Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Följde med och var sällskap i bilen åt sambon imorse 😅 Dels skulle han lämna tillbaka manicken han Haft i natt och sen få sin andra och sista vaccination mot Covid. Sen har jag myst med Farbror Trul ❤️ Ont i munnen och borde skriva på del två av tentan men ska nog försöka sova en stund först. Sover ju som en kratta när man har ont.
 
Mäh. De som ska sälja lägenheten jag är intresserad av har skaffat barn och letar större lägenhet i närheten. Det innebär ju att jag måste vänta på att de ska hitta något. Även att det kommer vara fler spekulanter som ser lägenheter.
Funderar på att göra en fuling och be mäklaren om visning ändå - och om man kan skriva kontrakt på att jag får lägenhet för X kronor när de letat klart. :angel: Vet inte om det är så man brukar göra eller om man ens kan det men jag har ju sett att det är vilda västern allmänt om man ska försöka köpa bostad. :nailbiting:

... fast det kanske är att vara lite för framfusig?
Du kan aldrig vara för framfusig i bostadsaffärer verkar det som, så gör´t :up:
Det värsta som kan hända är att dom säger nej ;)
 
Aaaah..... Det blev semla (semlor!) för mig också. Gick in på Lidl idag och kollade och, jodå, de hade MASSOR av prissänkta semlor. Två för 15 kr :) ! Och jag kommer att få båda, eftersom maken inte gillar dem. Jag var snäll och köpte ett par paket rea-pepparkakor åt honom istället, vilket han ÄLSKAR och kan äta hela året om. Så har man ju avhjälpt lite matsvinn också, om man vill hitta en bra anledning till att köpa semlor och pepparkakor.... ;)
 
Personen på jobbet som är jobbig på mig, lär inte komma dit de närmaste 2-3 månaderna. Han har nämligen brutit benet/fotleden i måndags, så han ska opereras, troligen idag. Och sedan gips ett antal månader. Så lugnt på jobbet ett bra tag framöver förhoppningsvis. Karma! ;)
Ska plantera och slamsuga i 140 karet innan middag.
Sedan årsmötet med min Akvarieföreningen halv 7 på Teams. Och jag är mötes sekreterare
Ingen smörgåstårta eller annat bakverk i år, pga Corona...:(
 
Sambon ringde för någon timme sedan och var på hemväg. Nu ringde han och sa att han blir senare. Myyyyycket senare!
En kompis som är hästtandläkare ringde och var i våra trakter. Han hade panik iom att hans armbåge ballat ur och han ska ju åka vasaloppet. Kaos!
Iom att han är hyfsat hypokondrisk och lätt blir orolig så måste sambon laga hans armbåge. Och främst kanske också inbilla honom att den är lagad och hans oroliga själ då lagas. Det tar alltså betydligt längre tid än en vanlig kiropraktisk behandling.
Vännen är dessutom rätt svårbehandlad iom att han är så jävla spänd som individ. Han är ju stor och stark. Men musklerna är ju som på en övertränad travhäst - stenhårda konstant.

Får se om jag får äta middag själv sen. :laugh:
 
Idag är ingen vanlig dag... för det är @iNHALEs födelsedag! Stort grattis! :banana:

11b6b91c6f23364428ce608814c80f58.jpg


855918984e73fab8a3a85003a698a57c.jpg

(det blev två tårtor... borzoitårtan var inte klockren men det var den som fanns, typ :D).
 
Fick ingen stallplats men däremot erbjudande om att bli delfodervärd på en av deras ponnysar, ett ettårigt shetlandssto. Blev väldigt förvånad men glad, tror det är ett mycket rimligare alternativ. Och hon är jättesöt förstås :love:

Ska tänka på saken men tänker spontant- JA! :D
 
Fick ingen stallplats men däremot erbjudande om att bli delfodervärd på en av deras ponnysar, ett ettårigt shetlandssto. Blev väldigt förvånad men glad, tror det är ett mycket rimligare alternativ. Och hon är jättesöt förstås :love:

Ska tänka på saken men tänker spontant- JA! :D
Vad innebär delfodervärd?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 152
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp