Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spenderat hela dagen framför datorn. Blev iaf klar med uppsatsen. I förrgår satt jag och försökte nå minimikravet om 900 ord och nu helt plötsligt ligger jag strax över maximum 1200 ord, vad hände där?! :confused:

Middagen är på gång och i dag blir det kyckling med dijonsås :d
 
Spenderat hela dagen framför datorn. Blev iaf klar med uppsatsen. I förrgår satt jag och försökte nå minimikravet om 900 ord och nu helt plötsligt ligger jag strax över maximum 1200 ord, vad hände där?! :confused:

Middagen är på gång och i dag blir det kyckling med dijonsås :d

PRECIS sa har det alltid varit for mig ... och sa inser jag att jag maste skriva i mer detaljer dar jag hade problem att fa till det ... och vet inte alls var jag ska ta bort fran det som var sa latt att skriva. :cautious:
 
I-landsproblem.
Pantar alla pant jag lyckats spara på mig under 2 år, handlar och lämnar fram kvittona till kassörskan. Då ska jag betala 1kr, tittade i min plånbok, men hade ingen växel ska då betala med kortet. Då är summan för låg och går inte att betala på kortet.
Slutade med att jag köpte ett paket tuggigummi för att kunna betala.
😅
 
Har satt eld i kaminen, hissat ner "rullgardinerna", satt på elfilten och stängt av luftvärmepumpen. Kvällsmysigt på torpet :) ! Nu sitter jag här under dunfilten med chips och läsk och tittar på "Flip eller Flop". Snart ska jag göra blåbärssåsen till min pannacotta. Blir nog lagom färdigt att äta som melodifestivals-snack ikväll :) !
 
Fick reda på igår att det som förr var problem med att se långt och brytningsfel utvecklat sig till problem med att se på nära håll,lite åt åldersynhet fast jag bara är 33, dubbelseende och att jag dessutom har dold skelning, ögonen följer inte med i samma riktning och jag kan inte fokusera blicken med båda ögonen, saker blir suddiga och jag har svårt att läsa.

Så nu blir det nya glasögon anpassade för att hjälpa det som går. Det är för mig svindyrt, 6000 kr. Men är mest chockerad av att jag tydligen skelar och att dom gångerna jag såg 2 skärmar så var det inte meningen att jag skulle det, fanns bara en skärmar. Men jag såg två. Tråkigt att synen försämrats så mycket senaste åren.
 
Fick reda på igår att det som förr var problem med att se långt och brytningsfel utvecklat sig till problem med att se på nära håll,lite åt åldersynhet fast jag bara är 33, dubbelseende och att jag dessutom har dold skelning, ögonen följer inte med i samma riktning och jag kan inte fokusera blicken med båda ögonen, saker blir suddiga och jag har svårt att läsa.

Så nu blir det nya glasögon anpassade för att hjälpa det som går. Det är för mig svindyrt, 6000 kr. Men är mest chockerad av att jag tydligen skelar och att dom gångerna jag såg 2 skärmar så var det inte meningen att jag skulle det, fanns bara en skärmar. Men jag såg två. Tråkigt att synen försämrats så mycket senaste åren.
Jovars ..Mor min var till optikern och har lite försämrad syn tyvärr och behöver byta glasögon till det nätta priset av strax under 9000 vilket inte är så lite för henne för tillfället heller....Tycker man borde få typ bidrag för oss som inte har bra seende! Är ju faktiskt mer normalt att vara närsynt än ha normalt seende (!!!).
 
Så pappas tjej har börjat skicka sms till min mamma nu och då. Inte sms som en kompis-relation utan endast när hon är missnöjd med mig eller min bror. Hon skickar alltså sms till mamma istället för att prata direkt med någon av oss, eller säga till vår pappa så att han kan prata med oss.

Tex om min bror säger att han kommer hem kl 16, men kommer hem 16.04 så skickar hon ett sms till mamma och skriver typ "/godisklubbas bror/ sa att han skulle vara hemma kl 16, han kom 16.04. Han kan inte passa tider".
Eller om jag inte har ätit lunch så kan hon smsa mamma och säga "nu har inte godisklubba ätit lunch. Kl är 13", även om hon vet att jag åt frukost kl 11.

Det här börjar bli rätt tröttsamt. Inte för att mamma gör någon grej av det, hon bryr sig inte. Men det känns som att pappas tjej gör allt hon kan och lite till för att "sätta dit" oss och "skvallra" om saker som egentligen inte spelar någon roll. Det känns som att vi är mer eller mindre övervakade hela tiden, dessutom i vårt egna hem, eftersom allt vi gör skickas vidare till mamma. Det är inte så att vi skämms över det och mamma bryr sig som sagt inte, men bara vetskapen om att minsta pyttelilla "fel" kommer rapporteras vidare är inte jättekul.
 
Jaha. Nu står pappas tjej i köket och kallar mig för bortskämd :up:

Anledning? Pappa lagar middag och pappas tjej har åsikter om att maten borde tillagas och kryddas annorlunda. Pappa sa att i alla fall en portion måste han göra som han alltid gjort för att jag känner av skillnaden annars (och kommer inte kunna äta det då). Men hon kan få sin mat på sitt sätt.
Pappas tjej förklarade då att jag är bortskämd och att när man snart är vuxen måste man lära sig att äta mat som är kryddad/tillagad olika. Hon tycker att han ska sluta curla och skämma bort mig hela tiden. Nu har hon även sagt att hennes barn minsann inte ska få bli en sån som styr över hur hela familjens mat ska kryddas och/eller tillagas. För det handlar bara om uppfostring.

Ja, om det hade varit så enkelt att det bara handlade om uppfostring...
 
Så pappas tjej har börjat skicka sms till min mamma nu och då. Inte sms som en kompis-relation utan endast när hon är missnöjd med mig eller min bror. Hon skickar alltså sms till mamma istället för att prata direkt med någon av oss, eller säga till vår pappa så att han kan prata med oss.

Tex om min bror säger att han kommer hem kl 16, men kommer hem 16.04 så skickar hon ett sms till mamma och skriver typ "/godisklubbas bror/ sa att han skulle vara hemma kl 16, han kom 16.04. Han kan inte passa tider".
Eller om jag inte har ätit lunch så kan hon smsa mamma och säga "nu har inte godisklubba ätit lunch. Kl är 13", även om hon vet att jag åt frukost kl 11.

Det här börjar bli rätt tröttsamt. Inte för att mamma gör någon grej av det, hon bryr sig inte. Men det känns som att pappas tjej gör allt hon kan och lite till för att "sätta dit" oss och "skvallra" om saker som egentligen inte spelar någon roll. Det känns som att vi är mer eller mindre övervakade hela tiden, dessutom i vårt egna hem, eftersom allt vi gör skickas vidare till mamma. Det är inte så att vi skämms över det och mamma bryr sig som sagt inte, men bara vetskapen om att minsta pyttelilla "fel" kommer rapporteras vidare är inte jättekul.
Återigen - så onödigt :banghead:
Känns inte så moget 🤦‍♀️
 
Jaha. Nu står pappas tjej i köket och kallar mig för bortskämd :up:

Anledning? Pappa lagar middag och pappas tjej har åsikter om att maten borde tillagas och kryddas annorlunda. Pappa sa att i alla fall en portion måste han göra som han alltid gjort för att jag känner av skillnaden annars (och kommer inte kunna äta det då). Men hon kan få sin mat på sitt sätt.
Pappas tjej förklarade då att jag är bortskämd och att när man snart är vuxen måste man lära sig att äta mat som är kryddad/tillagad olika. Hon tycker att han ska sluta curla och skämma bort mig hela tiden. Nu har hon även sagt att hennes barn minsann inte ska få bli en sån som styr över hur hela familjens mat ska kryddas och/eller tillagas. För det handlar bara om uppfostring.

Ja, om det hade varit så enkelt att det bara handlade om uppfostring...
:devil::rage::heart
Vem är det som är ouppfostrad där egentligen och verkar sakna förståelse för icke-neurotypiker...
 
Jaha. Nu står pappas tjej i köket och kallar mig för bortskämd :up:

Anledning? Pappa lagar middag och pappas tjej har åsikter om att maten borde tillagas och kryddas annorlunda. Pappa sa att i alla fall en portion måste han göra som han alltid gjort för att jag känner av skillnaden annars (och kommer inte kunna äta det då). Men hon kan få sin mat på sitt sätt.
Pappas tjej förklarade då att jag är bortskämd och att när man snart är vuxen måste man lära sig att äta mat som är kryddad/tillagad olika. Hon tycker att han ska sluta curla och skämma bort mig hela tiden. Nu har hon även sagt att hennes barn minsann inte ska få bli en sån som styr över hur hela familjens mat ska kryddas och/eller tillagas. För det handlar bara om uppfostring.

Ja, om det hade varit så enkelt att det bara handlade om uppfostring...
I know the feeling tyvärr. Idag som vuxen och utflyttad så väljer jag att ha minimal kontakt med personen ifråga 🤦🏻‍♀️ Säger hej osv men inget mer. De är väl i för sig de positiva med att flytta hemifrån. Man väljer vilka man vill ha sitt liv.

Skickar lite kärlek ❤️
 
Jaha. Nu står pappas tjej i köket och kallar mig för bortskämd :up:

Anledning? Pappa lagar middag och pappas tjej har åsikter om att maten borde tillagas och kryddas annorlunda. Pappa sa att i alla fall en portion måste han göra som han alltid gjort för att jag känner av skillnaden annars (och kommer inte kunna äta det då). Men hon kan få sin mat på sitt sätt.
Pappas tjej förklarade då att jag är bortskämd och att när man snart är vuxen måste man lära sig att äta mat som är kryddad/tillagad olika. Hon tycker att han ska sluta curla och skämma bort mig hela tiden. Nu har hon även sagt att hennes barn minsann inte ska få bli en sån som styr över hur hela familjens mat ska kryddas och/eller tillagas. För det handlar bara om uppfostring.

Ja, om det hade varit så enkelt att det bara handlade om uppfostring...
Då kan väl hon äta maten som är kryddad/tillagad annorlunda än vad hon föredrar, det borde ju hon som vuxen lärt sig. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 757
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 159
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp