Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle lägga ner golv. Kom fram till elementet och insåg att jag saknar verktyg att fixa till för rören. Så det får ligga på is ett par timmar tills Jem&fix öppnar. Ska passa på att snika till mig lunch hos mamma och pappa när jag ändå åker. Och hälsa på ponny en sväng.
 
Kan inte låta bli att förundras över hur "alla" ska göra allt precis samtidigt. För ett par veckor sedan verkade det ha gått någon sorts hysteri i att åka pulka. I fb-grupper om utflykter och aktiviteter handlade vart och vartannat inlägg om pulkabackar och "var finns det snö?". Det var fullsmockat på parkeringsplatser. Nu har trenden svängt mot skridskoåkning och, av någon anledning, verkar många ha fått för sig att de ska åka skridskor på havet. Jag väntar bara på att folk ska börja gå igenom svaga isar och drunkna..... O_o
 
Gör sista förberedelserna inför de 7 (!) visningarna jag ska på i dag. Fixar ett schema så vi kan hinna till alla.
Sen ska jag nog handla en liten blombukett till mamma som jag brukar på alla hjärtans dag, innan jag åker iväg och går på alla visningar.
Just nu är det ett problem med schemat - när sjutton ska vi hinna äta? :nailbiting:
 
Går hem, heller upp ett glas vin som man låsas att man har köpt från en langare och att man inte alls är 33 år gammal? 😁 Nej, jag har inga problem med min ålder men eftersom jag för det mesta känner mig så osäker på allt jag gör känns det konstigt att någon ser mig och tänker att jag är vuxen och kompetent nog att lösa deras problem.
Jag funderade mest på hur i allsin dar man hittar ägaren till en borttappad telefon annat än att eventuellt göra en post på den lokala facebooksidan, typ. :D
 
Eftersom tjejerna tagit sovmorgon och helt bortsett från att jag vaknat och klivit upp, så stickade jag klart det senaste sockparet 👌
20210214_092423.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 992
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp