Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker jag ofta stöter på just apotekare som är lite tjuriga, långsamma och bara trista liksom.

Alltså jag fastnade på ordet ”långsamma” här (har sällan stött på någon som varit otrevlig, och ett flertal som varit väldigt trevliga och hjälpsamma). Just det har jag reagerat på mer än en gång när jag som har nära noll tålamod stått och väntat på min tur på olika apotek. Kön kan vara nästan hur lång som helst, ändå kan det kännas som om allting går i slow motion, som om tiden liksom står stilla inne på apoteket. Jag har ofta tänkt att det måste vara det minst stressfyllda yrket som existerar. :D

(Ja, såklart väl medveten om att jag inte har hela bilden och att själva medicinutlämningen naturligtvis måste gå korrekt till.)
 
Alltså jag fastnade på ordet ”långsamma” här (har sällan stött på någon som varit otrevlig, och ett flertal som varit väldigt trevliga och hjälpsamma). Just det har jag reagerat på mer än en gång när jag som har nära noll tålamod stått och väntat på min tur på olika apotek. Kön kan vara nästan hur lång som helst, ändå kan det kännas som om allting går i slow motion, som om tiden liksom står stilla inne på apoteket. Jag har ofta tänkt att det måste vara det minst stressfyllda yrket som existerar. :D

(Ja, såklart väl medveten om att jag inte har hela bilden och att själva medicinutlämningen naturligtvis måste gå korrekt till.)
Ja, det är ju inte bra att stressa osv. Men det finns ju gott om andra yrken där noggrannhet krävs som inte verkar gå i ultrarapid. :laugh:
Det känns som att ett mellanting mellan kbk och pausknapp ju finns utanför apoteket.
(ja, jag skojar lite också..)
 
Alltså jag fastnade på ordet ”långsamma” här (har sällan stött på någon som varit otrevlig, och ett flertal som varit väldigt trevliga och hjälpsamma). Just det har jag reagerat på mer än en gång när jag som har nära noll tålamod stått och väntat på min tur på olika apotek. Kön kan vara nästan hur lång som helst, ändå kan det kännas som om allting går i slow motion, som om tiden liksom står stilla inne på apoteket. Jag har ofta tänkt att det måste vara det minst stressfyllda yrket som existerar. :D

(Ja, såklart väl medveten om att jag inte har hela bilden och att själva medicinutlämningen naturligtvis måste gå korrekt till.)

Jag med! Helt sjukt vad långsamma många bakom apoteksdisken är. Det gäller även många av kunderna i och för sig.
 
Alltså jag fastnade på ordet ”långsamma” här (har sällan stött på någon som varit otrevlig, och ett flertal som varit väldigt trevliga och hjälpsamma). Just det har jag reagerat på mer än en gång när jag som har nära noll tålamod stått och väntat på min tur på olika apotek. Kön kan vara nästan hur lång som helst, ändå kan det kännas som om allting går i slow motion, som om tiden liksom står stilla inne på apoteket. Jag har ofta tänkt att det måste vara det minst stressfyllda yrket som existerar. :D

(Ja, såklart väl medveten om att jag inte har hela bilden och att själva medicinutlämningen naturligtvis måste gå korrekt till.)
Vi har ett apotek i stan där de är extremt långsamma. Omständliga och väldigt pratsamma med sina kunder. De kan stå och prata väder och vind med kunder medan kön fylls på.

Jag blev väldigt lycklig när "mitt" apotek etablerade sig.
 
Risgrynsgröt - igen :D ! Idag åt jag den dessutom på ett oväntat sätt. Skulle ösa på brunt farinsocker (strö-varianten), men fick tag i pärlsockerpaketet istället av misstag. Min spontana tanke var att skopa bort och slänga men sedan tänkte jag, äsch.... :p Rätt gott faktiskt med lite "knaster" på den silkesmjuka gröten....
 
Efter att varje år ha längtat till den där Semlan för att vid intagandet, varje år, komma på att jag ju inte gillar semlor 🙄🙈 så provade jag ngt helt annat idag. Familjen fick vanliga semlor medan jag gjorde mig en semmelmugcake. Såååå gott 😋 nu slipper jag den där halvtorra vetebullen och kan längta till något gott hädanefter 😁
Hoppas jag kommer ihåg detta nästa år bara..
 
Ja, det är ju inte bra att stressa osv. Men det finns ju gott om andra yrken där noggrannhet krävs som inte verkar gå i ultrarapid. :laugh:
Det känns som att ett mellanting mellan kbk och pausknapp ju finns utanför apoteket.
(ja, jag skojar lite också..)

Ja, men precis så. En del lyckas liksom arbeta så nästan provocerande lugnt och metodiskt - medan en annan väntar och väntar och väntar på sin tur - att en till slut nästan känner behov av något blodtryckssänkande läkemedel på kuppen. :D

Jag med! Helt sjukt vad långsamma många bakom apoteksdisken är. Det gäller även många av kunderna i och för sig.

Ja herregud. En del apotekskunder kan verkligen vara orimligt omständliga.
 
Efter att varje år ha längtat till den där Semlan för att vid intagandet, varje år, komma på att jag ju inte gillar semlor 🙄🙈 så provade jag ngt helt annat idag. Familjen fick vanliga semlor medan jag gjorde mig en semmelmugcake. Såååå gott 😋 nu slipper jag den där halvtorra vetebullen och kan längta till något gott hädanefter 😁
Hoppas jag kommer ihåg detta nästa år bara..
Semmelkladdkaka är mitt förslag 😇
 
Visningen gick bra men det var lite mer att göra än jag hade fattat. I samma veva ungefär kom en försprångsbostad ut som ser extremt intressant ut. Har intresseanmält och kommer ringa i morgon på den. Får jag den känns det som att jag kan bo där glad och nöjd i minst 15 år. :love:
 
Vilken härlig ledig dag
😍
. Sovmorgon, pysslade lite hemma och så stallet i lugn och ro och soffhäng med älsklingen
😍
. Blev bjudna i stallet på riktigt god semlekaka med mandelmassagrädde dagen till ära
😋
. Blev pulkaåkning sist pållan fick motion med (i förrgår), vill ju passa på innan vintern är slut
😍
.
När det är första gången mamma åker pulka bakom häst ska det såklart vara bakom min underbara häst
❤
. Både mamma och jag fick lite träningsvärk i magen av att parera pulkan i den tunga snön, gled ju såklart lättare på vägen
😊
. Buspållan bockade ett par gånger med mamma
😅
och lite motion fick hon nog av att dra i 45 min i alla fall
😊
.
 
Precis här utanför i en korsning har det varit en snöhög så man måste ut i vänster körfält når man svänger höger. Nu är det en traktor här och plogar sen 20 min tillbaka, allt hen gör är ökar på snöhögen! Hoppas de ska köra bort den helt, annars får jag börja köra en omväg för att komma ut ur området.
 
Äntligen nu ska sambon sova så de kan mäta hans sömn och snarkningar halleluja! Han får dock sova på soffan inatt med 😂 Han ska sova ostört och risken är att jag kommer ligga och sparka på honom halva natten om han sover i sängen :angel: Han fick gammel katten till sällskap och jag ficK Kung Puck ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 152
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp