Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter hemma och glor på streams. Det är sol ute och jag borde kanske gå ut då men jag orkar inte. Helt slut efter en dags jobb.
 
Äter godaste frukostmackan
received_453698058868183.webp
😍
 
Herregud MÅSTE folk vara så jävla korkade?? Hur fan lyckas de ens gå och andas på samma gång??

*andasiiiiiin,andasuuuuuut*

Är så glad att jag aldrig skaffat barn, mänsligheten är det största misstaget som gjorts..

Och en muntrare observation, det är kallt och lite snö, men SOLEN lyste förut!
 
Bara att konstatera att "the fattening" har inträffat när man inte kan få igen kläderna. :laugh: Har ätit så sjukt mycket lussebullar så det vore orimligt om jag inte lyckats lägga på mig över julen. Lär dröja ett par månader innan det går över, det är snart dags för semlor. :up:
 
Hade sett fram emot lite varmare väder idag men termotetern visar envist minus 7. Trots SMHIs envishet.

Det betyder att mina beräkningar för värmen inte höll. Vaknade till ett kallt hus. Så i brist på ork att gå ut till pannrummet tände jag vedspisen. Blev varmt på nolltid (det är märvärdigt hur en hundra år gammal gjutjärnsmanick kan värma så effektivt!)
 
Skönt att sova ut och vakna till sol och så vackert frostigt det är från sovrummets underbara utsikt 😍. Det var drygt 8 minusgrader när vi tände brasan till frukosten, mys 😍. Sambon har åkt iväg för ett tag sen och nu ska jag med ut i solen och kylan och åka till stallet 😊.
 
Jag fryser och funderar på vad jag ska göra. Har ändrat i beställninge av kurslitteratur eftersom det visade sig att den listan man hittar när man söker via kursens sida inte är aktuell. Fast den ser i allra högsta grad aktuell ut. Bah. Fördelen är att jag fick stryka tre böcker och lägga till en. Bra för plånboken. Sedan tillkom en massa som behöver skrivas ut, så det kanske jag gör idag. Eller någon annan dag. Energin idag är superlåg, oklart varför.
 
Nu vill bilfirman ha betalt för lånebil. De säger inte hur mycket. Får se verkligen ta betalt för det?
De svarar fortfarande inte på om de kommer åtgärda problemen och på vilken verkstad. Jag vill ju veta att det är en auktoriserad som gör det.
 
Nu vill bilfirman ha betalt för lånebil. De säger inte hur mycket. Får se verkligen ta betalt för det?
De svarar fortfarande inte på om de kommer åtgärda problemen och på vilken verkstad. Jag vill ju veta att det är en auktoriserad som gör det.
Tyvärr så har de rätt att kräva ersättning för lånebil även om jag tycker det är låg nivå. De har rätt att åtgärda felen innan du anlitar någon annan men de är inte skyldiga att hålla dig med bil.

Jag fick rätt mot "min" verkstad och i domen så skulle de även stå för hyrbilen under tiden något de först vägrade, de tyckte att de räckte att återbetala deras trafikfarliga "lagning" men backade när jag hotade med kronofogde och tingsrätten. De vägrade att åtgärda felet när jag hade svart på vitt att det inte var rätt åtgärdat.

Dokumentera allt, ta allt på mail, brev eller sms, alla utlåtanden och fotografier på ev fel för ARN kommer kräva dokumentation. Min verkstad fick ta bilder under reparationen som jag kunde skicka med + jag hade utlåtande på papper från servicen när felet upptäcktes. Jag hade kört omkring med undermåligt lagade bromsar i flera månader. 🤬
 
@Mia_R Ja jag tycker det är riktigt svinigt beteende från deras sida..
Nu säger de att vi måste besiktiga på deras verkstad, trots att vi har från oberoende tredje part att det måste bytas bromsar. Litar inte ett skit på att de kommer göra en rättvis bedömning.
Ska anmäla till ARN igen. Men vad gör vi under tiden? Kan ju inte köra runt med dåliga bromsar..
 
@Mia_R Ja jag tycker det är riktigt svinigt beteende från deras sida..
Nu säger de att vi måste besiktiga på deras verkstad, trots att vi har från oberoende tredje part att det måste bytas bromsar. Litar inte ett skit på att de kommer göra en rättvis bedömning.
Ska anmäla till ARN igen. Men vad gör vi under tiden? Kan ju inte köra runt med dåliga bromsar..
Jag tror inte du behöver göra någon ny anmälan till ARN utan tar upp det när de kontaktar er, men tyvärr är det inte så mycket att göra under tiden. Får ni rätt hos ARN kommer ni troligen även bli dömda att få hyr-/lånebil ersatt, sen gäller det "bara" att få betalt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp