Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvätt och disk här också. Ska också skriva ihop en uppgift nu när jag fått svar från kvinnojouren. Äter gröt som är sådär men jag orkar inte göra något annat. Kittlar på tungan så jag undrar vad det är jag är allergisk emot, det finns inget i innehållsförteckningen som ger ledtråd.
 
Försöker hitta motivation till att skriva på lite uppgifter men är mer sugen på att gå ut och leka med hunden i snön innan den smälter bort. Det snöar utav tusan men ska töa och regna bort de närmsta dagarna...
 
Jag har hängt upp tvätten och öppnat diskmaskinen samt rört ihop kakdegen.
Alldeles strax ska jag tömma diskmaskinen och baka ut kakorna. Ska sen pausa i soffan tills dottern kommer hem från skolan ca 14.15 :)
 
Min ugn är tydligen lite ojämn i värmen :cautious:

IMG_20210217_115733.webp
 
Har precis pratat med en trevlig kvinna från HM Revenue and Customs. De tar sig tydligen en titt på större företag som betalar sina arbetare minimilön (som min arbetsgivare ;) ) och ville prata lite med några anställda om hur det fungerar med timanställning etc etc.
Lite spännande, jag hoppas att det ger företaget en tweak så att de inte vågar smussla undan minuter för sina arbetare. Jag vet inte vad motiveringen var, men att myndigheten alls håller lite koll känns bra.
 
Mäh. De som ska sälja lägenheten jag är intresserad av har skaffat barn och letar större lägenhet i närheten. Det innebär ju att jag måste vänta på att de ska hitta något. Även att det kommer vara fler spekulanter som ser lägenheter.
Funderar på att göra en fuling och be mäklaren om visning ändå - och om man kan skriva kontrakt på att jag får lägenhet för X kronor när de letat klart. :angel: Vet inte om det är så man brukar göra eller om man ens kan det men jag har ju sett att det är vilda västern allmänt om man ska försöka köpa bostad. :nailbiting:

... fast det kanske är att vara lite för framfusig?
 
Mäh. De som ska sälja lägenheten jag är intresserad av har skaffat barn och letar större lägenhet i närheten. Det innebär ju att jag måste vänta på att de ska hitta något. Även att det kommer vara fler spekulanter som ser lägenheter.
Funderar på att göra en fuling och be mäklaren om visning ändå - och om man kan skriva kontrakt på att jag får lägenhet för X kronor när de letat klart. :angel: Vet inte om det är så man brukar göra eller om man ens kan det men jag har ju sett att det är vilda västern allmänt om man ska försöka köpa bostad. :nailbiting:

... fast det kanske är att vara lite för framfusig?
Jag tänker att det är skönt för dem att veta att försäljningen är klar, men det kan ju även dra ut på tiden för dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 152
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp