Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner med dig!
Tandvärk är fruktansvärt jobbigt, går inte att tänka klart ens när det är som värst. Minns en natt då jag hade så ont att jag inte kunde göra annat än att gurgla whiskey. Det hjälpte några minuter iaf. Fick på morgonen akuttid hos tandläkaren.
Så tandläkaren kanske kan hjälpa?
Ja drar mig för att gå dit, har dels inget förtroende för dem och har svår tandläkarskräck. Blir vit som ett lakan och slutar andas när jag är där 🤦🏻‍♀️ men är de inte bättre imorgon får jag ringa dit.
 
Ja drar mig för att gå dit, har dels inget förtroende för dem och har svår tandläkarskräck. Blir vit som ett lakan och slutar andas när jag är där 🤦🏻‍♀️ men är de inte bättre imorgon får jag ringa dit.
Jag har också tandläkarskräck. Fick gå i terapi för det via odontologen på sjukhuset och det blev så pass bra att jag nu går till tandläkaren, visserligen med lustgas, men jag går dit. Så det är ett tips. 🙂
 
Jag har också tandläkarskräck. Fick gå i terapi för det via odontologen på sjukhuset och det blev så pass bra att jag nu går till tandläkaren, visserligen med lustgas, men jag går dit. Så det är ett tips. 🙂
Fick ha lustgas förr när jag var yngre men sen gick min tandläkare i pension 😥 Hen var den absolut bästa och tålmodig också!
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Jag blir galen! 🤯🤬
Vi prenumererar på toner från tillverkare av vår laserskrivare. Nu har de skickat någon typ av toner som skrivarens programvara inte accepterar.
Hade bokat in att support skulle remote-fixa programvaran idag. Ingen har hört av sig. Försökte själv ringa numret i mailet. Det är avstängt. Googlade fram huvudkontoret och trycker på teknisk support. Det bryts. Upprepar ett par ggr. Sen testar jag växeln. De kopplar mig dit. Det bryts. Ringer igen. Växeln testar själv ringa upp. Funkar inte. Och hon vet inte vem killen är som jag haft kontakt med.
Hon sa att jag skulle maila support. Ok.. Får automatiskt svar att jag ska ringa. :banghead::banghead::banghead::banghead:

Måste få det fixat idag! Och har en miljard andra saker som jag ist borde lägga tiden på.
 
Funderar på att söka ett jobb.
Jag har jobbat där förr men inte i denna roll. Är en annan chef och där har varit lite ruljans sedan denne började, speciellt på denna tjänsten där man jobbar nära chefen. Frågan är: är chefen knäpp eller är det bara en tillfällighet att samma tjänst varit ute tre gånger på 1,5 år?
Ska snoka vidare i detta imorgon då sjuksköterskan på jobb har många gamla kollegor som jobbar kvar där.
 
Kom på att tjänsten varit ute en gång på grund av personen som hade den gick i pension. Så riktigt så illa kanske det inte är?
Jobbet ligger mitt emot min makes jobb, så vi hade kunnat åka ihop de dagar han jobbar.
Måste verkligen prata med sjuksköterskan på jobb imorgon :nailbiting:
Det kan ju vara så att jobbet har haft otur och förlorat anställda pga flytt eller liknande också :)
 
När man står i Samsungbutiken på Kungsgatan bland alla svindyra designermobiler eftersom min idiotiska mobil plötsligt vägrade mobilnät. Satt i kundtjänst hos Comviq i ca 50 minuter. Gjorde återställningar, testade på en annan mobil, samma problem. Tog mig nästan hela dagen att lirka upp hålet eftersom jag tappat bort min plupp/pinne och använde ett örhänge och häftstift jag rätat ut (kan ej rekommenderas). Köpte ett litet paket hos Elgiganten med just plupp och olika modeller för micro SD och SIM kort.

Trodde jag hade SIM kort på min platta, skämdes när jag insåg att jag inte hade det. Mumlade något om att kanske köpa en ny - det här är en billighet från 2016 med rejält trasig skärm, inte rispor utan trasig. Killen tittade på den och sa torrt, att byta skärm kommer kosta minst 1200 i material. Plus arbetskostnaden.

Pratade med Comviq igen, han föreslog gå in på Pressbyrån och hämta ut ett ersättningskort. Gjorde det och nu fungerar allt perfekt! Tjohoo. Uppenbarligen var något problem med kortet, så slutet gott, allting gott. Och jag passade på att köpa koreansk rödpeppar på samma gång :d Och jag slipper köpa ny mobil vilket jag verkligen inte hade lust med just nu.
 
Lyckades 5 min efter jag skrev sist här få tag på support-killen. Vi har just avslutat allt. Det tog alltså över 2 h att få skiten att funka. Han var supertrevlig- absolut! Men han mumlade och mumlade dessutom i 390. Alltså hörde man knappt vad han sa. Ever! Jag brukar aldrig ha problem att höra eller förstå. Men jeeeeez! Efter en miljard "Ursäkta vad sa du?" och till slut kan du prata tydligare och långsammare typ utan resultat så hade det gått 2 h och han lyckats åtgärda problemet.

Det visade sig mycket riktigt att de själva hade problem med sitt nätverk. Det kastade ut honom hela tiden. Det förstod han var felet först efter att jag släpat den 20 kg tunga skrivaren till andra änden av huset där vårt fiber går in och jag frågade upprepat om de kanske hade problem.

Ja, det var de 4 timmarna liksom..:meh:
 
När man måste släpa 20 kg skrivare genom hela huset: 😂
00C4F915-D08C-4B26-BFB0-037421CF71D4.webp

Synd bara på blomkrukshelvetet strl XL som åkte ner och ut på nyskurade golvet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 153
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp