Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså den där bilhandlaren kan inte vara läskunnig :banghead: Har skrivit säkert fyra fem gånger att vi redan har utlåtande från oberoende part och ändå envisas han med att vi ska besiktiga på deras verkstad. Han vägrar åtgärda problemen :banghead:
 
Så KUL det är att äta lunch (macka med salladsmix, halloumi och rödlök :d ) samtidigt som man får kommentarer om att man äter för mycket samt får höra historier om veganer som i princip haft ihjäl sina barn genom att ge dem felaktig kost = "att inte äta kött är puckat". :banghead: Jag. Orkar. Inte.
 
Vilket han troligen har rätt att begära.

Vi har redan ett utlåtande från tredje part. En auktoriserad verkstad är tredje, oberoende part. Jag har skickat alla papper till honom så han vet precis vad som är fel.
Deras verkstad är varken auktoriserad eller oberoende.
 
Vi har redan ett utlåtande från tredje part. En auktoriserad verkstad är tredje, oberoende part. Jag har skickat alla papper till honom så han vet precis vad som är fel.
Deras verkstad är varken auktoriserad eller oberoende.
Fast konsumentköplagen säger att säljaren har rätt att byta,laga eller köpa åter, och vill dom kolla felet så måste man nog låta dom göra det, är ju inte konstigare än att man köper tex en dator på elgiganten,dom skiter nog i hur många utlåtanden man har från andra o vill själva se varan o skicka den till deras verkstäder
 
Fast konsumentköplagen säger att säljaren har rätt att byta,laga eller köpa åter, och vill dom kolla felet så måste man nog låta dom göra det, är ju inte konstigare än att man köper tex en dator på elgiganten,dom skiter nog i hur många utlåtanden man har från andra o vill själva se varan o skicka den till deras verkstäder

Tja, faktum kvarstår att jag har kollat bilen och får bromsarna utdömda av en riktig verkstad. De får gärna kolla men de kommer blåneka till att något är fel. Med tanke på att de ljög om en so enkel sak som oljebyte. Deras verkstad är inget seriöst ställe. Han vägrar dessutom svara på saker som garanti och auktorisering.
 
Fast konsumentköplagen säger att säljaren har rätt att byta,laga eller köpa åter, och vill dom kolla felet så måste man nog låta dom göra det, är ju inte konstigare än att man köper tex en dator på elgiganten,dom skiter nog i hur många utlåtanden man har från andra o vill själva se varan o skicka den till deras verkstäder

Stämmer. Två ggr har säljaren/företaget rätt att själv via deras repatationscenter/verkstad åtgärda felet.
 
Inte en kotte har kommit än och jag har redan drukigt tre glas vin.
Är så sminkad så undrar om det går bort öht sen 😂
Och någon behöver knäppa upp in klänningen. Det var INTE LÄTT att få på sig den :laugh:

Kan jag ha dessa???
image.webp
 
Åtgärda felet ja. De vägrar ju åtgärda.

Har du pratat med jurist? Vet inte hur långt undersökningsplikten räcker vid köp av begagnad bil. Har ni kanske godkänt besiktning ua i samband med köpet?
 
Har du pratat med jurist? Vet inte hur långt undersökningsplikten räcker vid köp av begagnad bil. Har ni kanske godkänt besiktning ua i samband med köpet?

Nej, inte kopplat in jurist. Mailade kommunens konsumentvägledare nu och bad om råd. Jag har läst på hallå konsument om vad som gäller vid köp från firma och vi har ingen anledning att tro att vi har fel. Tvärtom.
Det står inget om befintligt skick i kontraktet. Däremot står det klart och tydligt en månad garanti. Och felet upptäcktes inom tre veckor.
 
Så KUL det är att äta lunch (macka med salladsmix, halloumi och rödlök :d ) samtidigt som man får kommentarer om att man äter för mycket samt får höra historier om veganer som i princip haft ihjäl sina barn genom att ge dem felaktig kost = "att inte äta kött är puckat". :banghead: Jag. Orkar. Inte.
Älskar när det skall dras paralleller med att är man vegan så är man galen... så tröttsamt, det är då man inser att samhället har lång bit kvar att gå.. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp