Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om vinter rent generellt tyckte jag det här var väldigt charmigt! :D
1613260248538.webp
 
Jag lägger in en protest. Det får inte bli så.
Nej, det får ju absolut inte det, men saker tenderar ändå att skita sig.

Haha, är även lite bitter över att jag känner mig tvingad att rösta på sossarna för lång tid framöver, det skaver lite (gått från att rösta liberalt!) men nu övervägde jag vänstern för första gången i mitt liv inför nästa val... men det känns vettigare att rösta på det största röda partiet när världen är som den är. Suck.
 
Nej, det får ju absolut inte det, men saker tenderar ändå att skita sig.

Haha, är även lite bitter över att jag känner mig tvingad att rösta på sossarna för lång tid framöver, det skaver lite (gått från att rösta liberalt!) men nu övervägde jag vänstern för första gången i mitt liv inför nästa val... men det känns vettigare att rösta på det största röda partiet när världen är som den är. Suck.
Något gott som kommer ur det iaf. 😉

Jag är miljöpartiets mest röda medlem..
 
Jag känner mig så gammal idag. 😂 Jag var ute med hundarna och gick när 3 flickor sprang ikapp mig och berättade att de hade hittat en mobil på en parkbänk och de visste inte vad de skulle göra. Det var så tydligt att det hade sett mig och tänkt ”titta en vuxen, hon kan hjälpa oss”. Shut upp, jag är inte vuxen... 😤 (Givetvis hjälpte jag dem och mobilen är nu tillbaka hos ägarn, but still...)
 
Jag ater bjornar/rabarber smul paj med mandelmassa i smul locket och till det vanilj gradde. HIMMELSKT gott! Till denna skapelse dricker jag Irish coffee ... SA himla gott. Det far nog raknas som middag i dag. Dagen fore folsedangen kan man ata precis vad man vill har jag bestamt. :p
 
Jag ater bjornar/rabarber smul paj med mandelmassa i smul locket och till det vanilj gradde. HIMMELSKT gott! Till denna skapelse dricker jag Irish coffee ... SA himla gott. Det far nog raknas som middag i dag. Dagen fore folsedangen kan man ata precis vad man vill har jag bestamt. :p
Menåååh! Recept?!
 
Jag känner mig så gammal idag. 😂 Jag var ute med hundarna och gick när 3 flickor sprang ikapp mig och berättade att de hade hittat en mobil på en parkbänk och de visste inte vad de skulle göra. Det var så tydligt att det hade sett mig och tänkt ”titta en vuxen, hon kan hjälpa oss”. Shut upp, jag är inte vuxen... 😤 (Givetvis hjälpte jag dem och mobilen är nu tillbaka hos ägarn, but still...)
Fast... vad gör man?
 
Menåååh! Recept?!

Ehhh recept? :confused: Jag tog en pase rabarber ur frysen och en pase bjornbar och dumpade det i en pajform. Sedan halde jag ihop lampliga mangder havregryn och vetemjol 3-4 dl (eller sa) av varje. Nagra matskedar vanlijsocker (jag gor mitt egna da det inte saljs har. Socker med vanilj "poddsen" efter att jag skrapat ur frona) och ungefar 200 gr mandelmassa som jag rev ner bland mjolet tillsammans med (en stick smor, kan nog vara 100 gr. eller sa)

Till det lost vispad gradde med vaniljsocker. Mums!
 
Fast... vad gör man?
Går hem, heller upp ett glas vin som man låsas att man har köpt från en langare och att man inte alls är 33 år gammal? 😁 Nej, jag har inga problem med min ålder men eftersom jag för det mesta känner mig så osäker på allt jag gör känns det konstigt att någon ser mig och tänker att jag är vuxen och kompetent nog att lösa deras problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 992
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp