Vad gör vi del CXXV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
😳😳 rĂ€tt att laga mat pĂ„ skolan?? AlltsĂ„, en Micro att vĂ€rma en matlĂ„da i tycker jag att man kan önska och en vattenkokare, men sen fĂ„r man vĂ€l göra resten hemma???
Vi hade ett studentkök med spis och sÄnt pÄ min institution, men Àven spisplattor uppe vid verkstaden dÀr vi hade vÄra arbetsplatser.
Är en annan kultur pĂ„ konstfakulteter jĂ€mfört med andra delar av universitetet av min erfarenhet.
SÄg nu att min gamla institution gick ut med att man inte fick ha fester i lokalerna lÀngre. Det var pga pandemin, ute för att det var universitetets lokaler.
 
Vi hade ett studentkök med spis och sÄnt pÄ min institution, men Àven spisplattor uppe vid verkstaden dÀr vi hade vÄra arbetsplatser.
Är en annan kultur pĂ„ konstfakulteter jĂ€mfört med andra delar av universitetet av min erfarenhet.
SÄg nu att min gamla institution gick ut med att man inte fick ha fester i lokalerna lÀngre. Det var pga pandemin, ute för att det var universitetets lokaler.
Det var heller inte sÄ lÀnge sedan de gick ut med att man inte lÀngre fick sova i lokalerna..
 
Jag hittade inte allt jag ville ha pÄ Ica Maxi. Det Àr tvÄ av deras egna produkter, som helt saknar ersÀttningsmöjlighet, som tycks ha försvunnit ur sortimentet :(

Jag skulle önska funktionen att man pÄ hemsidan kan se vilka butiker som har en specifik vara. (Eller har jag bara missat hur man gör? :confused: )
 
Jag hittade inte allt jag ville ha pÄ Ica Maxi. Det Àr tvÄ av deras egna produkter, som helt saknar ersÀttningsmöjlighet, som tycks ha försvunnit ur sortimentet :(

Jag skulle önska funktionen att man pÄ hemsidan kan se vilka butiker som har en specifik vara. (Eller har jag bara missat hur man gör? :confused: )

Det Àr nog svÄrt att vara up-to-date pga hög omsÀttning i större butiker?
 
Vi hade ett studentkök med spis och sÄnt pÄ min institution, men Àven spisplattor uppe vid verkstaden dÀr vi hade vÄra arbetsplatser.
Är en annan kultur pĂ„ konstfakulteter jĂ€mfört med andra delar av universitetet av min erfarenhet.
SÄg nu att min gamla institution gick ut med att man inte fick ha fester i lokalerna lÀngre. Det var pga pandemin, ute för att det var universitetets lokaler.
:cautious: Men om skolan gÄr ut och förklarar att det inte Àr tillÄtet och hÀnvisar till gÀllande regler för försÀkringar, dÄ vÀljer man att bortse frÄn det? AlltsÄ finns det ett kök sÄ kan jag förstÄ att det fÄr anvÀndas, men att gÄng pÄ gÄng gÄ emot regler och bli arg för att man hindras?

Helt klart en annan kultur, jag blir mest upprörd över att man inte lyssnar och gÄr tvÀrs emot regler. DÀr jag jobbar Àr eleverna visserligen ofta och jobbar pÄ kvÀllar och helger men det Àr inte nÄgon som har kommit pÄ idén att dra igÄng matlagning, vi har inte ens kök i personalutrymmet, micro, vattenkokare och kaffemaskin.
 
😳😳 rĂ€tt att laga mat pĂ„ skolan?? AlltsĂ„, en Micro att vĂ€rma en matlĂ„da i tycker jag att man kan önska och en vattenkokare, men sen fĂ„r man vĂ€l göra resten hemma???
Har varit sÄ lÀnge. Studenterna sparar ju pengar pÄ att köpa mat billigt och tillaga pÄ skolan. Inte jÀttekonstigt att de blir lite sura.
DÀremot fattar jag inte i att man kan skita i nÀr vi informerar om att det Àr pga vÄrt försÀkringsbolag och att de hotar med att ta bort vÄr försÀkring - och utan försÀkring mÄste skolan stÀnga. Alla blir drabbade om de gör en kontroll och de ser smutsiga brÀnda spisplattor överallt liksom.

Är inte förvĂ„nad men Ă€ndĂ„ rĂ€tt besviken.
 
Har varit sÄ lÀnge. Studenterna sparar ju pengar pÄ att köpa mat billigt och tillaga pÄ skolan. Inte jÀttekonstigt att de blir lite sura.
DÀremot fattar jag inte i att man kan skita i nÀr vi informerar om att det Àr pga vÄrt försÀkringsbolag och att de hotar med att ta bort vÄr försÀkring - och utan försÀkring mÄste skolan stÀnga. Alla blir drabbade om de gör en kontroll och de ser smutsiga brÀnda spisplattor överallt liksom.

Är inte förvĂ„nad men Ă€ndĂ„ rĂ€tt besviken.
Men vadÄ, de kan vÀl lika gÀrna laga maten hemma och ta med matlÄda?
 
Har varit sÄ lÀnge. Studenterna sparar ju pengar pÄ att köpa mat billigt och tillaga pÄ skolan. Inte jÀttekonstigt att de blir lite sura.
DÀremot fattar jag inte i att man kan skita i nÀr vi informerar om att det Àr pga vÄrt försÀkringsbolag och att de hotar med att ta bort vÄr försÀkring - och utan försÀkring mÄste skolan stÀnga. Alla blir drabbade om de gör en kontroll och de ser smutsiga brÀnda spisplattor överallt liksom.

Är inte förvĂ„nad men Ă€ndĂ„ rĂ€tt besviken.

JÀkla bortskÀmda snorungar som behöver vÀxa upp. Att vara bohemisk och bryta mot reglerna (och ta konsekvenserna av det) fÄr man göra i sina egna fastigheter.
 
Om skulle sÀlja ett helt nytt hÀsttÀcke, aldrig anvÀnt, nypris 780 kronor: hur mycket skulle ni sÄlt det för dÄ?
Det blir en vÀldigt smidig affÀr eftersom det Àr min stallÀgare som vill köpa. Jag Àr dock dÄlig pÄ att sÀtta pris.
 
:cry: fick veta att en slÀkting har dött, vi umgicks en del nÀr vi var smÄ men sista 20 Är har vi inte trÀffats men jag kÀnner förÀldrarna vÀldigt vÀl. Det Ànnu sorgligare Àr att ett Àldre syskon tog livet av sig för bara nÄgra Är sedan, sÄ otroligt svÄrt för dem att behöva ta sig igenom den smÀrtan igen. Syskonen finns över hela vÀrlden sÄ det blir tufft att ens kunna komma hem till en begravning.
 
C7957047-FE92-4527-8D31-CD7F34EA4EB0.webp

SnĂ€lla rara trygga Farbror Trul ❀ En riktigt gentleman att ha med sig i skogen nĂ€r matte behöver rensa hjĂ€rnan och samtidigt fĂ„ snusa hĂ€st. Han Ă€r en speciell herre med stor integritet men nĂ€r han vĂ€l slĂ€pper in en dĂ„ Ă€r han som en stor Ferdinand ❀
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Kropp & SjÀl Jag har tidigare aldrig haft nÄgra större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & SjÀl Jag vÀljer att skriva det hÀr inlÀgget hÀr, dÄ jag trots allt Àr lite "halvanonym" hÀr. I alla fall sÄ till vida att jag inte Àr öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & SjÀl Jag Àr sedan en tid tillbaka sjukskriven pÄ grund av utmattningssyndrom, och har frÄn flera hÄll fÄtt höra att jag ska "ge mig sjÀlv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
SamhÀlle I trÄden om religion togs det upp att det var fel att vÄrden erbjöd samtalsstöd till patienter hos en prÀst nÀr kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 151
Senast: Enya
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp