Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha här skulle min sambo gå och lägga sig då ringde de från hans jobb och undrar vart han är :angel: :rofl: Haha fråga honom senast igår om han verkligen var säker på att han jobbade helg och inte onsdag-torsdag, jodå så var de sa han. Hm han har en timmes resväg till jobbet, så de gick på två minuter sen var han utanför dörren 😂
Haha ja jag får väl skriva på min tenta en stund och dricka te innan jag går och lägger mig själv istället.
Men åh, jobbigt för honom ändå 🙈
(Men lite kul :D)
 
Jag har mitt stammis-apotek. Som jag älskar. De är serviceminded och alltid väldigt trevliga.

Av olika orsaker passerade jag utanför dörrarna på ett annat apotek idag. Så jag passade på att gå in eftersom jag behövde fylla på medicin.
Kvinnan bakom disken var nedlåtande och rent av otrevlig.
En medicin var slut hos dem så hon ville beställa. Jag sa nej för det apoteket innebär en omväg om jag ska dit igen. Då upplyste hon mig vasst att inget av de andra apoteken i stan heller har det inne så jag kunde lika gärna beställa hos dem. Kändes som jag behövde bli otrevlig för att slippa. Sedan ifrågasatte hon den medicinen som de inte hade, och hur jag tog den.
Jag antar att min läkare har koll på vad jag ordineras?

Morr. Konsten att få färre och färre kunder.....
Jag har varit med om liknande :( Tyvärr har mitt favoritapotek stängt ner nu. De hade visserligen inte så stort sortiment av mediciner, framförallt inte till djur, så jag behövde ibland gå till ett annat om det var bråttom. Men, de var trevliga och hjälpsamma, det var lugnare inne i butiken osv. Nu har de stängt och de som finns kvar ger mig ingen jättetrevlig känsla.
 
Dags att ta sig till jobbet. Har vansinnigt ont i en muskel nära axeln för tredje dagen nu... Igår blev det kaos på jobbet då en kollega inte kom ut förrän sent(!) på eftermiddagen då alla mopeder bråkade så mycket att han helt enkelt inte hade något fordon att ta sig ut på. Även om det löste sig så känns det inte direkt motiverande inför idag. Hoppas på en förhållandevis problemfri dag idag.
 
Haft en sån där skitmorgon. När man vaknar lite försent, inte hittar kläder man vill ha på sig, tappar alla möjliga grejer i golvet, katten går på toa och bajsklutt fastnar i rumpan så man måste städa, upptäcker att kylen stått med liten glipa öppen hela natten, glömmer munskyddet, halkar omkull på isfläck (ingen fara, bara lite öm i höften en stund efter), tunnelbanan fastnar i en tunnel, etc etc.

Men nu sitter jag i alla fall på jobbet och äter min frukost. Hoppas resten av dagen går lite bättre :angel:
 
Haft en sån där skitmorgon. När man vaknar lite försent, inte hittar kläder man vill ha på sig, tappar alla möjliga grejer i golvet, katten går på toa och bajsklutt fastnar i rumpan så man måste städa, upptäcker att kylen stått med liten glipa öppen hela natten, glömmer munskyddet, halkar omkull på isfläck (ingen fara, bara lite öm i höften en stund efter), tunnelbanan fastnar i en tunnel, etc etc.

Men nu sitter jag i alla fall på jobbet och äter min frukost. Hoppas resten av dagen går lite bättre :angel:
Jag som tyckte att supertrött dotter och så vispa omkull mammas kaffe innan jag ens fått i mig mitt kaffe :banghead: var jobbigt. Tydligen tillräckligt för att jag ska skicka inlägget innan jag skrivit färdigt 😅
 
Just i det här fallet handlar det om att jag får ha henne som min, jag får göra ”vad jag vill” med henne, betalar halva hyran + verkning. Hon står kvar där. Till att börja med två år, sen får vi se :)
Jag kan komma och gå som jag vill, precis som jag gjort med min gamla sköthäst som står där, som jag också kan fortsätta pyssla med förstås :heart
Nu ska jag inte vara så negativ, men tänk över om det inte är lika bra att bara fortsätta vara skötare på den andra ponnyn istället. Att betala för att sköta om en ettåring känns lite ”överkurs”.
 
Yey. 3 morgonbesok avklarade I lugn oh to. Sen bara typ "rasa" magen och gasig och dan sa ist for att sista morgonbesoket sitter jag pa toan....Jaaa antingen for mkt katrinplommon eller att jag blev pressad av chefen som kraver att jag ska tjata pa vc om sjukintyget fast de sagt en tid. Kanske en kombination. Who knows.
 
Lite mer tandvärk idag också. Knappt kunnat sova på hela veckan trodde de skulle vända. Måste verkligen skriva klart tentan idag men svårt när man inte kan koncentrera sig för att de värker i örat och kinden. Visserligen har de lagt sig de allra värsta men de återkommer med jämna mellanrum :devil::banghead:
 
Försöker vara en god lärare samtidigt som jag är god student och hör hunden vara uppspelt över löv som blåser förbi huset. :cautious: Måste planera in en längre promenad med honom nu på förmiddagen för sen har jag lektioner hela eftermiddagen med nya moment för mina elever så då blir det inte så mycket lugn och ro.
 
Lite mer tandvärk idag också. Knappt kunnat sova på hela veckan trodde de skulle vända. Måste verkligen skriva klart tentan idag men svårt när man inte kan koncentrera sig för att de värker i örat och kinden. Visserligen har de lagt sig de allra värsta men de återkommer med jämna mellanrum :devil::banghead:
Känner med dig!
Tandvärk är fruktansvärt jobbigt, går inte att tänka klart ens när det är som värst. Minns en natt då jag hade så ont att jag inte kunde göra annat än att gurgla whiskey. Det hjälpte några minuter iaf. Fick på morgonen akuttid hos tandläkaren.
Så tandläkaren kanske kan hjälpa?
 
Fick veta att jag i ett chefsmöte i måndags fått klagomål på att jag inte sköter en arbetsuppgift.
Bara det att jag aldrig fått veta att jag har den arbetsuppgiften...

Är rimligt nog rätt förbannad över det orimliga i att kollegor skvallrar om andra kollegor på chefsmöten. Borde inte få gå till så. :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 152
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp