Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Polisen misstänker att vi har en pyroman i området där jag bor. Det är framförallt bilar, men även (tomma) hus och byggnader. Först var det mest bilar som stod avsides, och sedan ett tomt hus som ligger lite avsides. Några dagar senare en sidobyggnad till det tidigare nämnda huset. Nu har personen börjat tända eld på bilar på trånga gator precis intill hus - alltså bara några meter från folks hus. Bara under en vecka så har det hänt två gånger.

Ja vad ska man säga...Onödig sladd på E4an vid den höga bron över kanalen hos oss.. Köra om på olaglig sida straffade sig. Karma idiot. Lustigt att folk ska bli dumma i huvudet så fort det kommer ner lite vitt från himlen
🤦‍♀️
. Man kan absolut inte använda gas och broms som vid sommarväglag och inte göra olagliga omkörningar heller kanske är en dum ide som straffar sig, så länge det bara straffar idioten själv är ju det för väl.... Hittar detta folk körkortet i frukostflingorna eller!?!
😳
. (Men å andra sidan kanske den filmande bilen heller inte borde legat i omkörningsfilen så länge...!)

Polisen misstänker att vi har en pyroman i området där jag bor. Det är framförallt bilar, men även (tomma) hus och byggnader. Först var det mest bilar som stod avsides, och sedan ett tomt hus som ligger lite avsides. Några dagar senare en sidobyggnad till det tidigare nämnda huset. Nu har personen börjat tända eld på bilar på trånga gator precis intill hus - alltså bara några meter från folks hus. Bara under en vecka så har det hänt två gånger.
Obehagligt!

Läste om det på aftonbladet och tänkte just att det borde vara i närheten av där du bor... Hoppas verkligen polisen får tag i personen snart!

Ska kolla upp lungorna tydligen. Pip pip. Har dock inte tid att bli inlagd pga ngn måste hålla ställningarna på rått-fronten 😆 Var ner i källaren nu och bad snubbarna sätta på Jan Johansen på högsta volym tillsvidare.

Väntar på att sjukhuset ska ringa upp. De skulle ringa 10 över 10 enligt telefonsvararen, men det kan ju hänt nåt. Eller så ser de att det är jag som ringer och vill inte prata mer med mig :angel:

Under tiden försöker jag fundera ut vad nästa projekt ska bli. Är lite sugen på att pärla nåt, vet bara inte vad. Får fundera.

Ska ut till stallet idag, men tänkte nog vänta tills efter lunch så det hunnit bli skottat. Plötsligt känns det inte lika roligt med snön..

Samma här.
Jag måste dessutom skotta klart uppfarten, det kom mer snö i natt och de har plogat upp en hög vall från gatan. Jag har tagit bort typ halva, sen tog jag en kaffe-paus.

Något säger mig att jag möjligen lyckats med samma bedrift som förra året: köpa på mig för många rullar julpapper 😅. "Råkade" köpa 12 rullar varav en kvar från förra året 🤭. Julklapparna är så gott som klara så snart blir det att börja det roliga med att slå in dem, älskar det pysslet 😄😍.

Men alltså: jag vill också ha snö! :arghh::arghh::arghh:

Här är det bara svinkallt och hårt i backen, ingen snö alls i 10-dygns prognosen. går inte att åka pulka, bygga snögubbar och knappt att rida. Knappt att vara ute alls pga kylan faktiskt :cautious: Lite snö skulle i alla fall motivera till utomhusvistelse!

Har nu fått erbjudande om att få torvmixpallen för halva priset. Så ska testa att strö med en av balarna och så får vi hoppas att det fungerar, annars får de hämta pallen. Ska strö lösdriften med det och stallägaren vill inte ha en massa spån överallt, så hoppas att torvmixen håller sig där inne…

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 785
· Visningar
48 171
Senast: sthu
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Svar
1 999
· Visningar
56 277
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar