Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter som Sthlm.
Den måste jag se i helgen, jisses vad kulLäste om en anime (och manga) som handlar om Jesus och Buddha som bor ihop i Japan, och såg detta klipp.
(Yakuza = japansk maffia.)
Jesus so hardcore
Dragkorvar?Har förmodligen fått något hårt i huvudet eller så... jag överväger att försöka få fart på mammas symaskin och sy dragkorvar Med tanke på hur den trasslat senaste gångerna jag försökt är det verkligen självplågeri, utöver att jag är allergisk mot att sy saker. Den skulle förmodligen behöva lite handpåläggning men jag har ingen aning om hur en gör
Edit: Jag är alltså barnbarn till en finskräddare och sömmerska... det gick inte i arv!
Såna man lägger framför dörrar och fönster för att minska dragDragkorvar?
(vad är det för symaskin?)
Dragkorvar?
(vad är det för symaskin?)
Gamla husqvarna är i princip outslitliga så vårda den ömt!För fönster och dörrar som drar, effektivare än vadd. Inget nytt påfund heller, sandkorvar/dragkorvar nämns i en skrift från 1840-talet (en gör alltså en innerpåse som fylls med sand och sedan en tjusigare utanpå den, som en vetevärmare).
Hm, tror det är en Husqvarna. Pappa köpte en ny till henne när den gamla lämnade in och det var strax innan hon blev sjuk så den är i mina ögon väldigt ny.
Åh nej, så tragiskt! Beklagar så, ta hand om dig.Tidigt i morse fick jag beskedet att min lilla lillebror avlidit av en massiv hjärtattack så dagen har spenderats hos mina föräldrar, men nu har jag efter att hela dagen varit stark och stöttat, landat hemma i soffan.
Tidigt i morse fick jag beskedet att min lilla lillebror avlidit av en massiv hjärtattack så dagen har spenderats hos mina föräldrar, men nu har jag efter att hela dagen varit stark och stöttat, landat hemma i soffan.
Otroligt sorgligt beklagarTidigt i morse fick jag beskedet att min lilla lillebror avlidit av en massiv hjärtattack så dagen har spenderats hos mina föräldrar, men nu har jag efter att hela dagen varit stark och stöttat, landat hemma i soffan.
BeklagarTidigt i morse fick jag beskedet att min lilla lillebror avlidit av en massiv hjärtattack så dagen har spenderats hos mina föräldrar, men nu har jag efter att hela dagen varit stark och stöttat, landat hemma i soffan.
Men åhnej så hemskt Beklagar och styrkekramar ❤Tidigt i morse fick jag beskedet att min lilla lillebror avlidit av en massiv hjärtattack så dagen har spenderats hos mina föräldrar, men nu har jag efter att hela dagen varit stark och stöttat, landat hemma i soffan.