Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har förmodligen fått något hårt i huvudet eller så... jag överväger att försöka få fart på mammas symaskin och sy dragkorvar :cautious: Med tanke på hur den trasslat senaste gångerna jag försökt är det verkligen självplågeri, utöver att jag är allergisk mot att sy saker. Den skulle förmodligen behöva lite handpåläggning men jag har ingen aning om hur en gör :meh:

Edit: Jag är alltså barnbarn till en finskräddare och sömmerska... det gick inte i arv!

Sömnlös på överliggningen. Har precis mejlat chefen med lite frågor om rapporteringssystemet(för avvikelser och oj/aj osv), mtp viss ovilja att inse problemen hos AG känns det viktigt att allt hamnar rätt direkt. Här ska inget råka komma bort. Har redan författat första rapporten och så fort jag får svar ska den iväg. Håll i sig chefen för nu jävlar åker vi 😎
/Linta helt utan fucks to give

Har förmodligen fått något hårt i huvudet eller så... jag överväger att försöka få fart på mammas symaskin och sy dragkorvar :cautious: Med tanke på hur den trasslat senaste gångerna jag försökt är det verkligen självplågeri, utöver att jag är allergisk mot att sy saker. Den skulle förmodligen behöva lite handpåläggning men jag har ingen aning om hur en gör :meh:

Edit: Jag är alltså barnbarn till en finskräddare och sömmerska... det gick inte i arv!
Dragkorvar? :confused::confused::confused:

(vad är det för symaskin?)

Dragkorvar? :confused::confused::confused:

(vad är det för symaskin?)

För fönster och dörrar som drar, effektivare än vadd. Inget nytt påfund heller, sandkorvar/dragkorvar nämns i en skrift från 1840-talet (en gör alltså en innerpåse som fylls med sand och sedan en tjusigare utanpå den, som en vetevärmare).

Hm, tror det är en Husqvarna. Pappa köpte en ny till henne när den gamla lämnade in och det var strax innan hon blev sjuk så den är i mina ögon väldigt ny.

För fönster och dörrar som drar, effektivare än vadd. Inget nytt påfund heller, sandkorvar/dragkorvar nämns i en skrift från 1840-talet (en gör alltså en innerpåse som fylls med sand och sedan en tjusigare utanpå den, som en vetevärmare).

Hm, tror det är en Husqvarna. Pappa köpte en ny till henne när den gamla lämnade in och det var strax innan hon blev sjuk så den är i mina ögon väldigt ny.
Gamla husqvarna är i princip outslitliga så vårda den ömt! :love:

Jag har förflyttat mig från sängen till soffan och mår, peppar peppar, bättre! Nu ska jag bara tvinga mig att fortsätta att ta det lugnt så att det inte blir "ett steg fram, två steg bak" över det hela. Väntar på att sambon ska jobba klart så vi kan beställa hem mat och se en julfilm tillsammans :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
90 91 92
Svar
1 836
· Visningar
49 421
Senast: sthu
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 097
Svar
1 999
· Visningar
56 277
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈