Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, syns tydligt att ni har snöstorm :cool: :D

Ja det ser du väl? :D För övrigt sjukt mysigt med lite knarr på väg till jobbet.

CB8485AC-94C1-4DF4-8B2E-1CDBBD15A981.webp

Jag är less på detta.

Massor av minusgrader och barmark. Bara så mycket frost att allt är vitt. Tiodygnsprognosen visar ingen förändring. :meh:

Ge mig 10 cm snö och runt 5 minusgrader!

Välkommen till sydvästra Småland! Snön ligger vit och fin, och temperaturen är runt -5 just nu. Det är rätt fint. Fast jag måste fortfarande skotta klart. Jag gav upp halvvägs genom uppfarten :angel:

Tänkte jag skulle maila mina projektkollegor om att jag fr.o.m. årsskiftet börjar en ny tjänst. Men så är en annan jäkel snabbare än mig och skickade precis att hon sökt sig vidare också. Så skickar jag nu så ser det ju bara ut som att råttorna flyr skeppet om jag skickar direkt efter 😂

Är det bara hos mig det inte snöar? Min bild är tagen för mindre än fem minuter sedan.
Det är konstig snö, för alltså, det var helt vitt i luften av stora snöflingor när jag skrev inlägget du svarade på. Sedan när jag och hundarna kom ut så var det bara.. 1, kaaaanske 2cm snö! Knappt någonting och grässtråna sticker upp genom snön på samtliga gräsmattor. Ändå har några lyckats ploga upp små snödrivor på vissa ställen. Ebrah är lycklig :rofl: (Aysu slapp långpromenad, hon var arg på vädret)

Ena hunden ÄLSKAR snön! Det snöade i natt här och det är första gången hon ser snö som iaf täcker en 2-3 cm av marken. Hon fräser runt som en galning, slickar i sig snön och jagar snöbollar jag kastar, försöker ät dem etc. Hon fick sånt totalt glädjefnatt att hon bara sprang och sprang med rumpan indragen som på en räka, öronen bakåt och ögonen såg ut som de skulle ploppa ut. :rofl:
Gullplutte! :love:

Jag har skrivit fysikprov idag och kan sammanfatta det som att det gick skitdåligt. Jag fattade ungefär tre av nio frågor :bag:

Nu ligger jag i sängen under elfilten, äter popcorn och läser bok 📖 Har ett till prov att plugga till, men jag tror att jag skjuter på det tills imorgon :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 790
· Visningar
48 361
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Svar
1 999
· Visningar
56 277
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30