Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här firar vi födelsedag. Systrarna Selma och Vilma blir tre år idag. De bor inte i samma låda, så det blir två bilder.

Selma.
Selma3år.webp
 
Ont i huvudet i dag.

Vi för just nu krig mot eleverna på skolan. De kräver att det ska gå att laga mat på skolan, vi får inte ha matlagningsmöjligheter pga försäkringen täcker inte. Vi har redan fått bannor och hot om att de snart kommer ta bort vår försäkring. Eleverna är skitarga och fattar inte att skolan behöver stängas om vi inte har en försäkring.
Har precis hämtat 3 spisplattor från köken (gömda) i natt har någon bränt vid något så att brandlarmet började förvarna :banghead:
I går hämtade jag 2 spisplattor. Undrar hur många spisplattor man behöver hämta innan de fattar?
Har redan fått arga samtal om spisplattorna jag hämtat dessutom 😅

Hittar jag fler spisplattor i morgon kommer jag gå en runda i hela huset för att hitta dem alla.
 
Ikaros "min" halvtama talgoxe är här! :love: Han var inte här igår fast jag ropade. I dag vågade han sitta på min hand och äta. Så söt :heart
I dag gjorde han något han inte brukar. Medan han åt upp på min hand fluffade han upp sig till en liten boll och flaxade lite med vingarna.
Blev nyfiken och var tvungen att googla, och tolkar det som att han sa att han är trygg och glad :D
 
Hemma, det blev lite fiasko, jag skulle varit där hela dagen på mottagningen, men eftersom det blev lite förvirring i kommunikationen och jag skulle haft med mig något jag inte hade med mig, fick jag trava hem igen. Hämtade ut två paket på posten + ett halvt apotek.

Försöker ta ut så mycket som möjligt innan mitt frikort går ut, tyvärr kommer jag inte hinna inom månadsintervallet med några dyra. Även läkarfrivårdskortet har tagit slut så det är bara att le och betala. Är i princip uppe i nytt frikort igen, hej och hå.

På vägen hem var det en gullig äldre man, knallrosa tights, en riktigt 80-tals glittrig med paljetter tröja, långt hår med diverse rosetter i och mycket smink + illrosa glittrigt nagellack och en fin, rosa, jacka. Flera kassar också i rosa, på tunnelbanan.

Väldigt pratglad med en proper äldre herre som inte kunde varit mer olik och tappert svarade.
 
Ska på visning i kväll igen. Vill egentligen inte riktigt, vill liksom hem och äta nutella och gosa med katten. Men det är lika bra att köra på nu när jag är igång.
Fattar inte riktigt dock. Lägenheten har använts som kontor av en person som bor nära. Får lägenheter ens användas som kontor? Låter helt sinnessjukt iom att det är bostadsbrist :eek:
 
Jag vill ha semlor! Nu när alla pratar om semlor. Helst de från Bröd&Salt som är de godaste. Närmsta ligger i Liljeholmens centrum och då måste jag ta buss och tvärbana. Känns inte som läge att ta sig ut igen nu när jag är hemma. Har ett litet kondis inom gångavstånd men nja, de är inte särskilt bra.
 
Ont i huvudet i dag.

Vi för just nu krig mot eleverna på skolan. De kräver att det ska gå att laga mat på skolan, vi får inte ha matlagningsmöjligheter pga försäkringen täcker inte. Vi har redan fått bannor och hot om att de snart kommer ta bort vår försäkring. Eleverna är skitarga och fattar inte att skolan behöver stängas om vi inte har en försäkring.
Har precis hämtat 3 spisplattor från köken (gömda) i natt har någon bränt vid något så att brandlarmet började förvarna :banghead:
I går hämtade jag 2 spisplattor. Undrar hur många spisplattor man behöver hämta innan de fattar?
Har redan fått arga samtal om spisplattorna jag hämtat dessutom 😅

Hittar jag fler spisplattor i morgon kommer jag gå en runda i hela huset för att hitta dem alla.
😳😳 rätt att laga mat på skolan?? Alltså, en Micro att värma en matlåda i tycker jag att man kan önska och en vattenkokare, men sen får man väl göra resten hemma???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp