Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg ett fb-inlägg som handlade om konstiga trappor. Jag klickade inte vidare, men på bilden i inlägget såg man exempel på två trappor som var så märkligt designade att de såg helt livsfarliga ut att använda. Vilket påminde mig om min steg- och trappfobi. Jag brukade faktiskt OFTA drömma mardrömmar om trappor förut, och vakna jätterädd.... :nailbiting: O_o MYCKET konstig fobi, inser jag... ;) I verkliga livet vågar jag inte kliva alls högt upp på stegar. Och det är nästan omöjligt för mig att få något gjort när jag väl kommit en bit upp. Håller mig så krampaktigt i stegen att jag inte har någon möjlighet att måla, eller vad det nu var jag skulle göra där uppe. Jag tycker också att en del trappor är läskiga IRL. Minns en trappa i lustiga huset där trappstegen rörde sig upp och ner. Jag var jätterädd för att ramla ner innan jag lyckades ta mig upp.... :nailbiting::D

Jag är likadan på stegar, och jag lider av andrahandsfobi för trappor som inte är heltäckta. O_o Har återkommande mardrömmar om att terriern halkar mellan trappstegen och ramlar ned - så till den grad att hon inte under några omständigheter får gå själv i sådana. Jag gillar inte att låta henne springa lös i trappor som har för glest mellan spjälorna under ledstången heller, typ i trapphus. Nix!
 
God morgon tråden, har du kunnat sova nått @parellikusken ? <3. Jag har startat en maskin tvätt och disk samt tänt en brasa (är milt men blåsigt). Druckit kaffe och knappat in så vc ska ringa upp. Har ett knivigt problem. Läkaren skulle ringt upp mig igår om sjukintyg men jag har ju tillfälligt nummer vilket jag gett vc via 1177 men det gick ju inte fram. Och när jag mejlade chefen om varför jag är hemma (allt den här tiden hemma med minsta symtom för covidmisstanke är fan guld när jobbet är sjukt och ja jag arbetar på att ta mig därifrån! ) så fick jag frågan om hur det går med läkarintyget. Chefen har ju tjatat om att jag måste tjata på vc men va fan har jag fått en tid har jag ju!! Men om inte HR får in läkarintyg DEN HÄR VECKAN så får jag retroaktiv frånvaro. Såååå nu brinner det i röven kan jag säga.,....
 
Hm, en reklam här på buke säger "Experter är överens: Billigast ansiktslyft gör du själv" med bild på två (icke riktiga) halsar, den ena verkar man ha gjort ett snitt och sytt ihop en liten bit under hakan om man tittar närmare.
Och jag undrar verkligen ... ska man göra det själv? :cautious: :rofl:
 
Hm, en reklam här på buke säger "Experter är överens: Billigast ansiktslyft gör du själv" med bild på två (icke riktiga) halsar, den ena verkar man ha gjort ett snitt och sytt ihop en liten bit under hakan om man tittar närmare.
Och jag undrar verkligen ... ska man göra det själv? :cautious: :rofl:
Det står ju att det blir billigast, inte att det blir bra eller snyggt eller att du överlever 🤷‍♀️ :rofl:
 
Startade dagen med att tvätta bilen. Jag har dessutom ansträngt mig genom att 1 ha på foundation 2 ha på lite concealer för mörka ringar (tack tiktok för makeup tips för oss över 40) 3 fyllt i ögonbrynen pytte, pyttelite 4 har på min fantastiska mascara

Sambon som vart sen imorses såg att jag började sminka mig och bara kommer det snygga killar in på kontoret? :rofl: Jahopp så ofta sminkar jag mig. Tänkte försöka få till en lättare grund som jag kan göra för jag känner mig fräschare med lite smink på.

Så nu har jag en nytvättad bil, är någorlunda presentabel och jag har en redbull så nu inväntar jag bara chefer för besked om företagets framtid här.

Blir nog bra. Snart frulle och solen skiner :)
 
Startade dagen med att tvätta bilen. Jag har dessutom ansträngt mig genom att 1 ha på foundation 2 ha på lite concealer för mörka ringar (tack tiktok för makeup tips för oss över 40) 3 fyllt i ögonbrynen pytte, pyttelite 4 har på min fantastiska mascara

Sambon som vart sen imorses såg att jag började sminka mig och bara kommer det snygga killar in på kontoret? :rofl: Jahopp så ofta sminkar jag mig. Tänkte försöka få till en lättare grund som jag kan göra för jag känner mig fräschare med lite smink på.

Så nu har jag en nytvättad bil, är någorlunda presentabel och jag har en redbull så nu inväntar jag bara chefer för besked om företagets framtid här.

Blir nog bra. Snart frulle och solen skiner :)
I tisdags skulle jag på en jobbgrej som hade inneburit privata kläder! Jag var orimligt taggad. I vanliga fall jobbar jag hemma eller har arbetskläder. Sen fick jag lite hosta och kunde inte gå. :mad: :laugh:
 
Har tittat på en föreläsning från rootstech (konferens som pågår 25-27/2, och om man är det minsta intresserad av släktforskning bör man gå in och kolla utbudet. GRATIS :) !!) om att släktforska i Stockholm. Det gick lite snabbt fram, och jag tror egentligen inte att det var något som jag inte redan visste, men jag kikar nog på den en gång till, tänker jag.

Vi ska ta en tur till återvinningscentralen idag. Har några saker att göra oss av med, och vill inte börja bygga på skräphögen igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 758
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 159
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp