han tydligen inte, men jag överväger ändå att låta honom lära sig för att slippa själv :angel:
Ta in en fönsterputsare! Det behöver inte vara dyrt, jag har fått in offert på mellan 50-100kr per fönster när jag har kollat. Tror jag betalade typ 8-900 för mina 15-16 fönster för något år sen. Ska ringa till den killen i år också!
 
Det är helt hemskt. Jag är dessutom SÅ dålig på det. Har försökt tusen olika knep känns det som, men fönstren blir bara randiga och konstiga. Att jag tänker tvätta dem nu är för att jag inser att randigt och konstigt iaf är bättre än nuvarande smutslager :cautious: Frågade förut killen jag träffar om han är bra på att putsa fönster. Det är han tydligen inte, men jag överväger ändå att låta honom lära sig för att slippa själv :angel:
Kolla på ekotipset, finns både på instagram och som hemsida, hennes mirakelspray och microfibertrasor har underlättat min städning enormt! :) Om man står ut med lukten av ättika då, men det är det värt om det blir rent känner jag. ;)
 
Mitt bibliotek/arbetsrum börjar bli färdigt! Tapeten är uppe, nu ska golvet läggas och sen upp med lite lister.
Jag flyttade in i min nya lägenhet för två månader sedan och det är fortfarande fullt kaos och massor av saker som ska göras men jag börjar se ljuset i tunneln 😅
Jag längtar ihjäl mig efter att kunna leva i min totalrenoverade fyra. Kunna gå ner till Göteborgs centrum på 20 minuter, kunna sitta och jobba i arbetsrummet, ta ett pass i lägenhetens gym, koppla av i massagefåtöljen jag ska sätta in i biblioteket, kunna sitta på balkongen en sommarkväll och dricka vin, laga mat i det splitternya köket och så vidare.
Har drömt om det här i snart två år nu 😂
IMG_20210228_121211_648.webp
 
Det är helt hemskt. Jag är dessutom SÅ dålig på det. Har försökt tusen olika knep känns det som, men fönstren blir bara randiga och konstiga. Att jag tänker tvätta dem nu är för att jag inser att randigt och konstigt iaf är bättre än nuvarande smutslager :cautious: Frågade förut killen jag träffar om han är bra på att putsa fönster. Det är han tydligen inte, men jag överväger ändå att låta honom lära sig för att slippa själv :angel:
På kompisens inrådan köpte jag en fönsterputsmackapär. Kostade inte många hundra och har besparat världen från från många svordomar.
1614767249529.webp
 
På kompisens inrådan köpte jag en fönsterputsmackapär. Kostade inte många hundra och har besparat världen från från många svordomar.
Visa bifogad fil 65556
Min mor har en sådan (eller ja, inte identisk med den på bilden, men någon makapär är det..). Den låter som fan och när man är klar med den så får man gå och putsa fönstren efter, för inte sjutton blir det rent :cautious:
 
Nu har jag varit på banken och överfört handpenning. Det är så många grejer att tänka på och så mycket att göra att jag är dödstrött och känner mig yr (kan ju bero på den helt orimliga anspänningen och känslostormarna jag haft sedan söndags eftermiddag).

Så eftersom allt det är klart tänker jag faktiskt att jag nu får en och en halv dags vila från allt vad heter bostadsköp, flytt, elavtal (hur gör man ens sånt? Jag kan verkligen ingenting om någonting :o:D), möblering, avtal, färgsättning och annat.
I kväll ska jag fira mammas födelsedag, så ska baka en kladdkaka :d

Ska försöka ta en kort och lugn jogg senare också, det får inte bli för spännande eftersom jag känner mig yr. Jag får svimningskänslor lite då och då :cautious:
 
Jobbat på bra under förmiddagen men nu fastnade jag på en grej. Ingen idé att envisas med att lösa det 15 min innan jag tänkt gå på lunchrast så jag tar och byter om till ridkläder och går ut istället så tar jag det problemet efter en timmes frisk luft :)
 
Måste masa mig till ICA, upptäckte att diskmedel och toapapper nästan är slut, hur man nu lyckas missa det.

Var iväg på vattengympa i går och antingen har jag världens sämsta kondis någonsin i mänsklighetens historia (mycket möjligt) eller så var det faktiskt ganska intensivt eftersom jag har lite träningsvärk idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 992
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp