Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick sova två timmar ostört efter mammas coktail av värktabletter, skönt de behövdes för kommer behöva sitta upp halva natten och skriva klart tentan.

Har dåligt samvete över Farbror trul med, har försökt göra något honom varannan dag, men idag hade jag inte orken. Egentligen är de inte ens jag som ska ha dåligt samvete, de är hans husse som inte kört honom sedan i December typ. Jag vet att han alltid blir så här på vintern, men tycker så synd om snälla rara farbror trul som inte förstår någonting.
 
Sambo tyckte nog lite synd om mig efter dagen. Han skulle köpa med sig frukter etc jag gillar och kebabpizza. :heart

Fick också svar idag av ekonomi-tjejen att vi snart skulle få in hälften av det staten var skyldiga oss i Covid-stöd för förra året. Och resten skulle komma strax det med.
Här ska firas!

Tycker så synd om andra företag som fått klappa ihop pga de här extremt långa handläggningstiderna! De är ju inte få direkt.. :(
 
Sitter och pustar ut med mini i soffan. Den här dagen har hon verkligen prövat mitt tålamod. Jag förstår att hon är understimulerad efter 1,5 vecka hemma pga sjuk men herrejösses.

Mitt kontor ligger vägg i vägg med vardagsrummet och självklart valde hon ngt youtubeklipp där melodislingan började om var 30e sekund.
Efter 1 timme (!) med den tortyren orkade jag inte mer utan gick dit för att övertala henne om ngt annat. HON VAR INTE DÄR!
Hon hade bara satt på klippet, tagit paddan och lagt sig i vår säng, i andra änden av huset. 🤯

Resten av dagen och kvällen har varit trots dekuxe. Var tvungen att gå upp på sovloftet och djupandas lite efter middagen. 🙈
 
Vad är det du är allergisk mot?

Mina allergier och astma gick helt i spinn efter formodade Covid. Helt galet!
All pollen, inklusive gräs. Visst har jag bra hobby och har valt rätt yrke? :angel: :D
Åh, blä! Går och funderar över när jag ska börja. Förra året var det i februari men jag väntar helst så länge jag kan...
Jag insåg att jag knappt kunde andas efter stallet, trots att jag duschat. Det brukar vara ett säkert tecken på att kroppen har för mycket allergener att hantera.
 
All pollen, inklusive gräs. Visst har jag bra hobby och har valt rätt yrke? :angel: :D

Jag insåg att jag knappt kunde andas efter stallet, trots att jag duschat. Det brukar vara ett säkert tecken på att kroppen har för mycket allergener att hantera.
Yrke har jag dessvärre inte koll på gällande dig. Vad gör du?

Hålla lektioner och träna hästar är lagom skoj det med när man har allergisk astma och hostar så man håller på att kräkas. Då är det lätt att hålla sig för skratt. 😅
 
Glömde att jag spelat på trav idag, en bekants uppfödning skulle tävla så i helgen satsade jag en hundring för skojs skull. Loppet var idag, jag kom på det ikväll och var in och kollade på ATG. Det visade sig att jag vunnit 850 kr. Eller 750 blir det ju egentligen. 🥳
Just nu kollar jag Efterlyst.
Funderar på att kolla Britney-dokumentären, den finns tydligen på TV4 play.
 
Jag köpte mig en sådan tjusig blombukett när jag var in på affären ikväll! Kort datum - £2.50 Tack så mycket! <3
151430013_2781576898761471_258002337123763579_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 153
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp