Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt SMHI ska det vara 11 sekundmeter i byarna meeen tror då sjutton det som vanligt är värre med tanke på hur det drar i där ute 😝.
Jag bör undvika för mycket protein samt sådant som innehåller fosfat och kalium i mängd.
Potatis t.ex. - som jag älskar - bör jag äta med försiktighet. Choklad, grapefrukt, ägg, lever, listan är lång.
Gissa om jag ser fram emot eventuell transplantation så småningom
 
Lite vemodigt.
Jag har gått ur facket. Varit medlem sedan början av 80-talet.Men nu är sannolikheten minimal att jag skulle bli så frisk att jag kan arbeta igen. Facket känns meningslöst.
En epok är över känns det som.
Vänta, stopp!
Nu vet jag att du är om dig och kring dig, men har du kollat att ditt fack inte har olika hjälpfonder och specialpriser på t.ex tandvård, aktiviteter mm för sjukpensionärer och ålderspensionärer?!
IF Metall hade det när min mamma blev sjukpensionär och det var många saker hon fick hjälp med.
 
Wow. Helt plötsligt blåser det så det knakar i huset :nailbiting: ! Var kom det ifrån liksom O_o?? När jag var ute och städade bilen för lite drygt en timme sedan var det soligt och bara lite småblåsigt (lagom för att lufta ur bilen när den stod med dörrarna öppna).
 
Smuttar på eftermiddagskaffet och njuter av en lugn arbetsdag. Skönt som omväxling, när de senaste veckorna mest har bestått av 10-12-timmarsdagar där jag haft andan i halsen från början till slut. Jag har fått en del bra saker gjort idag, men tillåter mig själv att pausa lite från det jobbigaste projektet och återgå till det först imorgon. Det har jag banne mig förtjänat!
 
Har ju tackat ja till nytt jobb, precis som jag ville. Trodde ALDRIG att det skulle vara så svårt att säga det till mina kollegor! Har våndats nu i två dagar men imorgon måste jag... övertänkare delux :banghead:

Har precis ätit, ska snart åka på fyraårskontroll med sonen. Det ska bli kul :)

Nar jag tog mitt forsta barn till fyraarskontrollen var allt bra ... tills vi kom till att han skulle rita en gubbe. Han vagrade bestamt. 😖 Jag forsokte forsiktigt overtala honom, men nej!
Nar skoterskan borjade saja att vi fick lov att komma tillbaka och gora det andrade han tongangarna och sa att han kunde ju skriva det i stallet. Han ville alltsa visa upp skrivkunskaperna som alla beromde sa mycket🙄
Han greppade pennan och skrev GUBE medan han ljudade ... varpa skoterskan irriterat sa att det inte alls gildes. "Han maste ju rita en huvudfoting" sa skoterskan irriterat, varpa sonen svarade att han kunde men sa sur som hon var kunde hon fa rita sjalv medan han bedomde resultatet. 😶:rofl:
 
Nar jag tog mitt forsta barn till fyraarskontrollen var allt bra ... tills vi kom till att han skulle rita en gubbe. Han vagrade bestamt. 😖 Jag forsokte forsiktigt overtala honom, men nej!
Nar skoterskan borjade saja att vi fick lov att komma tillbaka och gora det andrade han tongangarna och sa att han kunde ju skriva det i stallet. Han ville alltsa visa upp skrivkunskaperna som alla beromde sa mycket🙄
Han greppade pennan och skrev GUBE medan han ljudade ... varpa skoterskan irriterat sa att det inte alls gildes. "Han maste ju rita en huvudfoting" sa skoterskan irriterat, varpa sonen svarade att han kunde men sa sur som hon var kunde hon fa rita sjalv medan han bedomde resultatet. 😶:rofl:
Din son och jag :love:

Jag vägrade också, eller rättare sagt så hade jag sagt åt läkaren (dåtida brysk barnläkare som alla mammor var rädda för, har min mor berättat) att "nej, jag ska rita ett SKÅP!" - och så gjorde jag det. Han blev nöjd och förklarade för min mamma att jag fortsatte på min bana som A-barn, vilket han hade kategoriserat mig i sedan första träffen :p
:D
 
Tänkte att jag skulle kolla jobbannonser när jag åt middag. Hittade snabbt en annons som kommit upp nu under eftermiddagen som var precis i stil med det jag skulle vilja göra. Sååå, 5 minuter senare var en ansökan skickad. Det är galet hur snabbt det går att skriva ett personligt brev när det är till ett jobb som man tveklöst bör kunna :p
 
Jag kom hem för en stund sedan efter en lång promenad tillsammans med en vän. Alltid lika kul när vi ses, det blir inte särskilt ofta just nu. Saknar och längtar efter långa vinkvällar i soffan med prat om allt och inget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 758
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 159
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp