Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit någorlunda effektiv, ringt tre viktiga samtal, handlat. Körsbärstomater, krossade tomater på burk, kvisttomater - det går ett visst tema i mitt handlande. Tänkte försöka mig på den berömda tiktok pastan imorgon samtidigt som jag hämtade ut paket på clas ohlson, köpte en stektermometer och svarat på en massa mail som behövde besvaras förra veckan typ.

Köpte en konstgjord orkidé, Megara som aldrig ens nosat på de riktiga orkidéerna blev otroligt intresserad och nosade och smakade så jag plockade ut henne ur sovrummet, suck. Ska se om inköpt fågelmatare får mina kräsna små pippifåglar att komma hit.
 
Knaprar mina Ipren hoppas på sova inatt iaf en stund och slippa gå upp en gång i timmen 🤨 Den inte så lilla snuskisen har de iaf gått hål på idag så hoppas svullnaden släpper då så man slipper se ut som en dräglande hamster så fort man ska säga något 😂🤷🏻‍♀️ Fick säga nej till mitt arbetslag idag pga av att jag kunde ju inte prata som folk 😂 Min sambo har nog tyckt att de vart skönt om jag ska vara ärlig!

Gått runt och vattnat alla blommor och undersökt dem, och visst skjuter de nya blad och skott direkt när solen kommer och stannar lite längre på eftermiddagen 😍
 

Bifogade filer

  • 4C5A56C1-BAAC-4D67-987A-BA0FEA41AF44.webp
    4C5A56C1-BAAC-4D67-987A-BA0FEA41AF44.webp
    64,2 KB · Visningar: 24
Jag har varit någorlunda effektiv, ringt tre viktiga samtal, handlat. Körsbärstomater, krossade tomater på burk, kvisttomater - det går ett visst tema i mitt handlande. Tänkte försöka mig på den berömda tiktok pastan imorgon samtidigt som jag hämtade ut paket på clas ohlson, köpte en stektermometer och svarat på en massa mail som behövde besvaras förra veckan typ.

Köpte en konstgjord orkidé, Megara som aldrig ens nosat på de riktiga orkidéerna blev otroligt intresserad och nosade och smakade så jag plockade ut henne ur sovrummet, suck. Ska se om inköpt fågelmatare får mina kräsna små pippifåglar att komma hit.

Vi gjorde den pastan idag :D

IMG_20210215_201747.webp
 
Sitter i soffan, borde lägga mig men känner mig inte sugen på det alls. Har fått en del bra gjort idag visserligen, men har så mycket att fundera på kring jobbet nu när chefen vill ha in semesteransökningar att jag inte vet hur jag ska göra. SKA jag säga upp mig och hur ska jag i så fall göra med semestern? Folk pratar om att man "förlorar pengar" på att inte ta ut semester utan istället ta det i pengar, men om jag jobbar istället så blir det ju vanlig lön + pengar för innestående semesterdagar..? Då blir det ju totalt sett mer?
 
Inte min dag. Först kall pga borttappade kort. Hade nästan tinat när det var dags att dra hem till pappa, så då blev jag ju frusen igen.
Är hoppfull när jag kommer till pappa, där är det nog varmt! Men nej, för där hade det varit strömavbrott sedan förmiddagen så det var kallt.
Ut och iväg på visning, fötterna som is klumpar i skorna och händerna svullna. Inte min typ av lägenhet, så kommer nog skita i den.

Iväg till stallet i iskall bil. I stallet är det svinkallt, i ridhuset ännu värre. Glömde kylan under lektionen.

Kom hem och hoppade in i duschen o h duschade så varmt att min stackars hud såg ut som en signalkräfta. Nu i sängen med varm katt och jag kn riktigt känna hur fötterna tinar upp :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp