Din son och jag
Jag vägrade också, eller rättare sagt så hade jag sagt åt läkaren (dåtida brysk barnläkare som alla mammor var rädda för, har min mor berättat) att "nej, jag ska rita ett SKÅP!" - och så gjorde jag det. Han blev nöjd och förklarade för min mamma att jag fortsatte på min bana som A-barn, vilket han hade kategoriserat mig i sedan första träffen
Vi fick komma tillbaka en manad senare, da insag jag att det enda han inte hade forvantat sig pa forsta besoket var att rita ... sa jag forberedde honom att han skulle rita en gubbe nasta gang. Han ritade en riktig gubbe (jag tror aldrig han ritade en huvudfoting, alla hans gubbar hade kropp) med hander och fingrar, han studerade skapelsen och det var helt klart att nagot saknades sa han la till en katt och skev POJKE under gubben och KAT under skapelsen med mycket laaaang svans.
Skoterskan tyckte att han var ett mycket besvarligt barn som inte bara gjorde som hon sa. Barnet var dock mycket nojd med sig sjalv, nu kunde hon ju direkt se vad som var vad.