Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste på Google att de lurat flera. Ljugit om service, om bilars skick, om ägare osv.
De är även i en civilrättslig process är det en som skrivit.
Känns ju bra det här..
Googlar gör man innan köp och är det inte enklast att be dom köpa tillbaka bilen och sen köpa ny bil på en märkes bilaffär då har dom en egen auktoriserad verkstad för ev problem, köper man hos bland bilhandlare så får man räkna med att dom lagar saker på den egna verkstaden.
 
Älskar när det skall dras paralleller med att är man vegan så är man galen... så tröttsamt, det är då man inser att samhället har lång bit kvar att gå.. :crazy:
Verkligen. Extra tröttsamt när jag själv aktar mig noga för att kommentera andras kostvanor. Nu var samtalet mer såhär:
- Hade du inte kunnat ta en lite mindre macka?
-Nej. Den är lagom.
- Den är ju jättestor!
-Nej. Däremot är det kanske lite för lite sallad på den. (Petar i mer sallad)
-Sallad! Det är ju inte människomat! Det är kaninmat! Hörde du förresten om de där som blivit dömda nu för att de gett sitt barn vegansk mat?
-Då hade de väl ingen kunskap om mat och då var det själva problemet.
- Ja jo, men nu var det såhär och såhär och det visar ju att människor inte är gjorda för att äta så!

(Där hade jag väl kunnat peta in något om att jag faktiskt inte är vegan, men jag ville inte.)

Hade jag orkat hade jag börjat kommentera den människans mat, vilket mer är brist på mat. Läsk, chips, mc Donalds och annan snabbmat är mer hans melodi. Han tycker att det är lugnt eftersom han (konstigt nog) är smal ändå... som om det var det enda viktiga här i världen.
 
Verkligen. Extra tröttsamt när jag själv aktar mig noga för att kommentera andras kostvanor. Nu var samtalet mer såhär:
- Hade du inte kunnat ta en lite mindre macka?
-Nej. Den är lagom.
- Den är ju jättestor!
-Nej. Däremot är det kanske lite för lite sallad på den. (Petar i mer sallad)
-Sallad! Det är ju inte människomat! Det är kaninmat! Hörde du förresten om de där som blivit dömda nu för att de gett sitt barn vegansk mat?
-Då hade de väl ingen kunskap om mat och då var det själva problemet.
- Ja jo, men nu var det såhär och såhär och det visar ju att människor inte är gjorda för att äta så!

(Där hade jag väl kunnat peta in något om att jag faktiskt inte är vegan, men jag ville inte.)

Hade jag orkat hade jag börjat kommentera den människans mat, vilket mer är brist på mat. Läsk, chips, mc Donalds och annan snabbmat är mer hans melodi. Han tycker att det är lugnt eftersom han (konstigt nog) är smal ändå... som om det var det enda viktiga här i världen.
Det är så sjukt ironiskt. Förr fick man ju alltid höra att om man inte åt sina grönsaker blev men sjuk. Nu istället så blir man ifrågasatt om att man inte får i sig proteiner om man inte äter kött.. :grin:
Att folk orkar bry sig om vad andra äter ens.
 
Tog bussen ner till Ica för att lämna in ett paket. Har sålt en grej på Tradera så.
Hade inte så stor lust att äta färdigmat ikväll, så jag åt middag på den lokala pizzerian. Det blev kebabrulle och cola :d
Traskade hem, det går snabbare än att vänta på bussen.
Gav katterna middag.
Och nu gör jag nog kväll.
Har de 3 små karen kvar att göra men de tar jag i morgon. Lär få kolla över det stora karet med
Ska få akvarieväxter levererade till jobbet i morgon. En som skänker bort svärdsplantor, och jag tar gärna emot
Ett jobbpass kvar innan 3 dagar ledigt:banana:
 
De vill alltså kolla om en andra verkstaden har rätt och bromsarna verkligen måste åtgärdas?
Fast redan innan de kollat vägrar de åtgärda?

Fattar noll.
Först sa de att de ville kolla själva. Men när jag skickade pappren från andra verkstan vägrar de att åtgärda.
Ja, det är en jävla soppa.

Googlar gör man innan köp och är det inte enklast att be dom köpa tillbaka bilen och sen köpa ny bil på en märkes bilaffär då har dom en egen auktoriserad verkstad för ev problem, köper man hos bland bilhandlare så får man räkna med att dom lagar saker på den egna verkstaden.

De får gärna laga på egna verkstan, förutsatt att de lagar och inte bara säger att de gjort det. Som de gjorde med servicen. Jag vill veta att jag har garanti på jobbet och att det gjorts av folk som faktiskt gör sitt jobb. Det enda jag krävt är att få namn på verkstan samt svar på om den är auktoriserad. Inget märke.
Jag hade gärna lämnat tillbaka om det gick.
 
Tackar från dödsbädden! Har gurglat med saltvatten och hinkar nu te. Den här skiten ska backa undan :devil:


564024A3-BB32-4EE9-841B-4DC924E495C6.gif
 
Fan min ömma moder ville face-timea. Försökte förhala det hela men. När hon såg min hälsostatus och hörde mitt väsande försök till tal ackompanjerat med min rosslande tbc-hosta ville hon naturligtvis ringa 112 osv 🙄
Men hon lugnade sig efter att hon skällt ut mig eftersom jag uppenbarligen var i målarrummet och inte i sängen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp