Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem kan se vad det ar pa bilden? :p Mer an att varen ar pa gang alltsa. Det ar riktigt harligt ute i dag. Solen vraker ner och den ar riktig† varm. I skuggan sager de officiellt att det ar runt 10*C ... I skuggan har hos oss (och nastan helt la) ar det 15 - 18*C och termometern i solen (och la) visar pa 27*C :D
 

Bifogade filer

  • IMG_1457.webp
    IMG_1457.webp
    546 KB · Visningar: 37
Jag har mitt stammis-apotek. Som jag älskar. De är serviceminded och alltid väldigt trevliga.

Av olika orsaker passerade jag utanför dörrarna på ett annat apotek idag. Så jag passade på att gå in eftersom jag behövde fylla på medicin.
Kvinnan bakom disken var nedlåtande och rent av otrevlig.
En medicin var slut hos dem så hon ville beställa. Jag sa nej för det apoteket innebär en omväg om jag ska dit igen. Då upplyste hon mig vasst att inget av de andra apoteken i stan heller har det inne så jag kunde lika gärna beställa hos dem. Kändes som jag behövde bli otrevlig för att slippa. Sedan ifrågasatte hon den medicinen som de inte hade, och hur jag tog den.
Jag antar att min läkare har koll på vad jag ordineras?

Morr. Konsten att få färre och färre kunder.....

Jag var inne på ett annat än mitt stammis, två mediciner fattades men hon kunde beställa. Javisst sa jag, men kommer ändå kolla runt. Det är inte precis så att hon kan tvinga mig att köpa läkemedel även om hon beställt.

Apropå långsamma kunder, i apoteket i stan närmast min pappa verkar apoteket vara pensionärernas sociala mötesplats. Vadå patientsekretess, när en äldre man berättar så halva apoteket hör det om sina krämpor, en del, ahem, intima som jag definitivt kunde vara utan att veta. Jösses vad många pratar när de sitter där och pratar med apotekaren.
 
Jag bestaller alla mina mediciner genom ett apotek via min forsakring ... och de betalar i stort sett allt och sedan skickas det till mig sa jag behover inte ens aka (eller ga) nagonstans for att fa tag pa medsen. :cool:
 
Kan undra varför jag vaknar en timme innan klockan ringer för andra dagen i rad. Det händer att jag vaknar några minuter innan men inte en timme. Har gått och lagt mig som vanligt. Klarvaken ja ja hinner surfa runt här och kolla in nyheterna
 
Jag bestaller alla mina mediciner genom ett apotek via min forsakring ... och de betalar i stort sett allt och sedan skickas det till mig sa jag behover inte ens aka (eller ga) nagonstans for att fa tag pa medsen. :cool:

Jag kan göra detsamma om jag vill - förutom med insulin som måste hämtas personligen, men eftersom mitt apotek ligger 150 m eller så från där jag bor så är det ingen biggie att gå dit och hämta.
 
Jag bestaller alla mina mediciner genom ett apotek via min forsakring ... och de betalar i stort sett allt och sedan skickas det till mig sa jag behover inte ens aka (eller ga) nagonstans for att fa tag pa medsen. :cool:
Jag beställde förut ofta med posten men det är bara ett nätapotek här som skickar alla medicinerna, de andra har regler om att särskilda läkemedel måste expedieras personligen.
Numera går jag oftast till apotek och tar ut alla mediciner eftersom jag är rädd att de ska försvinna på vägen om jag beställer.
 
Har smärre vredesutbrott. Agresso måste vara det sämsta affärssystemet som någonsin existerat i hela människans existens. Vill kasta ruttna ägg på de som bestämt hur skiten ska bete sig.

Jag vet aldrig hur mycket jag har i lön eller hur många semesterdagar jag har. Varför? Kan inte logga in på Agresso. Jag använder rätt login men det är ändå fel. De gånger jag orkar försöka logga in för att se hur mycket jag har i lön eller hur mycket semesterdagar jag har slutar det alltid med en användarblockering. Vad måste jag göra då? Jo, då måste jag be ekonomiavdelningen sitta och ringa till Agresso för att avblocka mig och ge mig ett nytt lösenord. Vilket kan ta nästan en vecka.
Är så himla frustrerad på att aldrig bara kunna kika in och kolla mina semesterdagar. Jag kan/hinner ju aldrig fatta bra beslut när det är semestertider för jag måste gå igenom den här :devil: snurran varenda gång det är dags att bestämma semester.

Nu har jag gnällt klart. Men kommer fortsätta vara sur tills Agresso brinner i helvetet :angel:
 
Sitter och väntar på fuktteknikern som ska komma och mäta fukten i golvet i köket och sätta in torkfläktar. Behöver gå på toaletten men är rädd att h*n ska komma så fort jag satt mig....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 152
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp