Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är verkligen den smartaste personen någonsin. Mådde illa och var så mätt att jag inte kom igång att göra middag. Kom på det ungefär nio på kvällen att något måste jag få i mig. Av någon anledning var jag envis/tokig nog att stoppa in en långbakad fläskkarré i ugnen som kommer bli klar typ sju imorgon bitti. Frukost? Karré, potatis, sås och sallad. :rofl:

Vaknade dessutom just och behövde äta en glasspinne - att inte äta middag är inte världens bästa idé. Shoot me now.
 
Gasinspektören ska komma imorgon förmiddag (eller nu på morgonen blir det väl?) och jag kan inte sova! Går och plockar och torkar och grejar. Inte kan jag dammsuga heller, då får väl grannarna spader. Ångestpåslaget allan. Avskyr verkligen att ha folk innanför dörren.
 
Jag är verkligen den smartaste personen någonsin. Mådde illa och var så mätt att jag inte kom igång att göra middag. Kom på det ungefär nio på kvällen att något måste jag få i mig. Av någon anledning var jag envis/tokig nog att stoppa in en långbakad fläskkarré i ugnen som kommer bli klar typ sju imorgon bitti. Frukost? Karré, potatis, sås och sallad. :rofl:

Vaknade dessutom just och behövde äta en glasspinne - att inte äta middag är inte världens bästa idé. Shoot me now.
Ur led är mat och sovklockan!
 
Du också?
Fast jag har tittat på motsvarande 'blocketvalpar' istället, i avskräckande syfte. 😅

Jag ar inte duktig nog pa exterior och att bedomma hur friska valpar ar ... det har jag kompisar till :angel: OCH jag skulle genast kopa och "radda" nagra "stackars valpar" om jag kollade motsvarigheten till "blocket valpar".
Jag var inte ens dar men rakade se en Irish Wolfdog ... som jag ville HA. Jag lyckades overtyga mig sjalv om att det finns andra bra hundagare i varlden ... Jag kan INTE ta ansvar for att alla hundar mar bra och bladdrade vidare ... till en gudomligt sot Portuguese Water Dog. 🙄
 
Dags att ge sig av mot jobbet. ÄNTLIGEN fredag. Imorgon efter långpromenad med hundarna så ska jag vila, massor. Herregud så trött jag är, hela kroppen gör ont av olika anledningar och jag känner mig långt ifrån på topp. Gick ändå hyfsat bra på jobbet igår, så förhoppningsvis går det väl ok även idag.
 
Fredag, fredag, FREDAG :banana:! Och inte vilken fredag som helst, för nästa vecka är det sportlov och jag är LEDIG :bump:!!

Har gått och undrat vilken dag det tjocka snötäcket på stalltaket skulle rasa. Det var i natt tydligen... Tjock hårdpackad driva av blötsnö utanför stalldörren, och otåliga hästar innanför. Ingen bra kombo alls.... :cautious: Det var min morgongympa, tydligen!
 
Sitter på jobbet och läser ikapp efter två dagars vab. Det är ganska underhållande just nu då en av cheferna högre upp har tillsatt sin pendlarkompis som "verksamhetsutvecklare" på vår avdelning för att ja, ingen vet riktigt vad, men tydligen se till att vi levererar bättre service eller nåt? Jag tänker att om de vill att vi ska ha bättre service kanske de skulle ha låtit oss anställa fyra studenter som springtekniker vilket var på gång, men nej det drogs tillbaka och istället får vi en okvalificerad tjomme som ska sitta och "utreda processer"... Kul nästan jämt :laugh:
 
Är på jobbet och det kliar i hela kroppen. Vill. Gå. Hem. :arghh:

Fortfarande irriterad som satan över att jag fått klagomål på att jag inte gör mina arbetsuppgifter, som jag inte visste att jag hade. Av någon konstig anledning var faktiskt chefen 100% på min sida och blev själv upprörd över vad som hade hänt. Även en blind höna osv...

Men oj vad jag vill åka hem och köpa favoritgodiset. Bara 8 timmar kvar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 155
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp