Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmmm ... det blir nog pannkakor (Amerikanska) har till Lunch. Camilla kommer och jag har en perfect hall att ha pa bordet sa vi kan gora vara egna pankisar :D
Den ar perfect for blabars pankakor (dar 4-aringen kan peta in blabaren) och liknande. Bade kul och god mat.

Visa bifogad fil 65096

Och pankakor blev det. "Tiny" alskar att vara med i koket och att laga mat. Det har fungerade jattebra och Tiny fick peta i blabar (det var det roligaste :D ) i mina pankakor och kastade over till farfars ocksa.
(Hon sitter alltsa pa kortandan :p)

IMG_1465.jpeg
 
Återigen - så onödigt :banghead:
Känns inte så moget 🤦‍♀️
:devil::rage::heart
Vem är det som är ouppfostrad där egentligen och verkar sakna förståelse för icke-neurotypiker...
Ja, det där med att föregå med gott exempel är inte riktigt hennes grej...

I know the feeling tyvärr. Idag som vuxen och utflyttad så väljer jag att ha minimal kontakt med personen ifråga 🤦🏻‍♀️ Säger hej osv men inget mer. De är väl i för sig de positiva med att flytta hemifrån. Man väljer vilka man vill ha sitt liv.

Skickar lite kärlek ❤️
Tack :heart Tråkigt att du har samma upplevelse. Men skönt att du verkar kunna ha personen på lite längre avstånd nu!
Egentligen bor ju jag och min bror varannan vecka hos mamma. Men eftersom mamma fick en ny njure för snart två månader sedan (organtransplantation) så har vi inte kunnat bo där. Dels för att hon är så infektionskänslig men också för att hon inte orkar ha hand om oss. Både jag och min bror har ett väldigt stort stödbehov om man jämför med andra barn i vår ålder...

Då kan väl hon äta maten som är kryddad/tillagad annorlunda än vad hon föredrar, det borde ju hon som vuxen lärt sig. :banghead:
Haha ja, så långt har jag inte tänkt. Men bra poäng, om det kommer ett till tillfälle ska jag påpeka det :)
Men egentligen är det inte ens ett problem eftersom pappa alltid säger att hon kan få maten på sitt sätt och jag kan få den på mitt sätt. Hela mat-diskussionen är liksom ett stort berg gjort av en fjäder... :banghead:
 
Ja, det där med att föregå med gott exempel är inte riktigt hennes grej...


Tack :heart Tråkigt att du har samma upplevelse. Men skönt att du verkar kunna ha personen på lite längre avstånd nu!
Egentligen bor ju jag och min bror varannan vecka hos mamma. Men eftersom mamma fick en ny njure för snart två månader sedan (organtransplantation) så har vi inte kunnat bo där. Dels för att hon är så infektionskänslig men också för att hon inte orkar ha hand om oss. Både jag och min bror har ett väldigt stort stödbehov om man jämför med andra barn i vår ålder...


Haha ja, så långt har jag inte tänkt. Men bra poäng, om det kommer ett till tillfälle ska jag påpeka det :)
Men egentligen är det inte ens ett problem eftersom pappa alltid säger att hon kan få maten på sitt sätt och jag kan få den på mitt sätt. Hela mat-diskussionen är liksom ett stort berg gjort av en fjäder... :banghead:
Jag flytta hemifrån redan i gymnasiet av pga av hen om vi säger så 🤦🏻‍♀️ De gick inte, vi gick varandra på nerverna. Så bodde bara hemma i vissa perioder från 13 års ålder fram tills 19 år (började gymnasiet sent pga av olika anledningar). Min mamma bor på annan ort sedan många år nu, som små bodde vi varannan vecka men sen fick vi välja och jag hade en ponny som jag inte ville släppa. De var inte aktuellt att ta med sig henne till stor Stan just då ;-) Nej människan håller jag på avstånd, tyvärr har även mina syskon fått en släng av skeden sista åren innan var de bara jag.
 
Och jag ska ga isang.
Tiny sover, Tate vaktar och vid minsta ljud utifran flyger han upp och varnar (skaller) sa jag kommer rusande och sager at honom att lagga sig igen. 🙄 Tre ganger an sa lange i kvall, tva var bilar som lat helt normala i mina oron. :angel: Tur att den han vaktar inte vaknar ... hon sover gott och blinkar inte ens fast han skaller vid fotandan pa sangen.:p
 
Slöar.

Det är soligt och fint ute nu, vi fick till och med lite fågelsång imorse! Några småfåglar tänkte att de borde väl komma igång med raggandet snarast möjligt. Det är svårt att hitta en snygg fågeldam eller fågelherre jue! Man får lägga ned tid och engagemang i sin sång. Efter en vinter med det barska kråkparet utanför och deras raspiga röster så blir jag upplivad av vackert finkkvitter. Gissar att det var finkgänget i alla fall - men är dålig på vem som sjunger hur... Utöver Fiskmås, Kråka, och Duva som ju liksom sköter mer eller mindre hela stadsbilden här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 757
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 159
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp