Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
:cry: fick veta att en släkting har dött, vi umgicks en del när vi var små men sista 20 år har vi inte träffats men jag känner föräldrarna väldigt väl. Det ännu sorgligare är att ett äldre syskon tog livet av sig för bara några år sedan, så otroligt svårt för dem att behöva ta sig igenom den smärtan igen. Syskonen finns över hela världen så det blir tufft att ens kunna komma hem till en begravning.

Jag beklagar förlusten :heart
 
Har hämtat min Apodos på Apoteket, sedan ett paket på Kiosken
Stickat vidare på min Corona-sjal. Brukar bli några varv per dag.
Ska byta vatten i 200a och städa lite i 140.
I morgon kväll är det årsmöte i akvarieföreningen (digitalt), så då blir det ingen städning. Är dessutom mötes sekreterare, så jag lär få fullt upp.
Torsdags kväll är det månadsmöte i nästa AF...
 
:d:love: Kollegan insinuerade så fint och diskret förut för chefen att det faktiskt ingår i jobbet om man har en chefsposition att ordna semlor till sina anställda :angel: Så jag hoppas också på semlor:laugh:
Det blev semla till eftermiddagsfikat! ;)
IMG_20210216_151423736.webp
 
Har varit så trött idag. Hade bara kontorsjobb hemma idag. Så har legat nedbäddad i sängen med elfilt. Vovvi har kravlat upp på kudden och legat på mitt huvud och hals som en pälsmössa med öronflärp. :laugh:

Gjorde bananpannkakor till brunch åt oss och sa att "det är pannkakans dag idag" till sambon. Han upplyste mig om att det var semmeldagen. :banghead: NÄÄÄÄÄÄÄÄJ! Ingen av oss orkar åka och handla. I löööve semlingar!
Jaja.. Det får bli en försenad semmeldag sen.
 
Mailade igår om ett jobb som lät kul och där det av arbetsbeskrivningen att döma inte var helt säkert att man behövde finnas på plats på kontoret. Just nu är jag väldigt lockad av distansjobb... Hur som helst, idag kom ett trevligt svar om att det gick att sköta delvis på distans, men att man förväntades komma till kontoret (som är lååååångt från mig, inte ens i rätt stad...) några gånger i veckan. Nu hoppas jag lite på att de ska tycka att jag är så fantastisk att det är ok att jobba på distans i princip hela tiden :angel:

Sitter annars just nu och slappar i soffan. Känner mig som en dålig matte som inte roat hundarna idag. Det blev övertid på jobbet och jag är trött. Ska gå en längre kvällsrastning i alla fall lite senare.
 
Jag har mitt stammis-apotek. Som jag älskar. De är serviceminded och alltid väldigt trevliga.

Av olika orsaker passerade jag utanför dörrarna på ett annat apotek idag. Så jag passade på att gå in eftersom jag behövde fylla på medicin.
Kvinnan bakom disken var nedlåtande och rent av otrevlig.
En medicin var slut hos dem så hon ville beställa. Jag sa nej för det apoteket innebär en omväg om jag ska dit igen. Då upplyste hon mig vasst att inget av de andra apoteken i stan heller har det inne så jag kunde lika gärna beställa hos dem. Kändes som jag behövde bli otrevlig för att slippa. Sedan ifrågasatte hon den medicinen som de inte hade, och hur jag tog den.
Jag antar att min läkare har koll på vad jag ordineras?

Morr. Konsten att få färre och färre kunder.....
 
Jag har mitt stammis-apotek. Som jag älskar. De är serviceminded och alltid väldigt trevliga.

Av olika orsaker passerade jag utanför dörrarna på ett annat apotek idag. Så jag passade på att gå in eftersom jag behövde fylla på medicin.
Kvinnan bakom disken var nedlåtande och rent av otrevlig.
En medicin var slut hos dem så hon ville beställa. Jag sa nej för det apoteket innebär en omväg om jag ska dit igen. Då upplyste hon mig vasst att inget av de andra apoteken i stan heller har det inne så jag kunde lika gärna beställa hos dem. Kändes som jag behövde bli otrevlig för att slippa. Sedan ifrågasatte hon den medicinen som de inte hade, och hur jag tog den.
Jag antar att min läkare har koll på vad jag ordineras?

Morr. Konsten att få färre och färre kunder.....
Tycker jag ofta stöter på just apotekare som är lite tjuriga, långsamma och bara trista liksom.

I en grannstad, där vi har lagret, har de ett Apotek där nästan alla är supertrevliga. Verkligen så där tusen ggr mer än de "måste". Jag går så mycket hellre dit just pga känslan i mötet och än mer för att jag vill gynna deras apotek.

Jag har också en medicin som jag går på ovanlig hög dos av. Och de måste då fråga om det stämmer. Men när de gjort det en gång kan de fråga om de ska checka av i systemet att de upplyst om det och sluta fråga.
Nu minns de mig och kommer iaf ihåg doseringen. Men de har talat om att systemet finns och frågat om jag vill använda det.
Som jag förstod det har fler andra apotek samma funktion i sitt system.
 
Fakturerat, bokat möte med ny grupp, fyllt i underlag inför samtal med förskolan (som pappan får ta), stekt pannkakor till barnet istället för semlor, han fick grädde också.

Pappan och barnet kollar på Scooby Doo. Jag ska nog titta på film i sovrummet tills barnet kommer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 151
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp